Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

 

Forhuden sitter vell ikke akkurat fast, då går ann å dra den 1cm bak, men det svir i stingene, og i går ble det blod og saker, skal jeg bare fortsette etter det også? Det me å gå med glansen løst føler jeg kan ta litt tid å venne seg til ja :/ Jeg tenker helst at jeg bare får gå et par dager, og se om disse stingene løsner. Men merker jeg har store problemer å sove om nettene grunnet min gamle rutine, og jeg kan nå ligge i friste meg selv i opp til 2 timer, men må stoppe for det er ikke mulig for det blir for store smerter :/

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

 

Jeg tror du skal ringe til legevakten og be om å få snakke med en lege :) Det høres ut som du har fått for lite informasjon av kirurgen.

 

Og for guds skyld ikke fortsett å trekke tilbake forhuden når du føler at stingene løsner! Jeg får vondt bare å lese om det!

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du skal ringe til legevakten og be om å få snakke med en lege :) Det høres ut som du har fått for lite informasjon av kirurgen.

 

Og for guds skyld ikke fortsett å trekke tilbake forhuden når du føler at stingene løsner! Jeg får vondt bare å lese om det!

Ja men da får vi ringe legen da ;) Takk for så god hjelp, mer hjelp å få av deg enn kirurgen, noe som burde blitt tatt seriøst opp i helsenorge, hehe :p

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei og hå kjære forumfolk. Takk for sist - det begynner å bli en stund siden!
Denne tråden har gått rundt i huet på meg helt siden første gang jeg leste den - og helt siden jeg gjorde noe med det har jeg tenkt på dere - både de som har gjort det, og de som lurer. Det er et ekstremt steg å ta for mange - meg inkludert.

 

For et par år siden kasta jeg det opp når jeg likevel var hos legen. "Tror kanskje huden min er for trang" sa jeg den gangen, og ba pent om hydrakortisonkrem. Vise frem utstyret var det siste jeg ville - så det slapp jeg også. Kremen fungerte overhodet ikke. Det er først nå i ettertid jeg har innsett hvor trangt det en gang var, og nå fatter jeg ikke og begriper at jeg ikke gjorde noe med det. Kremen hjelper kanskje for noen som nesten greier det - jeg var ikke i nærheten.

 

Det første steget i min prosess var å snakke om det med noen. Jeg tok det over en tur med mor - på tross av at jeg er stor gutt og studerer på heltid i en helt annen by. Det å uskadeliggjøre er alfa omega - at jeg fikk dele det med noen tok vekk en del av redselen for å i det hele tatt gjøre noe med det - og jeg fikk et godt dytt for å komme meg til legen allerede et par dager etterpå. Jeg hadde jo grublet på dette i flere år.

 

Legen tok en kjapp kikk og konstaterte at det utvilsomt var for trangt. Heldigvis var den en urolog på huset som jeg ble henvist til - og her fikk jeg time vel to uker senere.

Stedet jeg ble henvist til var en privatklinikk etter eget ønske. Det kosta 7000 kroner å få sprettet champagnen - men det var det vel verdt kontra ventetiden på sykehuset (estimert 100 uker da jeg sjekka).

Jeg fikk med meg pappa som støttespiller, og led meg virkelig gjennom ventetiden før jeg fikk komme inn. Vel inne var det ned med buksa og frem med snoppen. Etter få sekunder var det konstatert at det nok måtte opereres. Fikk nok en gang tilbud om at jeg kunne gjøre dette på sykehus, noe jeg avviste. Nevnte for legen at jeg egentlig bodde utenbys og kun var hjemme på en visitt - og da fikk jeg like greit ta operasjonen på timen. Slapp hvertfall å grue meg noe mer.

Det hele begynte med at en dame viste meg inn på operasjonsstua. Her fikk jeg beskjed om å kle av meg, og legge med ned på rygg. La meg få konstatere det dere tenker på; det er helt uproblematisk at dette ble utført av ei dame. Det er ingen fare for ereksjon, penis veit like godt som deg hva som foregår, og gjemmer seg som den best kan. På mange måter var det enklere for meg når det var ei dame, lettere å prate med, og jeg følte meg plutselig mye tryggere. Flinke folk!

Etter innsmøring av noe greier som svei en smule (desinfiserende tror jeg), var doktoren klar. Og da var det frem med sprøyta. Jeg skal ikke lyve å si at dette ikke var vondt - men det var overkommelig.
Selve operasjonen kjente jeg dessverre en hel del av. Usikker på hvorfor, for dem brukte visst ganske mye bedøvelse. Det var heldigvis en tredje person der inne som prata med meg, fant en fuktig klut til panna, og holdt meg godt i hånda. Det var fantastisk fint gjort! Jeg kjente somsagt en hel del - kanskje det var innbilling, kanskje det ikke var, men minuttene gikk fort, og jeg angrer overhodet ikke etterpå.

Første vannlating var rar. Gjorde det hos legen for å se at alt funka greit, og det gjorde det. Noen skvetter med blod fulgte med, men det avtok etter få dager (og er helt normalt!).

Vel hjemme skal jeg ærlig innrømme jeg var redd. Redd for hvor fælt det ville bli,redd for om noe var galt, redd for alt. Fikk paralgin mot smertene, men holdt meg til paracet. Tok to stykker tre ganger til dagen mest fordi jeg var redd - noe særlig smerte var det ikke.

Maange timer senere når jeg skulle late vannet trodde jeg imidlertid bedøvelsen fremdeles satt i. Jeg skulle tisse, men jeg kjente overhodet ingenting. Det bare rant ut. Først da gikk det opp for meg at dette påvirker mer enn det seksuelle. Livet mitt var forandret, det føltes fantastisk! Trykket var også av en helt annen karakter enn jeg var vant med, og det har tatt en tid for meg å venne meg riktig til det!

Allerede dagen etterpå skulle jeg trekke huden bak hodet mens jeg dusja. Det greide jeg ikke. Det var en enorm belastning og stor frustrasjon. Jeg ble så sint jeg kunne knuse hele dusjkabinettet - operasjonen var mislykket, tenkte jeg høyt. Jeg gikk tilbake igjen til urologen som trakk tilbake huden uten problemer. Jeg skulle fulgt bedre med - for jeg greide det stadig ikke. Tilslutt fikk jeg det plutselig til, jeg greide det med å dra huden på skrått nedover den ene siden som gav noe irritasjon på andre siden. Det skulle gå en del tid før jeg plutselig en dag innså at jeg hadde gjort feil. Plutselig en dag fant jeg det ut - jeg satt forann maskinen og trakk litt frem og tilbake mens jeg surfa meningsløst rundt på nettaviser. Plutselig glei bare huden bak av seg selv - like jevn på alle kanter. Først da innså jeg at jeg måtte holde godt på begge sider når jeg dro, og på en måte "vrenge" huden litt i toppen for at den skulle gli jevnt over. Vil tro dette er korrekt, hvis ikke gjør det i det minste ikke huden noe trangere.

Nå er jeg på fjerde uka, og ting har roa seg ganske godt. Det er fremdeles noe irritert, men jeg greier fint å rulle tilbake (krever litt tøying), og det er ikke lenger uutholdelig å skylle penishodet i dusjen. Ved ereksjon sitter huden ganske stramt, men den vier seg ut hvis en greier å holde på den ei stund. Etter 4 uker uten å onanere er ikke det et problem for å si det sånn. Og når vi først snakker om onanering - selv om ikke såret er ferdig leget og jeg ikke kan dra huden bak ved ereksjon enda føles det helt fantastisk.

Beklager et noe langt innlegg men jeg håper virkelig dette kan hjelpe noen, på samme måte som de andre innleggene i denne tråden hjalp meg til å endelig ta skrittet (hoho). Har helt siden jeg lå på operasjonsbordet tenkt på å skrive en rapport i denne tråden, så værsågod, og tusen hjertelig takk for hjelpen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode ord :D

Er også på fjerde uken min nå, og vi deler de samme tingene ;) Jeg fikk narkose etter sikker 5 måneders ventetid, men vet ikke helt om det var "verdt" det.. Jeg er helt ærlig litt skeptisk om legen har "undervurdert" når hun har kuttet, for jeg har enda ikke sjanse på å få forhuden over glansen, langt ifra! Før operasjonen så hadde jeg stå uten å kunne se noe som helts av glansen, men nå kan jeg se ca 5mm over urinrøyret, og strengen. (pluss at ved strengen er det en slags hoven, hard klump, er det noe du også har, eller hadde etter operasjon) Jeg kan dra forhud litt bak, men merker fort at det er nyttesløst.. I slapp tilstand går det fint.. Hva tenker du, kan det gjerne ordne seg om jeg bruker kortison krem eller hva det heter?

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er usikker på om jeg har trang forhud, det jeg vet er at jeg, er flaut å si dette men klarer ikke å trekke tilbake forhuden. Det er som tuten har blitt strammere og det er ikke stort nok hull til å kunne trekke den fram. Kan dette være trang forhud?

Lenke til kommentar

Er usikker på om jeg har trang forhud, det jeg vet er at jeg, er flaut å si dette men klarer ikke å trekke tilbake forhuden. Det er som tuten har blitt strammere og det er ikke stort nok hull til å kunne trekke den fram. Kan dette være trang forhud?

 

Det kan høres sånn ut. Jeg skjønner godt at det er flaut, men prøv å fortelle det til noen du stoler på. Hvis det er tilfelle viser det bare at en er en ekte mann som veit å ta tak i problemene sine!

Oppsøk fastlegen din og nevn det for vedkommende, der får du kjapt svar på om du har fimose/trang forhud.

 

Jeg tror kanskje dette er noe som blir verre jo lengre en går med det. Jeg fikk den ikke over når penis var slapp en gang, åpningen var nesten helt tett. Som resultat av dette merket jeg i etterkant av operasjonen at også vannlating var mye enklere, og at det hadde vært ganske vondt tidligere.

 

Dette fikser du. Det er ekstremt deilig når du kommer ut fra legekontoret og hjulene er i gang. Dette går fint - jeg har troa på deg! Lykke til! :)

 

 

Er også på fjerde uken min nå, og vi deler de samme tingene ;) Jeg fikk narkose etter sikker 5 måneders ventetid, men vet ikke helt om det var "verdt" det.. Jeg er helt ærlig litt skeptisk om legen har "undervurdert" når hun har kuttet, for jeg har enda ikke sjanse på å få forhuden over glansen, langt ifra! Før operasjonen så hadde jeg stå uten å kunne se noe som helts av glansen, men nå kan jeg se ca 5mm over urinrøyret, og strengen. (pluss at ved strengen er det en slags hoven, hard klump, er det noe du også har, eller hadde etter operasjon) Jeg kan dra forhud litt bak, men merker fort at det er nyttesløst.. I slapp tilstand går det fint.. Hva tenker du, kan det gjerne ordne seg om jeg bruker kortison krem eller hva det heter?

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

 

Hei! Jeg tror nok ikke legen har undervurdert, men kjenner på samme følelsen selv. Jeg forstod på min lege at jeg ikke trengte å dra tilbake forhuden ved ereksjon - kun når den er slapp. Håper og tror at det går seg til, for jeg får den ei heller over når den er erigert. Det virker som det avtar noe da - første dagen jeg kunne onanere var det ganske stramt og ubehagelig rundt hodet. Det merker jeg litt mindre av nå - bare vær forsiktig når du drar!

Disse klumpene du nevner kjenner jeg også til. Har et par selv, disse går ikke vekk når jeg klemmer på dem (som hevelsen gjør). Forstod på legen at det ikke var noen grunn til bekymring, det kom nok til å ta en tid før alt er leget. Det sto i informasjonsskrivet jeg fikk at en kunne være seksuelt aktiv allerede etter 3 uker, men det tror jeg nok tar noe lengre tid for å være ærlig. Tror ikke de er noe å bekymre seg for - de er vel ikke vonde? Jeg har klemt ganske godt på de jeg har, og kjenner fint lite. Tipper det bare er noe hudvev :) Min desidert største klump er på toppen - ganske så beint over strengen. Kanskje det er her dem har sydd sammen ting? Når det gjelder stringen er den fremdeles ganske "hissig/rød" hos meg, såret er ikke helt leget, men det er på vei - hva med deg? Ring og snakk med legen din om du blir i tvil, og skriv gjerne tilbakemelding her! Viktig å presisere at jeg bare tror og synes her!

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har trang forhud. Derfor tok jeg for 1-2 uker siden å begynne å tøye den i håp om at det skulle hjelpe. Jeg har gått ifra å ikke være i nærheten i uerigert tilstand til å få den halvveis over i uerigert tilstand. Når den er erigert har jeg ikke sjans i havet, og kan kun se toppen av penishodet.

 

Burde jeg fortsette å tøye eller burde jeg gå til lege?



Anonymous poster hash: a41e1...52b
Lenke til kommentar

Jeg har trang forhud. Derfor tok jeg for 1-2 uker siden å begynne å tøye den i håp om at det skulle hjelpe. Jeg har gått ifra å ikke være i nærheten i uerigert tilstand til å få den halvveis over i uerigert tilstand. Når den er erigert har jeg ikke sjans i havet, og kan kun se toppen av penishodet. Burde jeg fortsette å tøye eller burde jeg gå til lege? Anonymous poster hash: a41e1...52b

Gå til lege og be om en sterk steroidsalve, som f.eks Dermovat.

 

Anonymous poster hash: f3c21...0d9

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det kan høres sånn ut. Jeg skjønner godt at det er flaut, men prøv å fortelle det til noen du stoler på. Hvis det er tilfelle viser det bare at en er en ekte mann som veit å ta tak i problemene sine!

Oppsøk fastlegen din og nevn det for vedkommende, der får du kjapt svar på om du har fimose/trang forhud.

 

Jeg tror kanskje dette er noe som blir verre jo lengre en går med det. Jeg fikk den ikke over når penis var slapp en gang, åpningen var nesten helt tett. Som resultat av dette merket jeg i etterkant av operasjonen at også vannlating var mye enklere, og at det hadde vært ganske vondt tidligere.

 

Dette fikser du. Det er ekstremt deilig når du kommer ut fra legekontoret og hjulene er i gang. Dette går fint - jeg har troa på deg! Lykke til! :)

 

Hyggelig kommentar:) skal ta opp neste gang jeg er hos legen noe som jeg burde gjort lenge siden:) forhåpentligvis så slutter jeg å må urinere 15 ganger om dagen også etterpå

Lenke til kommentar

Hyggelig kommentar:) skal ta opp neste gang jeg er hos legen noe som jeg burde gjort lenge siden:) forhåpentligvis så slutter jeg å må urinere 15 ganger om dagen også etterpå

Personlig anbefaler jeg deg å bare bestille en time ene og alene til det formålet. Ellers er det lett å bare "glemme det". Det vil si at en husker det, men unngår det likevel. Det har jeg gjort på sikkert 5 legebesøk. Først når jeg bestilte en time ene og alene til det formålet (og allerede nevnt det når jeg bestilte timen) fikk jeg gjort det! Synes du det er flaut å si trang forhud kan du bare si fimose - det gjorde jeg :p

 

Apropo det med urinering - ja det hjelper! Jeg trodde den eneste grunnen til at man ville gjøre noe sånn var av det seksuelle - men der tok jeg feil! Hadde samme problem selv, men nå er trykket veldig mye høyere ved urinering og jeg føler i størrre grad at det er "tomt". Veit ikke om du også har problem med at du føler at det aldri blir tørt nok til å legge den på plass (etter urinering, men spesielt etter utløsning) - det problemet forsvant for min del når jeg kan trekke tilbake og riste skikkelig.

Livet ditt kommer til å bli helt forandret - ta "skrittet" :D

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli usikker igjen her... :/ Jeg har nå gått 4 dager uten å runke, så den eneste tøyinga som har blitt gjort er når jeg har vært på do, og litt svakt i dusjen. Jeg ser, og skjenner det presser jævlig på når jeg prøver å dra forhuden bak, og den går ikke like langt bak heller som for en uke siden.. Den presser sånn på at tuppen av hode blir sånn dobbelt så lite som resten pga mangel av blod for forhuden presser sånn, hva inni helvette skal jeg gjøre... (er 5,6 uker etter operasjon vi snakker om)



Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2
Lenke til kommentar

Hei.

 

Gjennomgikk operasjon for 4 måneder siden og jeg har fortsatt litt problemer.

Jeg kan ikke ha sex uten kondom fordi da er det vondt. Med kondom må jeg gi meg etter en stund (halvtime) fordi da begynner det å svi. Etter samleie må jeg vente 2-3 dager fordi området der jeg har operert hovner opp og blir sårt.

 

Noen andre som har opplevd det? Ventet 2 måneder med sex / ronking før jeg først gjorde det.

 

Skal ta kontakt med legen igjen.

 

Anonymous poster hash: e6ec6...16b

Lenke til kommentar

Til dere begge to - ta kontakt med lege dersom dere er i tvil.

Når det gjelder du som sier at du ikke greier å trekke tilbake lengre; er dette både erigert og uerigert? Får du den bak hodet i det hele tatt? Jeg for min del tøyer ganske jevnt og trutt - flere ganger til dagen. De gangene den sitter litt hos meg har jeg tatt det etappevis. Det vil si at jeg trekker tilbake ca til der det begynner å bli ubehagelig, og deretter over igjen. Slik holder jeg på til det kjennes "løsere" og jeg føler meg trygg på å trekke helt tilbake. Fremdeles er det ganske løst på tuppen hos meg, i det jeg går inn i femte uke. Tar jeg tak i tuppen på begge sider kan jeg tøye den ganske godt ut - kanskje det hjelper litt om det er stramt? Vær likevel forsiktig, litt må en nok tåle å kjenne, men noe store smerter skal det ikke være!

Til deg som sier du har vondt - har du noen åpne sår/rifter? Hvordan er det med vaskinga der nede, bruker du såpe, og i tilfelle hvilken? Jeg fikk beskjed om å ikke bruke såpe under forhuden, og bruker en veldig mild såpe på resten av kroppen (Lactacyd). Jeg tror sårhet kan vare ei stund, men ta kontakt med legen din for å være sikker! Gi gjerne tilbakemelding på hvordan det går.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

 

Hadde operasjon i mai der jeg fjernet forhuden, altså halv år siden.

 

Hvor lang tid gikk det før helgekosen under hodet forsvant? Fortsatt litt klumpete der.

 

Og jeg sliter med at den føles stram rundt hode som gjør at jeg får sår under hodet ved samleie samme hvor lenge jeg venter.

 

Var hos gynekologen nettopp og han sa jeg skulle vente et halv år og eventuelt vie ut som han sa der jeg fikk sår.

 

Begynne å lure på om denne gynekologen er dårlig, har jo lest erfaringer på nettet der folk er helt fine etter 6 uker, men det er hvertfall ikke jeg.

 

Vurderer å dra til en annen gynekolog, er jo begrenset med hud igjen nå, så hvis han surrer å fjerner enda mer er jeg jo fucked..

 

Anonymous poster hash: 791e5...9b9

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hadde operasjon i mai der jeg fjernet forhuden, altså halv år siden.

 

Hvor lang tid gikk det før helgekosen under hodet forsvant? Fortsatt litt klumpete der.

 

Og jeg sliter med at den føles stram rundt hode som gjør at jeg får sår under hodet ved samleie samme hvor lenge jeg venter.

 

Var hos gynekologen nettopp og han sa jeg skulle vente et halv år og eventuelt vie ut som han sa der jeg fikk sår.

 

Begynne å lure på om denne gynekologen er dårlig, har jo lest erfaringer på nettet der folk er helt fine etter 6 uker, men det er hvertfall ikke jeg.

 

Vurderer å dra til en annen gynekolog, er jo begrenset med hud igjen nå, så hvis han surrer å fjerner enda mer er jeg jo fucked..

 

Anonymous poster hash: 791e5...9b9

Hvordan er det å ikke ha forhud? du kan vell ikke klø deg på pungen uten at det blir for følsomt og deretter svir?

 

Anonymous poster hash: b859a...e41

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, der gikk grensa, nå er jeg rett og slett jevli lei av dette, Jeg vet ikke en gang hvor lenge siden det er siden jeg snittet, begynner vell å gå inn i 4 måneden snart, men null sjans å dra forhuden bak i stiv tilstand, og det er ikke bare snakk om litt heller, Kirurgen med 6 millioner i året som kom 1 time forsent til operasjonen har helt klart å undervurdere penis. Å fy faen, spurte han sikkert 10 ganger om det var nok, og han sier ja, i massevis. Kiss my fucking ass.. :realmad:

 

Vurderer bare å bestille en ny time å ta full omskjæring, for det kan da vell ikke bli verre enn det er nå? Jeg er snart 17 år nå, og dette skal liksom være noen av de beste årene i livet mitt, men akkurat dette ødelegger det føler jeg, lider mye av stress pga dette for tiden..

 

En annen ting når jeg har errekt, jeg merker at den "ringen", vet ikke en gang om dere har peiling på hva jeg snakker om nå, men den "ringen" presser som faen på penis, og det føles ut som om den blokkerer noe av blodgjennomstrømningen..

 

Beklager virkelig for skriveleif her og der, men har vært plaget av dette i hele livet, og denne operasjonen skulle liksom gjøre alt bedre, men i stedenfor gjorde den alt mye verre.

 

Og for å avslutte vil jeg bare si at penis ser verre ut enn noen gang, orker ikke gå dypere inn på det, men kirurgen har virkelig ikke gjort jobben skikkelig.

 

Håper dere har hatt en fin Jul og Godt Nyttår :)



Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Ok, der gikk grensa, nå er jeg rett og slett jevli lei av dette, Jeg vet ikke en gang hvor lenge siden det er siden jeg snittet, begynner vell å gå inn i 4 måneden snart, men null sjans å dra forhuden bak i stiv tilstand, og det er ikke bare snakk om litt heller, Kirurgen med 6 millioner i året som kom 1 time forsent til operasjonen har helt klart å undervurdere penis. Å fy faen, spurte han sikkert 10 ganger om det var nok, og han sier ja, i massevis. Kiss my fucking ass.. :realmad:

 

Vurderer bare å bestille en ny time å ta full omskjæring, for det kan da vell ikke bli verre enn det er nå? Jeg er snart 17 år nå, og dette skal liksom være noen av de beste årene i livet mitt, men akkurat dette ødelegger det føler jeg, lider mye av stress pga dette for tiden..

 

En annen ting når jeg har errekt, jeg merker at den "ringen", vet ikke en gang om dere har peiling på hva jeg snakker om nå, men den "ringen" presser som faen på penis, og det føles ut som om den blokkerer noe av blodgjennomstrømningen..

 

Beklager virkelig for skriveleif her og der, men har vært plaget av dette i hele livet, og denne operasjonen skulle liksom gjøre alt bedre, men i stedenfor gjorde den alt mye verre.

 

Og for å avslutte vil jeg bare si at penis ser verre ut enn noen gang, orker ikke gå dypere inn på det, men kirurgen har virkelig ikke gjort jobben skikkelig.

 

Håper dere har hatt en fin Jul og Godt Nyttår :)

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

 

Saksøk han

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...