Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

 

Heisann.

 

Jeg har bare hatt sex èn gang, og jeg tror det gikk delvis greit, synes jeg ensa noe blod dagen etterpå, og det "stramma" jo en del når ikke det var jeg som styrte skuta.

 

Men joda, altså, problemet er ikke bare at det blir stramt, men det danner seg veldig mye smegma og drit under der, jeg "TROR" det er relatert til trang forhud, for jeg tror ikke det skal danne seg så mye, kanskje det ikke får noe luft inni der? (Jeg kan dusje, og det lukter jævlig av kuken min noen timer etterpå igjen, utrolig irriterende.)

 

Ønsker jo ikke akuratt å fly etter damer når jeg har kontroll over at kølla er full av jævelskap når den først trengs, hehe.

Men er det noe "farlig" ved bruk av den steroide-kremen? Jeg "burde" vel gjort det i regi av lege, eller er det som med nesespray at man ikke skal bruke det over lengere perioder?

 

Anonymous poster hash: dce1d...298

 

Kan garantere at så og si all smegmaen forsvinner ved full omskjæring, hadde samme problem som deg, og nå har jeg ingenting..

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt finnes det også endel andre inngrep enn full omskjæring som kan hjelpe på problemet, alt etter hvor trangt det er osv.

 

Slik steroidekrem som du snakker om, eller kortisonkrem som det også heter, er veldig sterke greier som tynner huden. Det skal derfor ikke brukes over veldig lang tid og med varsomhet.

 

Hvis det ikke er så veldig trangt tror jeg lege først vil anbefale steroidekrem en periode.

 

Hvis det derimot skulle være nødvendig med inngrep er ikke dette noe å være nervøs over. Går veldig greit, fort og smertefritt. Dette kommer fra en som fikk ganske noia av hvite frakker før inngrepet! ;)

 

Men ta kontakt med urolog, så får du dette overstått asap. Ingen grunn til å vente, blir ikke bedre av seg selv.

 



Anonymous poster hash: 0ffed...8e3
Lenke til kommentar

Dag 11.

Snart to uker siden operasjonen. Grodd utrolig bra og har ingen smerter, ingen blødninger og halvparten av stingene har gått bort.

Hadde ikke trodd det skulle gå så fort. Har også sluttet å gå med kompress da penishodet har blitt bra herdet allerede.

Tror fortsatt det likevel er viktig at minstemann får ro, og ikke begynner å onanere helt enda, selvom det har vært fristende.

 

Har imidlertidig fortsatt en klump bak på penishodet som har vært der siden operasjonen. Har dog blitt litt mindre hoven. Noen andre som har hatt dette? Går den bort etterhvert?

 



Anonymous poster hash: 0ffed...8e3
Lenke til kommentar

Dette blir sikkert siste posten min på en stund.

Dag 12.

 

Alle stingene er borte. Det skjedde veldig plutselig. Hadde vel 5 sting igjen når jeg våknet idag. Alt ser veldig pent ut der stingene satt. Man kan selvsagt se spor av det, men jeg vil tro det forsvinner etterhvert.

 

Prøvde også å nappe løken litt, noe som gikk utmerket. Var veldig godt etter 12 dager...



Anonymous poster hash: 0ffed...8e3
Lenke til kommentar

Godt at det ser fint ut så langt. Det tar noen måneder før man ser det endelige sluttresultatet om jeg husker urologen riktig.

Til en anonym lenger oppe: Bedre hygiene er et stort pluss ved full omskjæring, selv om du vil kunne mye lettere kunne rengjøre innsiden av forhud samt glans ved et snitt. God hygiene på og rundt penis burde være viktig uansett though. Gir min en runde med lactacyd intimsåpe et par ganger i uken for å holde den frisk og fin. Da slipper man smegma og lukt. Samt eventuelle bakterieinfeksjoner...

Lenke til kommentar

Godt at det ser fint ut så langt. Det tar noen måneder før man ser det endelige sluttresultatet om jeg husker urologen riktig.

 

Til en anonym lenger oppe: Bedre hygiene er et stort pluss ved full omskjæring, selv om du vil kunne mye lettere kunne rengjøre innsiden av forhud samt glans ved et snitt. God hygiene på og rundt penis burde være viktig uansett though. Gir min en runde med lactacyd intimsåpe et par ganger i uken for å holde den frisk og fin. Da slipper man smegma og lukt. Samt eventuelle bakterieinfeksjoner...

 

Hehe, ja, men som sagt så er full omskjæring helt uaktuelt akuratt nå, men skal be om henvisning til urolog uansett, for jeg kan ikke ha det sånn her.

 

Skulle vært en "device" eller maskin som man kunne bruke å tøye forhuden med, for jeg mister somregel ereksjonen om jeg prøver å holde den på det stramme punktet (som er nesten helt ned), kanskje pga blodmangel?

Noen som har noen enda enklere og bedre metoder for å tøye ut noe jævlig?

 

Anonymous poster hash: dce1d...298

Lenke til kommentar

Er nå 4(5?) måneder siden full omskjæring, og jeg har levd med alt, trang forhud i 14 år, var kjipt å runke, for man kunne ikke gå "all inn" for da ville det gjøre vondt. Gikk også med snittet i 1 år, altså masse av forhud, men jeg kunne fint dra det bak, dette var brukbart, men føltes ikke optimalt ut å runke da heller, pluss det var vanskelig å holde det reint. så jeg valgte å bare ta alt, og runkinga er bedre enn noen sinne :p Men jeg bruker lube, og uten er det nesten like kjipt som før å runke. Lurer på om det vil bli jevli å ha sex uten lube, noen som har erfaring?



Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte å komme med en liten oppdatering til dere som er nyligere opererte enn meg. Det er nå gått omtrent 3 måneder siden operasjonen, og først nå merker jeg den store forskjellen. Det har tatt fryktelig lang tid, og jeg holdt lenge på å miste håpet - men nå ser det ut til at jeg er kurert! En fortykket hud akkurat der jeg har sydd (der innsiden av huden møter utsiden) har gjort det noe smertefult å trekke tilbake huden i erigert tilstand, men nå går det virkelig som en lek!

Et tips til dere som har hatt operasjonen for en stund siden og får tilbake forhuden men synes det kan virke ubehagelig - smør den opp litt. Jeg har ventet i det lengste med det for jeg synes det er kleint, men så hoppa jeg i det. Da så jeg at det gikk som smør, og at det bare er tørrhet som har gjort det ubehagelig. Det er imidlertid et problem som er i ferd med å dabbe av nå.

Jeg er så ubeskrivelig glad nå. Det er en fantastisk følelse - endelig fungerer den. Og jeg hadde aldri gjort det hadde det ikke vært for dere. Jeg er dere alle sammen evig takknemlige, og til eventulle nykommere i tråden; dette er verdt det! Livet ditt blir forandret for alltid - til det bedre. :wee:

Veldig bra innlegg du har hatt. Jeg er nå på 12.dagen og opplever samme problemer som du beskriver - forhuden er fremdeles "fortykket" rundt der hvor stingene sitter, noe som gjør det smertefullt å rulle huden tilbake. Det går greit med litt smørekrem i slapp tilstand, men ved ereksjon vil huden foreløpig ikke rulle. Den er mulig å skli tilbake da, men det føles veldig stramt og unormalt. Spent på hvordan første runden i sengen blir, tror jeg venter enda noen uker.

 

Jeg er veldig utålmodig og ser at jeg bør vente en stund før jeg konkluderer om operasjonen er 100% vellykket eller ikke. Det er utfordrende å gå med deler av glans uten hud, men regner med dette også ordner seg med tiden, enten at huden vil strekke seg over hele hodet når all hevelse er gått ned eller at ubeskyttet hode herdes greit. Det mest følsomme punktet er en "klump" ved frenulum som oppstod like etter operasjonen og som jeg liksom skulle prøve å ha kompresjon på. Det var jo helt umulig, ettersom hele utstyret kjentes ut som et overfølsomt såpestykke. Gjorde så godt jeg klarte, men det var ikke rare kompresjonen denne blodposen ble påført. Den forsvinner vel etterhvert? Mener legen nevnte 6 ukers tid.

 

Når det gjelder mitt fimose problem, oppstod det etter bruk av en soppkrem som damen sa vi begge måtte bruke i 2 ukers tid. Jeg opplevde bivirkninger på forhuden i form av sårdannelser der hvor huden var stram, noe som etterhvert gjorde den strammere og strammere. Antagelig tålte jeg ikke den kremen (Canesten), så vil ikke anbefale noen å smøre inn edlere deler hemningsløst med den.

 

Skulle likt å høre hvordan ståa er hos deg nå ett år etter operasjonen? Motiverende å lese at det ser ut til å gå greit, selv om huden kan virke trang like etter operasjonen. Vil jo tro at kirurgen fjernet nok hud til at problemet er ute av verden.

Lenke til kommentar

 

Tenkte å komme med en liten oppdatering til dere som er nyligere opererte enn meg. Det er nå gått omtrent 3 måneder siden operasjonen, og først nå merker jeg den store forskjellen. Det har tatt fryktelig lang tid, og jeg holdt lenge på å miste håpet - men nå ser det ut til at jeg er kurert! En fortykket hud akkurat der jeg har sydd (der innsiden av huden møter utsiden) har gjort det noe smertefult å trekke tilbake huden i erigert tilstand, men nå går det virkelig som en lek!

Et tips til dere som har hatt operasjonen for en stund siden og får tilbake forhuden men synes det kan virke ubehagelig - smør den opp litt. Jeg har ventet i det lengste med det for jeg synes det er kleint, men så hoppa jeg i det. Da så jeg at det gikk som smør, og at det bare er tørrhet som har gjort det ubehagelig. Det er imidlertid et problem som er i ferd med å dabbe av nå.

Jeg er så ubeskrivelig glad nå. Det er en fantastisk følelse - endelig fungerer den. Og jeg hadde aldri gjort det hadde det ikke vært for dere. Jeg er dere alle sammen evig takknemlige, og til eventulle nykommere i tråden; dette er verdt det! Livet ditt blir forandret for alltid - til det bedre. :wee:

Veldig bra innlegg du har hatt. Jeg er nå på 12.dagen og opplever samme problemer som du beskriver - forhuden er fremdeles "fortykket" rundt der hvor stingene sitter, noe som gjør det smertefullt å rulle huden tilbake. Det går greit med litt smørekrem i slapp tilstand, men ved ereksjon vil huden foreløpig ikke rulle. Den er mulig å skli tilbake da, men det føles veldig stramt og unormalt. Spent på hvordan første runden i sengen blir, tror jeg venter enda noen uker.

 

Jeg er veldig utålmodig og ser at jeg bør vente en stund før jeg konkluderer om operasjonen er 100% vellykket eller ikke. Det er utfordrende å gå med deler av glans uten hud, men regner med dette også ordner seg med tiden, enten at huden vil strekke seg over hele hodet når all hevelse er gått ned eller at ubeskyttet hode herdes greit. Det mest følsomme punktet er en "klump" ved frenulum som oppstod like etter operasjonen og som jeg liksom skulle prøve å ha kompresjon på. Det var jo helt umulig, ettersom hele utstyret kjentes ut som et overfølsomt såpestykke. Gjorde så godt jeg klarte, men det var ikke rare kompresjonen denne blodposen ble påført. Den forsvinner vel etterhvert? Mener legen nevnte 6 ukers tid.

 

Når det gjelder mitt fimose problem, oppstod det etter bruk av en soppkrem som damen sa vi begge måtte bruke i 2 ukers tid. Jeg opplevde bivirkninger på forhuden i form av sårdannelser der hvor huden var stram, noe som etterhvert gjorde den strammere og strammere. Antagelig tålte jeg ikke den kremen (Canesten), så vil ikke anbefale noen å smøre inn edlere deler hemningsløst med den.

 

Skulle likt å høre hvordan ståa er hos deg nå ett år etter operasjonen? Motiverende å lese at det ser ut til å gå greit, selv om huden kan virke trang like etter operasjonen. Vil jo tro at kirurgen fjernet nok hud til at problemet er ute av verden.

 

 

Kan svare ut i fra egne erfaringer så langt. Er idag circa en måned siden operasjonen min.

 

Så langt kunne jeg ikke vært mer fornøyd i det heletatt. Ingen problemer.

 

Ser nå at du er på den 12. dagen etter oprerasjonen. Nå fremover vil du se store fremskritt og forbedringer i tilstanden. Det gjorde hvertfall jeg. Husk også å se etter at stingene forsvinner slik at det ikke gror hull der stingene har vært. Hevelse vil også gå ned når alle sting er borte.

Dersom stingene ikke går bort iløpet av noen dager til kan du prøve å fjerne de selv med saks eller plukke de ut. Skal veeeldig lite til for at de deler seg opp og du kan dra de ut.

 

Hvis blødningene er stoppet er det bare å kaste kompressene og la glansen herde seg. Det tar få dager før det ikke er ubehagelig å komme borti bokseren lenger.

 

I begynnelsen virket det som at jeg skulle ha nok hud til at det dekket glans, men når hevelsen gikk ned gikk huden også lenger bak.

 

Har også en slik klump bak frenulum slik du beskriver. Den vil også bli herdet med tiden og krympe i størrelse. Min er ikke helt borte enda, men regner med den vil fortsette å krympe.

 

Så langt går all moro med junior strålende. Operasjonen og tiden etter har gått så bra som det kunne gått foreløpig. Men det er viktig å gi junior tid på og komme seg, unødvendig å forhaste seg slik at helingsprosessen blir forstyrret.

 

 

Anonymous poster hash: 0ffed...8e3

Lenke til kommentar

Jeg er på min 66 dag etter at jeg fjernet hele forhuden på penis. Er veldig fornøyd, selv om jeg også kunne tenke meg å ha fått fjerna frenulum, men den vises ikke så godt og man kan sikkert klippe den av om man ønsker det.

 

Det grodde sent og tror fortsatt at det gror ørlite fortsatt. Så ha tålmodighet alle sammmen.

 

Har runka flere ganger og det er veldig godt, til tross for at forhuden mangler. Tar bare tak i skaftet og rykker/drar hardt i den så kommer kremmen. Har fortsatt ikke hatt sex. Men nå når jeg ikke har den trange forhuden som smerta voldsomt når jeg dro hardt bakover så tror jeg det skal gå bra også, når den tid kommer... Livet uten lue er flott.

Lenke til kommentar

Var til lege i november, og da sa legen at jeg skulle få et brev i posten der jeg skulle få vite litt mer angående henvendelse mm., men jeg har enda ikke fått noe brev, og det har snart gått 2 måneder. Begynner å bli litt utålmodig, og hvis det drøyer for lenge så vurderer jeg å ordne det privat, i og med at russetiden snart kommer(you never know ;) )

 

Det jeg lurer på er om det er noen her som vet om man kan kontakte fastlegen på en måte som ikke koster penger? Synes bare det har gått lang tid uten svar nå og vil egentlig bare spørre om hva greia er!



Anonymous poster hash: a41e1...52b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...