Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Full omskjæring gir deg ihvertfall en varig løsning og du slipper å ha "trang forhud" i bakhodet.

Mange mener mye om full omskjæring, og er det medisinsk nødvendig kommer også jeg til å ta full omskjæring. Venter selvfølgelig et par måneder for å se hvordan "dorsal splitt"-løsningen fungerer for meg.

Hvordan går det nå?

 

Jeg tok operasjonen i dag. Hadde egentlig tenkt å kun gå for et lite snitt, men ombestemte meg etter å ha snakket med legen, så det ble full omskjæring. Jeg ba han "spare" så mye forhud som mulig, hehe.

Foreløpig føles det veldig bra. Har ingen smerter, selv om det føles som bedøvelsen er gått ut. Har fått på en slags bandasje som jeg skal ta av i morgen. Blir spennende å se hvordan det ser ut! Anonym poster: 04861680b1f1fea103d75339407ce88a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en operasjon for trang forhud på mandag. Det ble gjort et snitt og sydd sammen igjen. Det som har skjedd nå er at stingene på den ene siden har så godt som falt ut. Dette virker veldig tidlig. Jeg kunne allerede merke for noen dager siden at de var litt løse. Trenger jeg å sy på nytt? Eller skal jeg bare vente å se. Kan ikke få tak i urologen som innførte inngrepet før på mandag. Det blør ikke, men det kommer litt sårvæske ut. Anonym poster: 1ebe8be3251c72be5ef409416ad24c41

Lenke til kommentar

Hvordan går det nå?

 

Jeg tok operasjonen i dag. Hadde egentlig tenkt å kun gå for et lite snitt, men ombestemte meg etter å ha snakket med legen, så det ble full omskjæring. Jeg ba han "spare" så mye forhud som mulig, hehe.

Foreløpig føles det veldig bra. Har ingen smerter, selv om det føles som bedøvelsen er gått ut. Har fått på en slags bandasje som jeg skal ta av i morgen. Blir spennende å se hvordan det ser ut! Anonym poster: 04861680b1f1fea103d75339407ce88a

 

Det går veldig greit, helt "løst" er det jo ikke (det kan man vel kanskje ikke forvente heller?), men har ingen problemer med å få forhuden tilbake i erigert modus, heller ikke noen merkbare ubehag under sex.

Det er mye bedre enn det var, men har lest statistikker om flere som har tatt ny operasjon etter en stund - og gått for full omskjæring, fordi huden "vokser litt sammen igjen" - ikke vet jeg..

 

Priser meg ihvertfall lykkelig for at jeg gjennomgikk en operasjonen, så får jeg se med tiden om det er behov for en til. Pr. i dag er det ikke behov for det.

 

Jeg trengte ikke noe smertestillende i ettertid, det hele var overraskende lite vondt!

(EDIT: kan jo være full omskjæring føles annerledes)

Det som er kjedelig og som føles som en evighet er ukene etter operasjonen, å vente på at det skal gro seg fint og flott.

 

Kan anbefale deg å vaske 2-3 ganger daglig den første tiden, med kun vann - ikke såpe.

Tok ingen sjanser på eventuell infeksjon ;)

 

Lykke til med healing-prosessen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt full omskjæring nå og synes det er sykt stramt forran rett før hodet.

 

Gjorde det får to dager siden, og når jeg våkner opp om morningen er jo penis ganske ofte erigrert. Det har den vært de to siste dagene og da gjør det latterlig vondt!

 

Våkner opp med at penishodet nesten er helt blått og kaldt, og penisen går ikke ned før jeg setter meg på huk. Går ikke ann å tisse engang, så stramt er det.

 

Når den ikke er erigrert er det ikke så ille, da går ser greit. Men tør jo nesten ikke legge meg i natt siden jeg vet jeg kommer til å våkne med stå omtrent..

 

Føles ut som den skal sprenge da, og jeg ser at jeg blør litt fra stingene når den blir erigrert siden det er så jævlig stramt.

 

Betyr det at jeg må gå tilbake for å sy nye sting? Stopper å bli etter 1min, er bare noen dråper.

 

Snakket med legen og han sa jeg skulle se ann etter helgen pga hevelser, men synes jo det ikke er så trygt at hodet får så lite sirkulasjon akkurat..

 

Anbefaler å kjøre på med full omskjæring med engang, tok snitt først og det hjalp ikke i det hele tatt. Kastet bort 6mnd på det, så håper virkelig at orologen ikke har gjort noe surr igjen. :s

Endret av Thomasas
Lenke til kommentar

Ereksjon når legen undersøker: Nei. Det er en såpass lite sexy situasjon at det tror jeg ikke falt lillemann inn. Og om du skulle få det så tenk at:

1. Leger har sett det meste

2. Legen får se enda bedre hva problemet ditt er

 

 

Skjært på midten og vrengt til siden: Det er det de gjør, klipper et lite snitt og syr. Men hevelsen gjør at det ser mye verre ut og mye mer "feil" ut enn det er. Så ja, det er (mest sannsynlig) bare hevelsen.

 

Thomaas: Mine sting røk også ganske tidlig, men det ordnet seg selv. Når det gjelder morgenproblemet ditt ville jeg undersøkt om det fantes muligheter for å unngå det. Sette på en klokke midt på natten og gå på do ville jeg prøvd- Anonym poster: c851d1a2b1e20e05f655165c944b3220

Lenke til kommentar

Hei. Er nå 2 dagen etter operasjon og jeg har enda ikke klart å trekke forhuden bak. Jeg klarte det før operasjonen når penis var slapp.

 

Når jeg trekker bak er smerten for høy og alle alarmene i kroppen min skriker "La det være".

 

Burde jeg forsiktig tvinge den mer og mer bak?

Noen som har tips som gjør det enklere?

 

Anonym poster: c04b291892a1bae1f5784103c7214c34

Lenke til kommentar

Hei. Er nå 2 dagen etter operasjon og jeg har enda ikke klart å trekke forhuden bak. Jeg klarte det før operasjonen når penis var slapp.

 

Når jeg trekker bak er smerten for høy og alle alarmene i kroppen min skriker "La det være".

 

Burde jeg forsiktig tvinge den mer og mer bak?

Noen som har tips som gjør det enklere?

 

Anonym poster: c04b291892a1bae1f5784103c7214c34

 

Jeg hadde så store smerter at jeg helst ikke ville røre den. Og det så helt jævlig ut for og være ærlig.

Men etter ei uke så gikk det bedre og bedre. Dusjet endel og da gikk stingene etter hvert bort av seg selv de å.

Jeg tok full omskjæring, men vet ikke hva du gjorde.

Men jeg tenker som så at hvis kroppen sier nei, så er det bare og vente litt. To dager, da har det ikke gått veldig lang tid heller. Så det er nok bare og vente.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har lest litt her og de fleste sier at de har trang forhud, men er det ingen som opplever at det er strengen som er for stram/kort? Når jeg trekker forhuden tilbake i erigert tilstand så er det strengen som holder forhuden igjen.

 

Anonym poster: 8c710d7502098b16e69f13d13e06664e

Jeg hadde det. Hadde operasjon på mandag så han fikset forhuden (litt stram) og strengen.

Bare dra til lege og få deg en time til operasjon. De ser med en gang hva som trengs eller om det i det hele tatt trengs å gjøre noe;)

 

Var selv hos minst 5 leger / spesialister og fikk alltid samme beskjeden: "Alt er fint". Måtte selv kreve operasjon før jeg fikk vite at huden var litt trang, men strengen var veldig liten.

 

Anonym poster: c04b291892a1bae1f5784103c7214c34

Lenke til kommentar

Hvordan er lokal bedøvelsen på en slik operasjon? Anonym poster: 1759c253a4d8a1ef542d602c3ec1b66a

Er noen få stikk inn i huden med en liten sprøyte. En god lege viser deg ikke sprøyten og de sier alltid ifra før de begynner.

 

Er ikke like vond som sprøyte i munnen, men hakket verre enn sprøyter i kroppen, mye fordi det er veldig snålt å bli stikket på den plassen.

 

Ingenting å være redd for:)

 

Anonym poster: c04b291892a1bae1f5784103c7214c34

Lenke til kommentar

Har en liten stund fundert på å ta denne operasjonen, men jeg har et litt rart spørsmål - fikk noen av dere ereksjon mens legen undersøkte dere? :pAnonym poster: e84294a089e5316d4f3c195912aa3bba Anonym poster: e84294a089e5316d4f3c195912aa3bba

Det kan skje, og legene vet hvordan de skal få den ned igjen, så det er det skal du ikke tenke på:)

 

Anonym poster: c04b291892a1bae1f5784103c7214c34

Lenke til kommentar

Jeg hadde det. Hadde operasjon på mandag så han fikset forhuden (litt stram) og strengen.

Bare dra til lege og få deg en time til operasjon. De ser med en gang hva som trengs eller om det i det hele tatt trengs å gjøre noe;)

 

Var selv hos minst 5 leger / spesialister og fikk alltid samme beskjeden: "Alt er fint". Måtte selv kreve operasjon før jeg fikk vite at huden var litt trang, men strengen var veldig liten.

 

Anonym poster: c04b291892a1bae1f5784103c7214c34

 

Jeg har vært til legen (som sa at det så bra ut) og fikk time til operasjon, men leste en plass om noen som ble verre etterpå så jeg avbestilte timen. Det er ikke så ille at jeg ikke kan leve med det, men har har fått "kutt" i strengen tidligere og kunne ikke ha skikkelig samleie på en stund.

 

Men hva ble gjort, og hvordan går det? Anonym poster: 8c710d7502098b16e69f13d13e06664e

Lenke til kommentar

Ser at mange har tatt full omskjæring her, så da kan jeg like gjerne spørre her:

Hvordan er det og være omskjært? Pros, cons?

storemann er det helt fint med, ingenting som er galt men vurderer omskjæring pga renslighet.

 

Jeg vil si at det ikke er vært det. Da kun pga de ukene (muligens månedene) etter operasjonen som er ganske jævlige. Det er nå snart 1 måned siden jeg tok operasjonen, og penis er langt fra ferdig healet. Den er fortsatt ganske hoven, og alle sårene er heller ikke helt grodde. Jeg har ikke noe særlig smerter lenger, men fortsatt ganske uaktuelt med sex for å si det sånn. Anonym poster: 04861680b1f1fea103d75339407ce88a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...