Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har endelig fått time til operasjon nå på mandag. Hva anbefales det å kjøpe inn av såper og bandasjer og diverse på forhånd?

Anonymous poster hash: fefd7...252

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Da var operasjonen unnagjort. Lokalbedøvelse. Gikk ganske greit. Det verste var egentlig når de vasket området med sprit før operasjonen, "brant" ganske greit da. Fikk med resten av bandasjen de brukte.

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

Lenke til kommentar

 

 

Har endelig fått time til operasjon nå på mandag. Hva anbefales det å kjøpe inn av såper og bandasjer og diverse på forhånd?

Anonymous poster hash: fefd7...252

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Da var operasjonen unnagjort. Lokalbedøvelse. Gikk ganske greit. Det verste var egentlig når de vasket området med sprit før operasjonen, "brant" ganske greit da. Fikk med resten av bandasjen de brukte.

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Begynner å bli litt ubehagelig nå, men det er vel ikke uvanlig?

 

Den nye kanten på forhuden ser OK ut (thank god), men det er en slags "boble" der strengen er "koblet til", den var for kort eller noe slikt, så ble gjort noe med den også, uten at jeg helt vet hva. Bør jeg ta kontakt med legevakten/sykehuset?

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

Lenke til kommentar

 

 

 

Har endelig fått time til operasjon nå på mandag. Hva anbefales det å kjøpe inn av såper og bandasjer og diverse på forhånd?

Anonymous poster hash: fefd7...252

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Da var operasjonen unnagjort. Lokalbedøvelse. Gikk ganske greit. Det verste var egentlig når de vasket området med sprit før operasjonen, "brant" ganske greit da. Fikk med resten av bandasjen de brukte.

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Begynner å bli litt ubehagelig nå, men det er vel ikke uvanlig?

 

Den nye kanten på forhuden ser OK ut (thank god), men det er en slags "boble" der strengen er "koblet til", den var for kort eller noe slikt, så ble gjort noe med den også, uten at jeg helt vet hva. Bør jeg ta kontakt med legevakten/sykehuset?

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Du kan jo ringe bort å spørre, men det pleier å se ganske hovent ut i starten, det blir nok bedre ;) Jeg skal på onsdag, bare med narkose grunnet jeg er pysete, gleder meg til å få det overstått, iogmed at jeg har gått med polager i 2 år nå...

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har endelig fått time til operasjon nå på mandag. Hva anbefales det å kjøpe inn av såper og bandasjer og diverse på forhånd?

Anonymous poster hash: fefd7...252

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Da var operasjonen unnagjort. Lokalbedøvelse. Gikk ganske greit. Det verste var egentlig når de vasket området med sprit før operasjonen, "brant" ganske greit da. Fikk med resten av bandasjen de brukte.

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Begynner å bli litt ubehagelig nå, men det er vel ikke uvanlig?

 

Den nye kanten på forhuden ser OK ut (thank god), men det er en slags "boble" der strengen er "koblet til", den var for kort eller noe slikt, så ble gjort noe med den også, uten at jeg helt vet hva. Bør jeg ta kontakt med legevakten/sykehuset?

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Du kan jo ringe bort å spørre, men det pleier å se ganske hovent ut i starten, det blir nok bedre ;) Jeg skal på onsdag, bare med narkose grunnet jeg er pysete, gleder meg til å få det overstått, iogmed at jeg har gått med polager i 2 år nå...

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

 

Du får ha lykke til!

 

Ble til at jeg ikke ringte noen for å spørre, skal gjøre det i morgen! Bør jeg trekke forhuden tilbake så mye som mulig når jeg skal urinere? Ser også ut som at noen av stingene har løsnet allerede! Men kanskje det bare er måten det ble sydd på?

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

Lenke til kommentar

Normalt sys man med sting som løsner av seg selv. Skal normalt ta et par uker før de faller av.

Det var slike sting som ble brukt på meg også. Det var første gang jeg har blitt operert på, så vet ikke helt hva jeg ser på/etter :). Men tror bare jeg så feil, trodde at alle stingene skulle bli sydd med samme tråd, men ser ut som at han har brukt mange mindre tråder i stedet for (ingen av stingene "henger sammen").

 

Forøvrig ikke sjanse til å trekke forhuden helt tilbake, stopper når åpningen er ca. 1 cm i diameter.

 

Kjøpte Xylocain 5% (forslag fra kirurg, i tilfelle smerte under tøying) på apoteket , uten at det hjalp noe når jeg påførte det i dag og ventet i noen minutter før jeg forsøkte å trekke forhuden tilbake.

 

Den "boblen" (ca. 0.8 cm i diameter, grovt anslått) er fortsatt like stor, håper at den snart forsvinner og gjør at kanten til forhuden blir større. Skal ringe til sykehuset i dag og hørre hva de har å si. Boblen er ganske hard, hadde det vært hevelse ville det vel være noe mykt?

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

Lenke til kommentar

 

Normalt sys man med sting som løsner av seg selv. Skal normalt ta et par uker før de faller av.

Det var slike sting som ble brukt på meg også. Det var første gang jeg har blitt operert på, så vet ikke helt hva jeg ser på/etter :). Men tror bare jeg så feil, trodde at alle stingene skulle bli sydd med samme tråd, men ser ut som at han har brukt mange mindre tråder i stedet for (ingen av stingene "henger sammen").

 

Forøvrig ikke sjanse til å trekke forhuden helt tilbake, stopper når åpningen er ca. 1 cm i diameter.

 

Kjøpte Xylocain 5% (forslag fra kirurg, i tilfelle smerte under tøying) på apoteket , uten at det hjalp noe når jeg påførte det i dag og ventet i noen minutter før jeg forsøkte å trekke forhuden tilbake.

 

Den "boblen" (ca. 0.8 cm i diameter, grovt anslått) er fortsatt like stor, håper at den snart forsvinner og gjør at kanten til forhuden blir større. Skal ringe til sykehuset i dag og hørre hva de har å si. Boblen er ganske hard, hadde det vært hevelse ville det vel være noe mykt?

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Fikk snakket med en sykepleier nå, hun mente at jeg bare måtte ta det med ro og heller prøve igjen om noen dager, når sårheten er borte og ting begynner å gro. Kunne også bruke "1-2 cm" med Xylocain og smøre området med det slik at den også glir lettere.

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

Lenke til kommentar

Da var det tatt "Full" omskjæring, og det gikk relativt fint, har vært endel smerter i løpet av dagen, men det skulle da bare mangle :p

 

Det ser som så ut akkurat nå, 12 timer etter operasjonen, blør fortsatt litt på undersiden med strengen, men heldigvis ingen smerter når jeg er på do. Er også ganske hovent rett bak hode, men dette vil jo forhåpentligvis bedre seg etter ett par dager, noen andre som har hatt lignende operasjon som kan komme med deres opplevelse rundt operasjonen?



Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Normalt sys man med sting som løsner av seg selv. Skal normalt ta et par uker før de faller av.

Det var slike sting som ble brukt på meg også. Det var første gang jeg har blitt operert på, så vet ikke helt hva jeg ser på/etter :). Men tror bare jeg så feil, trodde at alle stingene skulle bli sydd med samme tråd, men ser ut som at han har brukt mange mindre tråder i stedet for (ingen av stingene "henger sammen").

 

Forøvrig ikke sjanse til å trekke forhuden helt tilbake, stopper når åpningen er ca. 1 cm i diameter.

 

Kjøpte Xylocain 5% (forslag fra kirurg, i tilfelle smerte under tøying) på apoteket , uten at det hjalp noe når jeg påførte det i dag og ventet i noen minutter før jeg forsøkte å trekke forhuden tilbake.

 

Den "boblen" (ca. 0.8 cm i diameter, grovt anslått) er fortsatt like stor, håper at den snart forsvinner og gjør at kanten til forhuden blir større. Skal ringe til sykehuset i dag og hørre hva de har å si. Boblen er ganske hard, hadde det vært hevelse ville det vel være noe mykt?

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Fikk snakket med en sykepleier nå, hun mente at jeg bare måtte ta det med ro og heller prøve igjen om noen dager, når sårheten er borte og ting begynner å gro. Kunne også bruke "1-2 cm" med Xylocain og smøre området med det slik at den også glir lettere.

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

 

Åpningen er fortsatt maks 1 cm. Må vel ta kontakt med fastlegen igjen i morgen... Kirurgen sa at han sjekka flere ganger at den kunne trekkes tilbake men jeg har ikke sjanse til å gjøre det samme.

 

Anonymous poster hash: fefd7...252

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har lest lit i denne tråden, og ble ferdig med operasjonen sist onsdag(9 dager skden). Etter ekstremt vonde førstedager(inkludert at jeg besvimte når jeg skulle pisse for første gang), så har de siste dagene vært greie. Var noen dager der jeg freaket ut fordi jeg trodde de hadde gjort endel feil, men ting begynner å se og føles bra ut. Har til og med spillt fotball, selv om jeg ble anbefalt å vente til etter 14 dager.

 

Men jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

 

Stingene har ikke løsnet, men allikevel har forhuden blitt veldig løs. Faller tilbake over penishodet ekstremt ofte uten at jeg gjør no. Er det normalt?

 

Når jeg drar forhud tilbake, så er det på en måte en streng på undersiden av penishodet som holder forhuden tilbake. Er det normalt? Dette skaper en skeiv forhud bak penishodet, der oversiden av forhuden er bak penishode, mens undersiden er akkurat ikke. Dette er i slapp tilstand, har ikke turd å sjekke i erigert tilstand enda.

 

Hvor langt skal forhud tilbake cirka? Bare over penishodet?

 

Befinner meg i USA akkurat nå, så er vanskelig å komme inn til ny time hos legen.

 

Gleder meg forøvrig til stingene forsvinne slik at jeg kan onanere igjen. Opplevde våt drøm i natt, så kroppen er iallefall klar for å begynne igjen.

 

Anonymous poster hash: 40ad1...e7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Har lest lit i denne tråden, og ble ferdig med operasjonen sist onsdag(9 dager skden). Etter ekstremt vonde førstedager(inkludert at jeg besvimte når jeg skulle pisse for første gang), så har de siste dagene vært greie. Var noen dager der jeg freaket ut fordi jeg trodde de hadde gjort endel feil, men ting begynner å se og føles bra ut. Har til og med spillt fotball, selv om jeg ble anbefalt å vente til etter 14 dager.

 

Men jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

 

Stingene har ikke løsnet, men allikevel har forhuden blitt veldig løs. Faller tilbake over penishodet ekstremt ofte uten at jeg gjør no. Er det normalt?

 

Når jeg drar forhud tilbake, så er det på en måte en streng på undersiden av penishodet som holder forhuden tilbake. Er det normalt? Dette skaper en skeiv forhud bak penishodet, der oversiden av forhuden er bak penishode, mens undersiden er akkurat ikke. Dette er i slapp tilstand, har ikke turd å sjekke i erigert tilstand enda.

 

Hvor langt skal forhud tilbake cirka? Bare over penishodet?

 

Befinner meg i USA akkurat nå, så er vanskelig å komme inn til ny time hos legen.

 

Gleder meg forøvrig til stingene forsvinne slik at jeg kan onanere igjen. Opplevde våt drøm i natt, så kroppen er iallefall klar for å begynne igjen.

 

Anonymous poster hash: 40ad1...e7b

Hallo, tok operasjon onsdagen før deg, men etter slik det hørres ut så har du ikke tatt "full"? Du forklarer den situasjonen som jeg selv var i for ca et år siden da jeg bare snittet litt, jeg hadde en ganske stor klump under, og strengen min var kort, dermed så ble det skjevt som du beskriver det, av en eller annen grunn hadde jeg ikke noen smerter what so ever den gangen, og tror faktisk jeg runka etter 9 dager eller noe :p Det jeg ville gjort om jeg var deg, hold kontakt med legen om dette her, se hvordan det er i erigert, om du er fornøyd osv, om du tvert imot er fornøyd etter noen uker til, kanskje ett par måneder, ville jeg kontaktet legen fort, og få innkalling til ny operasjon. Har gått igjennom det samme selv, og det er mildt sagt jevli kjipt å gå med det lenge.. Beklager for så langt svar ;)

 

Ellers så går det toppers med meg etter min sisste operasjon, det begynte å se utrolig bra ut etter bare to dager, og nå er stingene begynt å løsne, det er litt ubehagelig å la glansen ligge helt løs, men det er nesten noe jeg allerede har blitt vandt til. Men i bytte for at glansen ligger løs, har jeg nå nærmest ingen smegma, noe som er helt konge! Etter 4 dager klarte jeg ikke vente mer, så jeg lå rolig å runket, hahahahaah, og det gikk helt fint! :)

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor tar dere bort alt med dagens teknologi?

Aleris påstår det er gammeldags og de som er flinke i feltet ikke ville ha funnet på noe slikt om de ikke måtte.

For det første, det ser mye bedre ut, men jeg tok ikke alt første gangen, og da gikk jeg i 8 mnder og var missfornøyd, det ble aldri bedre, legen hadde rett og slett "undervurdert", og jeg er sikker på det er andre som sitter i samme situasjon..

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

Lenke til kommentar

Så en dokumentar der følsomheten ble redusert og sengelivet døde, de drev å saksøkte legene og lagde foreninger for å opplyse om bakdelene ol.

 

Har hatt en slik operasjon selv, og alt ser ut som før bare at det fungerer perfekt.

Var aldri snakk om å ta bort bare litt ol , snodig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, er 20 år og studerer i utlandet. Har vert 1 år i militæret hvor det å ha trang forhud ikke var et problem. Var aldri så populær blant damene på videregående, men dette endret seg ganske mye når jeg begynte å studere, og flere jenter har ønsket å ha sex med meg. Men siden eg har trang forhud så tør jeg rett og slett ikke, er egentlig redd for at det skal gjøre vondt. Har lenge tenkt på å ta en trang forhud operasjon, ganske lei av å ha det.

Kan vel legge til at jeg aldri har hatt en ereksjon når jeg onanerer, jeg har prøvd lenge å onanere, men det funker rett og slett ikke for meg. Jeg har våte drømmer i ny og ne, men bortsett fra det så funker det ikke. Dette har gjorde at jeg var veldig usikker på meg selv, men nå bryr jeg meg rett og slett ikke lengre.

Kan vel legge til at jeg kan bare se 1-3 mm av penishodet (altså, forhuden dekker alt og det er ikke mulig å dra forhuden tilbake hverken i erigert eller slapp tilstand).

 

Siden jeg er I utlandet (Storbritannia) så er det å få legetime og snakke med noen ikke like lett. Noen som vet hvordan jeg skal henvende meg? Er det mulig å få gjort dette i utlandet, og vil det bli dyrt? Jeg kan bare dra hjem i vinterferie, en ukers ferie i mars og sommerferien. Men jeg ønsker ikke å vente 9 måneder på å ta en operasjon! Det å avslå jenter selv om jeg liker dem er ikke akkurat det jeg ønsker...

 

Jeg tenkte først å ta en trang forhud operasjon, men etter tid så har jeg blitt mer og mer åpen for omskjæring. For det første så er jeg dritt lei av hele forhuden. For det andre så har jeg veldig trang forhud, og skulle det bli komplikasjoner så er det kanskje ikke like lett å få gjort en operasjon om jeg er i utlandet. Men samtidig så er jeg redd for å miste for mye følsomhet, har jo aldri greid å onanere. Men er usikker på om dette er på grunn av forhuden... Jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre, så om noen som har hatt begge operasjoner eller har noen gode innspill så er det bare å komme med dem.

 

 



Anonymous poster hash: caa7e...558
Lenke til kommentar

Skal prøve å svare på det jeg kan så godt som mulig.

 

Slik som du beskriver og opplever situasjonen selv, har du et ganske kraftig tilfelle av fimose. Så klart, at jeg lurer litt på hvorfor det ikke ble oppdaget i overgangen til barneskole. Jeg husker i alle fall selv å ha blitt undersøkt kjapt for det den gangen (Ikke at det hjalp, måtte under kniven nå i ettertid...).

Ettersom du ikke har hatt ereksjon, er forhuden i tillegg så kort at det blir for trangt og smertefullt? Hvis ikke kan du forsøke å bruke kondom og glidemiddel, det kan hjelpe både ved sex og onanering.

 

Selve behandlingen blir mest sannsynlig ikke dekket i UK siden det ikke er et akutt problem. Om du ønsker, kan du legge ut et par tusen for behandlingen selv ved å ta kontakt med urolog.

 

Det letteste, vil jeg tro, er å ta kontakt med din fastlege i Norge. De vet nok hvordan behandlingen kan bli gjennomført på lettest mulig måte. Et alternativ er at du gjennom kontakt med fastlege får time hos urolog så snart du er tilbake i Norge en ukes tid. Da anbefaler jeg at du får dette gjennomført gjennom privatsykehus (Volvat eller lignende). Ventetiden er kortere her og mer fleksibel. Det er mulig at fastlegen anser dette som akutt, og at du faktisk får dekket behandlingen i UK.

 

Hvilken type behandling som du ender opp med, diskuterer du med urolog. Jeg har kun tatt et snitt i forhuden og er svært fornøyd med resultatet i ettertid. Dette er også mest vanlig. Følshomhet og eventuellt tap av den ved full omskjæring er noe som diskuteres frem og tilbake, og jeg har ikke sett et godt svar på om det er tilfelle eller ikke.

 

Så kontakt fastlege, han/hun vet nok hvordan dette kan løses lettest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...