Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Kjapt spørsmål (setter pris på kjapt svar også) :)

 

På skjemaet som skal fylles ut og sendes tilbake til sykehuset, så må man føre opp en person som skal være sammen med pasienten det første døgnet etter operasjon. Må denne personen nødvendigvis vite om det?

 

 

 

 

Anonymous poster hash: b007a...2bc

Hva skal du gjøre?

Jeg fikk ikke noe slikt skjema, og var vel egentlig alene hele det neste døgnet. Familien min vet heller ikke at jeg har gjort dette, også veldig få venner.

 

mvh han som ble omskjært for litt over 2 uker siden. Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 19-20

I dag er det 3 uker siden stimulering av penis. Smerter er borte, trening går helt fint, unntaket er løping. Alt i hverdagen går egentlig som før, bare at det kan gjøre vondt når jeg går. rimelig grodd penis nå, er enda litt sår under, men nå er nesten alt dekket med hud, ikke alt enda dog, er fremdeles to sting igjen, er det noe jeg burde fjerne selv? Dem plager meg ikke men.

Seksuelt så går det fint, jeg har ikke veldig trang til å bedrive noe seksuelt, men tenker jo ofte at jeg skal ta en liten håndjager, men så kommer jeg på at jeg ikke kan. Anonymous poster hash: 82e5a...c09 Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lenke til kommentar

Dag 27-28

I dag, søndag er det 1mnd siden siste seksuelle aktivitet, og i morgen er det 1mnd siden operasjon.

 

Ca for en halv uke siden vil jeg anta at jeg endelig kunne si at alle sår er grodd og skorpen under penis er borte. :w00t:  Tror likevel jeg venter to uker til med seksuell aktivitet da det nå er hva jeg fikk beskjed om. Trenger vel noe slikt "glide-middel" eller hva dem kaller det om jeg skal drive på alene, har jo ikke noe hud igjen der foran. Det kan jo bli interessant, aldri prøvd noe slikt før.

 

Vedr urinerings prob tatt opp tidligere, vært hos legen på freda, skal påføre Elocon Krem 0,1 % og Kloramfenikol Øyesalve 10 mg/g (yepp, øyesalve) nå fremover, en morgen og kveld og en morgen.

Så har jeg oppfølging til torsdag.



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Om en og en halv uke er det 2 mnd siden jeg ble omskåret. Det gror fint, men har fortsatt litt hevelse på roten, og arrlinjen er litt rødlig. Dette vil nok gå seg til. Ingen smerter ved verken onanering eller sex. Følsomheten i frenulums-strengen er til min store glede tilbake til før operasjon - bare uten rifter! 

 

Veldig glad jeg tok operasjonen til tross for litt komplikasjoner etter uke 2 som nevnt tidligere i tråden. 

 

 

Ett spm til dere som er omskåret (er kanskje ikke så mange av dere aktive her nå men...): kondomer sitter litt dårligere på og ruller seg liksom litt på undersiden, under frenulum. Dette gjør at følsomheten blir mindre da det på en måte blir flere lag gummi ved dette området.. mulig jeg hadde dette "problemet" før også, men ikke tenkte over? Blitt mer detalj-freak overfor min penis etter denne operasjon, på en positiv måte riktignok. Følsomheten på glansen eller strengen er altså ikke redusert ift. til før operasjon (heldigvis!), men kondomer i seg selv er kjedelig, og i hvertfall når det ruller seg opp flere lag. Er heller ikke dårlig utstyrt, så er nok ikke kondomene som er for store heller.

 

Noen som har tips til hvilke kondomer som er best for omskårne? 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Jeg kan såklart ikke svare deg da jeg henger litt etter deg siden operasjonen, eller jeg har vel en ting.

Når jeg hadde fimose opplevde jeg litt mer følsomhet ved bruk av Durex sine tynne kondomer.

 

 

men her kommer en update:
 
Dag 34-35 (eller enklere sakt, 5 ukers siden operasjon i morgen
Kan først si at urineringsproblemet har opphørt og jeg var til sjekk hos legen på torsdag, kommer til å fortsette med kremene en uke eller to til bare i tilfelle, kunne sikkert stoppet uten problem nå.
 
Ellers, bestilte like før helgen noe glidemiddel, jeg vet ikke om jeg trenger det, men vil ha det for hånden om jeg trenger det. Det kom i helga. "Pjur med Natural glide" et skudd i blinde, men tenkte det var et safe valg da det sto "Kan brukes til alt".
 https://www.kondomeriet.no/tilbehor/type-tilbehor/glidemiddel/pjur-med-naturlig-glidemiddel/

 

Har ikke prøvd onani enda, tenker jeg skal prøve neste helg da det er opp mot de anbefalte 6 ukene.

Den største frykten er å ikke få til onani, at det rett og slett ikke har noen effekt lenger.

har jo prøvd å ta litt forsiktig på den, følelsen er der, på samme måte som om jeg tar meg på magen, kjenner det, men ikke på en seksuell måte. Greia er nok at man må lære det litt fra starten igjen, leste om en på nettet som bare måtte ha sex med kona fordi han ikke viste hvordan han skulle onanere lenger. Den muligheten har ikke jeg, og jeg skal definitivt ikke prøve å skaffe noe sex før jeg vet at ting fungerer.

 

 

Kosmetisk, jeg har som jeg også skrev i forrige innlegg fremdeles ingen sår, dog fremdeles rødt rundt hele veien i større eller mindre grad, huden spesielt i frenulumsområdet bærer dog preg av å ikke være helt ferdig grodd.

 

Akkurat nå prøvde jeg froresten å rulle opp lege forhuden over penis hodet og det gikk, slapp tilstand, det er nok umulig erigert, og det er vel litt av konseptet med omskjæring. 

 

Skal bli en lettelse å se at ting fungerer neste helg, eventuelt det motsatte om ting viser seg å ikke fungere.



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Aiai.. skulle egentlig vært på operasjonsbordet 12:45 i dag, problemet var bare at jeg åpna brevet 12:35... xP (forsinkelser pga. at brevet ble sendt til min folkeregistrerte adresse, hvor jeg ikke bor for tiden, også ble det sendt videre hit). Men, jeg må si det gikk utrolig fort fra konsultasjon hos fastlegen, til jeg fikk skjemaet som man må fylle ut og returnere, og til de sendte ut innkalling til operasjonen. Overraskende fort, 1 mnd ca.

Regner med at ny innkalling kommer rimelig fort, kanskje allerede i løpet av et par dager :)

Skal bli godt å sette i gang prosessen, som jeg har drøyd i så altfor mange år.
 



Anonymous poster hash: b007a...2bc
Lenke til kommentar

 

Jeg kan såklart ikke svare deg da jeg henger litt etter deg siden operasjonen, eller jeg har vel en ting.

Når jeg hadde fimose opplevde jeg litt mer følsomhet ved bruk av Durex sine tynne kondomer.

 

 

men her kommer en update:

 

Dag 34-35 (eller enklere sakt, 5 ukers siden operasjon i morgen

Kan først si at urineringsproblemet har opphørt og jeg var til sjekk hos legen på torsdag, kommer til å fortsette med kremene en uke eller to til bare i tilfelle, kunne sikkert stoppet uten problem nå.

 

Ellers, bestilte like før helgen noe glidemiddel, jeg vet ikke om jeg trenger det, men vil ha det for hånden om jeg trenger det. Det kom i helga. "Pjur med Natural glide" et skudd i blinde, men tenkte det var et safe valg da det sto "Kan brukes til alt".

 https://www.kondomeriet.no/tilbehor/type-tilbehor/glidemiddel/pjur-med-naturlig-glidemiddel/

 

Har ikke prøvd onani enda, tenker jeg skal prøve neste helg da det er opp mot de anbefalte 6 ukene.

Den største frykten er å ikke få til onani, at det rett og slett ikke har noen effekt lenger.

har jo prøvd å ta litt forsiktig på den, følelsen er der, på samme måte som om jeg tar meg på magen, kjenner det, men ikke på en seksuell måte. Greia er nok at man må lære det litt fra starten igjen, leste om en på nettet som bare måtte ha sex med kona fordi han ikke viste hvordan han skulle onanere lenger. Den muligheten har ikke jeg, og jeg skal definitivt ikke prøve å skaffe noe sex før jeg vet at ting fungerer.

 

 

Kosmetisk, jeg har som jeg også skrev i forrige innlegg fremdeles ingen sår, dog fremdeles rødt rundt hele veien i større eller mindre grad, huden spesielt i frenulumsområdet bærer dog preg av å ikke være helt ferdig grodd.

 

Akkurat nå prøvde jeg froresten å rulle opp lege forhuden over penis hodet og det gikk, slapp tilstand, det er nok umulig erigert, og det er vel litt av konseptet med omskjæring. 

 

Skal bli en lettelse å se at ting fungerer neste helg, eventuelt det motsatte om ting viser seg å ikke fungere.

 

Anonymous poster hash: 82e5a...c09

 

Godt ting gror bra, og du er kvitt urnineringsproblemet! Har riktignok problemer med å forstå at du klarer å holde ut så lenge uten å lette på trykket - respekt!. For meg hadde jeg permanent ereksjon i flere timer en natt så fikk ikke sove, så måtte få ut trykket for å ikke sprenge (overdriver ikke) hehe. 

 

Ting fungerer nok som det skal.

For mitt vedkommende til tross for stingene som vari, merket jeg at ting fungerte. Det hjalp på psyken å få bekreftet dette tidlig. 

 

Lykke til videre. Skal selv på etter-kontroll om et par dager, og satser på at kirurgen sier seg fornøyd. Er selv fornøyd, men er litt rød og litt fukt og kløe ved oversiden ved arr-linjen hvor jeg hadde infeksjon, men ingen smerter ved noen form for sex. 

 

Angående kondom har jeg ikke problem med å komme med tykke gratiskondomer, så tynne fra RFSU er good. Er mer passformen.. Kanskje jeg er mindre utstyrt enn jeg tror? hehe. 

 

Gi forresten tilbakemelding om hvordan den glidekremen fungerer. 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Nesten 2 mnd siden operasjon.

 

Da var etterkontrollen unnagjort i dag, som jeg fikk pga. infeksjon/komplikasjoner etter uke 2.

Jeg er nå offisielt 100% ferdig med trang forhud og kan se frem til mange, mange år med seksuel omgang uten ubehag. Alt var i følge kirurgen godt i rute mtp healing, og om noen måneder vil det kosmetiske resultatet vises 100%.'

 

Veldig glad jeg mannet meg opp til å ta denne operasjonen som jeg dessverre drøyde en del år. 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Dag 39-40 (til mandag 6 uker etter operasjonen).

Ting ser bra ut, men tar vel lang tid får alt er helt på stell.

 

Uansett, dagen jeg har ventet på har kommet. I dag skulle jeg prøve onani for første gang. Var litt redd for at ting ikke skulle virke, så så en del TV-serier i stedenfor, nervøs for å prøve og oppdage at det ikke virker.

Men det måtte nå gjøres, tok mot til meg og satt på noe mer "voksent".

Når penis ble stiv tredde jeg over en kondom (tenkte det var mest skånsomt nå i starten), startet litt, brukte glidemiddel utenpå kondom og skle fingrene over, var ikke kjempe imponert over følelsen, men ble bedre og bedre, og til slutt kom jeg i mål, tuppen og vell så det ble full. tok overaskende nok litt tid med tanke på at det var så lenge siden.

Men da er det prøvd, og en lettelse fra skuldrene, blir vel til at jeg prøver mer i løpet av helga . 


Anonymous poster hash: 82e5a...c09



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Med glidemiddel og uten kondom er der man virkelig merker forskjell. Minuset med full omskjæring antar jeg er behovet for å alltid bruke en form for glidemiddel. Men i starten har man i tankene at man kan ødelegge noe, jeg hadde i alle fall det. 6 uker burde være mer enn nok til at alt er på stell helingsmessig.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hadde operasjon (snitt) på onsdag kl 15 for kort streng, så slapp unna full omskjæring. Merket ingenting utenom sprøytene, og operasjonen virket å gå svært bra. Det har nå gått snart to døgn og såret ser pent og rent ut. Nettene har vært nokså utfordrende grunnet ereksjoner og som følge hyppige avbrytelser. 

 

Var på jobb dagen etter operasjonen (kanskje ikke så lurt?). Det gikk fint og jeg har kort gange til tog både fra hus til tog, og tog til arbeidsplass (kontorjobb). Var nokså ubehagelig på Dag 1 da det svei en del, og til tider var det ubehagelig å sitte normalt. Urinering var vanskelig grunnet nødvendigheten for å ha en form for bandasje for å slippe at penis stryker direkte mot undertøyet. Ellers gikk det nokså greit på Dag 1.

 

Nå er det Dag 2 og hevelsen har blitt noe større enn på Dag 1. Urologen fortalte meg at jeg skulle la forhuden i fred i minst 2 dager, så jeg hadde som plan å forsøke å dra den tilbake i løpet av dagen i dag, men forstår ikke hvordan det skal gå med hevelsen som fremdeles er tilstedet. Ble hjemme fra jobben i dag da jeg tenkte det nok var lurt å ta det med ro og få minst mulig "irritasjon" mot forhuden, som er svært sensitiv i dag.

 

Føler egentlig jeg fikk veldig lite informasjon av urologen. Han sa jeg ikke trengte å kjøpe noe heller i form av medikamenter (krem, desinfiserende midler eller lignende). Han sa kort fortalt "la den være i to dager, ikke dusj eller vask den før de dagene har gått, og ikke vær seksuelt aktiv i 3-4 uker." Penis ble holdt "oppe" (opp mot magen) med teip etter operasjonen, og han ba meg holde den "høyt" for å unngå mest mulig hevelse. Men fikk ingen informasjon om hvor mye hevelse jeg kan forvente, og hva jeg gjør med det. Kontoret hans er stengt i dag og fastlegen min har ikke ledig kapasitet i dag heller. Lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Glans var ganske lilla i fargen på Dag 1 og betydelig øm og hoven. Dag 2 ser glans ganske fin ut egentlig og ikke særlig hoven, men forhuden ligger som en fin "badering" på undersiden, og er noe lilla fremdeles. Noen som har noen tips? Jeg vurderer å prøve å dra opp forhuden i ettermiddag/kveld, men ser vanskelig ut.

Endret av Necm
Lenke til kommentar

Der kan jeg muligens hjelpe deg, da jeg hadde lignende problemer. 

 

Først og fremst bør du få forhuden på plass over penishodet. Jeg dyttet på sett og vis penishodet forsiktig inn bak forhuden. Pling på sykehuset og dobbeltsjekk med de om du er usikker. Eventuelt ring legevakten, siden kontoret er stengt. Men jeg hadde problemer med at væske fikk forhuden til å blåse seg opp. Det ble som en badering som du beskriver. Det gav seg noen dager etter at jeg fikk forhuden på plass igjen på dag 3. Og ja, lurt å holde seg litt i ro første par dagene slik at ting leges og hevelsen går ned. At ting ser lilla og ømt ut første uken er derimot helt normalt. 

Jeg fikk også anbefalt Lactacyd intimsåpe av urolog for å holde penis ren den første uken. Ha en halv teskje såpe i et beger som rommer en halv liter lunkent van og rør penis i dette. Etter at hevelsen går ned og såret leges litt etter noen dager, kan du fint bruke fingrene til å skrubbe litt rundt. Beskjeden jeg fikk var å gjøre dette før og etter leggetid, samt etter toalettbesøk. Da for å redusere faren for infeksjoner. Jeg trengte ikke noen andre salver eller slikt, ble kun anbefalt såpen. Og det var godt nok for meg.

 

Jeg var også innom apoteket og fikk tak i noen ekstra pakker med sterile kompress som jeg hadde rundt penis, da såret var ganske sensitivt første 5-6 dagene. Byttet også dette etter vask av penis. Denne biten var mest for min egen del, da det var ubehagelig å gå rundt i jeans uten noen form for beskyttelse.

Stingene skal gå ut av seg selv etter 1-2 uker. Om de fortsatt står i etter at du nærmer deg tre uker, og alt ser bra ut, kan du nappe de ut selv.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene angående rensing. Skal gå til innkjøp så jeg kan vaske såret litt etter hevelsen går bort og huden kan trekkes ned igjen :)

 

Jeg oppsøkte legevakten i går grunnet "baderingen" som var stor og lilla. Ble rimelig bekymret, og rettmessig så. Legen sa det var svært bra jeg kom, og hun prøvde å hjelpe meg med å få forhuden på plass uten hell. Sendte meg umiddelbart til akutt mottaket på Ahus. Ble ventende der i rundt 7 timer før jeg fikk noen form for relevant hjelp. De tok blodprøver og ga meg smertestillende i sprøyte form flere timer før jeg fikk hjelp av kirurg, uten å i det hele tatt ha sett på tilstanden min. Infeksjon var ikke relevant ref. at de tok blodprøver, og som det sto i skrivet fra legen min, og ikke hadde jeg smerter heller når jeg bare lå der helt stille i sykesengen. Ble ganske forståelig satt på laveste prioritet hva angår "akutt tilfelle". Den hovne forhuden var ikke lenger så lilla, og hadde fått tilbake mesteparten av fargen sin da jeg var på Ahus, takket være legen min sin hjelp. Hun hadde brukt noen kompress som ble dyppet i isvann og holdt rundt penis, med litt klemming for å bearbeide hevelsen. Syntes det var veldig betryggende å se en mer normal farge igjen, men hevelsen ble ikke noe betydelig mindre. Omsider fikk jeg besøkt av kirurg + assistent rundt kl 00:30, etter 7 timer på Ahus. Kirurgen sa som forventet at huden måtte opp. Vi prøvde først med kun litt dempende gel, men smertene var uutholdelige. Kan ikke engang beskrive hvor vondt det gjorde, har aldri opplevd noe i samme skala. Fikk så fire sprøyter i nedre penis for lokalbedøvelse og kirurgen gikk til verks noen minutter senere. Han arbeidet i rundt 10 minutter uten noen form for progressjon. Begynte å bli ganske bekymret og blødde en del fra såret. Han hadde tidligere sagt at huden må på plass, ellers må vi operere, og det ville han absolutt ikke gjøre. Så ut til at det kom til å bli utfallet og ble ganske nervøs. Hevelsen var svært stor og jeg skjønte selv før han begynte at det ikke så bra ut fra hans øyne. Heldigvis ga han ikke opp så lett og sa han skulle prøve en litt annen vri, og da gikk huden omtrent umiddelbart opp. Jeg fulgte ikke med da det skjedde og fikk ikke sett det, men det skjedde raskt. Han sa "herregud, jeg kan ikke tro det gikk!" når den gikk opp. Har ikke vært så lettet på lenge. Følelsen var ubeskrivelig. Var omtrent slått ut av smertene tidligere og all bedøvelsen hadde gjort meg ganske fjern. Etter huden var tilbake har jeg ikke hatt noen form for ubehag eller vondt i det hele tatt, hverken rett etter, på natten eller i dag. Det går bra å tisse selv om forhuden er ganske stor og "i veien", og for første gang på flere netter sov jeg uforstyrret selv med ereksjon. Utrolig god følelse!

 

Må bare si noe om hele prosessen: Får man "badering" som er betydelig stor, oppsøk umiddelbart lege! Den går ikke bort av seg selv om størrelsen blir veldig stor, da væskedannelsen blåser opp forhuden og blodsirkulasjonen blir for dårlig til å håndtere hevelsen. Venter man for lenge med å dra opp forhuden blir det omtrent umulig å gjøre selv, og til slutt er det mulig legen ikke klarer det heller uten ytterligere inngrep. Jeg hadde aldri klart det uten hjelp og bedøvelse i går, kun 48 timer etter operasjonen. Urologen min sa helt flatt ut til meg at jeg skulle la forhuden være trukket tilbake i et par dager, og det meste av info på nettet sier det samme, men kirurgene på Ahus så på meg med vanntro da jeg fortalte dem dette. "Hvor har du operert deg? Hvem gjorde det? Var urologen erfaren? Sa han virkelig det?" For dem hørtes det helt fjernt ut, og i følge dem skulle forhuden ha blitt tatt opp på kvelden på operasjonsdagen. Det er åpenbart nokså forskjellig fra person til person. Er forhuden din relativt slapp kan det være sirkulasjonen er bra nok selv med hevelse, og da blir den aldri så stor. Men blir den så stor at den blir tykkere enn glans, tyder det på at sirkulasjonen ikke er god nok, og hevelsen ikke vil gå ned av seg selv. Synes generelt informasjonen har vært alt for dårlig i hele prosessen. Urologen min sa det kunne bli noe hevelse, men ikke hvor mye jeg burde forvente, hvor lenge det skulle vare, og når jeg eventuelt burde oppsøke hjelp. Vanskelig å spørre om alt selv når man er uerfaren på området. På han virket det som alt kom til å ordne seg, selv om det ble hevelse (fikk ikke tak i han på Dag 2 som nevnt). Men det jeg har lært og håper andre tar med seg, er at en må heller være ekstra forsiktig og oppsøke lege, enn å tro at alt ordner seg. Jeg vurderte å la være, og se an til dagen etterpå siden jeg trodde alt kom til å ordne seg av seg selv, men hadde jeg gjort det måtte jeg etter all sannsynlighet blitt omskjært. Hadde det ikke vært for en venninne jeg snakket med, som sa "gå til legevakten!", så hadde jeg kanskje ikke gjort det.

 

Er ektremt lettet nå.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dag 48-49 (til mandag 7 uker etter operasjonen).

Ting fungerer greit, onani uten kondom utført noen ganger og det føles virkelig bra :p Antar jeg er klar for sex også, men det får komme når det kommer, er tross alt singel. Dette blir min siste update med mindre det skjer noe jeg føler er verd å fortelle om. Men kommer til å stikke innom tråden i blant om noen har spørsmål eller liknende.



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Dag 54-55.

 

Skulle ikke skrive mer her, men nå kom det tilfeldigvis noe å skrive om.

Sex testet på torsdag (dag 52-53).

Forutsetningene var: Ei jente jeg traff samme kvelden, noe beruset, 4 enheter

Sex-en var med kondom, og jeg var vel ikke veldig imponert, litt bedre enn med fimose (selve følelsen, men hovedforskjellen var jo at det ikke var noen smerkter/ubehag), men hadde nå håpt jeg skulle kjenne enda mer. Tok meg vel en time å komme. Prøvde også bj samme kvelden, men hun var dårlig på det (tenner osv), alkoholen har vel skylda.



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...