Gå til innhold

Dimmu Borgir live på sentrum scene 06.11.07

SlevenMek

Skal du på konserten?  

25 stemmer

1. 1. JA! :D

• Ja
      11
    • Nei
      13
  2. 2. Lyst til å være med på treff før konserten?

• JA! SIGN ME UP
      7
    • Ja..men jeg er litt redd å trenger overtalelse
      3
    • Nei: jeg et kjedelig menneske som ikke gidder.
      14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jeg fullt klar over, men det er vanligst at de mindre bandene varmer opp for de største. Dimmu Borgir er, ihvertfall slik jeg har forstått det, større enn Amon Amarth, og derfor er det Amon som varmer opp for Dimmu.

Skrevet

Jeg er litt redd for at de hører på opptaket til DVDn og tenker: FY faen så dårlig trommer, vi dropper å sende ut denne til fansen ...

Eneste han var god til var å kaste trommestikker! JESS! Dimmu trommestikke, woot!

Skrevet

Ser at folk komenterer dårlige trommer, og akruatt det tenkte jeg litt på da jeg var der. Virket som at han trommet annerledes rytmer enn det som egentlig er der... lettere rytmer. Desutten hørte jeg ikke basstrommene, men det er vel lydmennenes feil. Kunne hvertfall ikke høre at han falt ut av rytme.

Men hvordan i helvette kan de som skrev den anmeldesen (link litt legre tilbake i tråden) si at lydmennene gjorde en god jobb? og at Vortex Brillierte? Lyden var grøtete og i de mer støyende sangene ble det jo bare støy, hvertfall for meg oppe på galleriet.

Men Vortex kan ikke synge live som det er på platene siden på platene er stemmen hans spilt inn flere ganger oppå hverandre, så det høres ut som et lite Vortex-kor...

Traff forresten på Vortex oppe på galeriet : )

Skrevet

Det er naivt å tro at liveplater/DVD IKKE bruker mye overdubbing. De fikser gjerne opp på partier som høres dårlige ut ved å spille over i studio etterpå.

Det betyr ikke at hele låten blir erstattet med studioversjon, for så å fade inn litt cheering på slutten.

Skrevet

Alt med måte. Liker generelt sett ikke liveplater, men har lagt merke til at de jeg liker best er nettopp de uten bruk av overdubbing og fiksfakseri i studio. Bare litt mixing for å få lyden til å høres bedre ut i stua duger i massevis for min del.

Skrevet

Jeg er helt motsatt, jeg elsker liveplater. Liker å høre så mye publikum som mulig. Skal jeg ha perfekte studioversjoner setter jeg bare på orginalskivene like godt.

Skrevet

Er enig i at på en liveplate skal ikke lyden være helt studio, litt av sjarmen med live er at sangen blir litt annerledes. Men hvis lyden er så dårlig at man ikke hører gitarsoloene blir det jo bare dumt.

Skrevet

Jeg som er 18 år sto selvklart nede! Og det tok av! Moshpiten var herlig og nakken verker enda! Eneste som er synd er at Emperor gensern min luktet øl etter konserten, men det er min egen feil :p

Skrevet
Jeg er helt motsatt, jeg elsker liveplater. Liker å høre så mye publikum som mulig. Skal jeg ha perfekte studioversjoner setter jeg bare på orginalskivene like godt.

Du har litt problemer med å forstå hva andre folk sier til tider.

Skrevet

Jepp, det skjedde noe etter Ministry-konserten i 1995, de spilte så hardt og høyt at jeg krabba rundt på gulvet en time etterpå og lette etter deler av hjernen min. Mulig jeg ikke fant alle bitene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...