Gå til innhold

DFI-toppmodell for LGA775


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LT støtter da heller ikke 16X pci-e til begge grafikkortene i SLI mener jeg og huske, ei heller link boost og noen andre småting. men for alle andre enn ultragiga enusiastene er lt versjonen bra nok, yter helt likt som 680i.

8478214[/snapback]

 

Hvis du er en vanlig mann i gata, og skal ha noe som er "bra" nok..

Så er vell ikke et "toppkort" fra DFI akkurat det du anskaffer..

 

Vi snakker om et toppkort fra DFI her, det skal jo normalt sett være kremen av krem..

Toppen av toppen.. Du fatter..

 

Da kan jeg ikke fatte at de velger LT..

Aner at det hvert fall blir fort tilgjengelig et identisk kort med nForce680i..

Lenke til kommentar
LT støtter da heller ikke 16X pci-e til begge grafikkortene i SLI mener jeg og huske, ei heller link boost og noen andre småting. men for alle andre enn ultragiga enusiastene er lt versjonen bra nok, yter helt likt som 680i.

8478214[/snapback]

Du tenker på 650 SLI. Det har kun 2x x8 og ingen linkboost.

 

 

chart4.png

 

 

EDIT: Fant en bedre oversikt

EDIT: Fant enda en oversikt

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
Vifte på chipsettet, NEI TAKK

8476669[/snapback]

 

Idiotiske heatpipekjølere? Neitakk. Det skal uansett monteres vannkjøling, da er DFI's løsning mye lettere å fjerne enn alle andres :thumbup:

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så overklokker LT-brikkesettet bedre. Det var iallfall det DFI hevdet selv i en forumtråd jeg leste for litt siden.

8478340[/snapback]

 

Da har de jo valgt det alle vi DFI-entusiaster vil ha :thumbup:

 

Synest det ser ut som ett konge-kort eg :love:

Lenke til kommentar

Leste litt her:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2954&p=10

 

For meg virker det ikke som nForce 680i LT er noe bedre alternativ..

Kanskje i noen få situasjoner, men den er og blir bare en "billigere", litt rippet nForce 680i i det hele og store..

 

Håper det kommer en nForce 680i utgave, så kanskje jeg tar meg råd til å bytte ut mitt ASUS P5N32-E SLi nForce680i "non-pluss"..

 

http://www.bit-tech.net/content_images/evg..._sli/chart4.png

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Sånn jeg tolket artikkelen når jeg leste kjapt igjennom den var at hovedkortet skulle ha:

 

2 stykk x16 slot med x16 båndbredde

 

og 1 stykk x16 slot med x16 båndbredde, men også alternativ x8 båndbredde bruksmulighet.

 

Det er jo lett å misforstå slike ting, men sånn virket dette på meg når jeg leste..

Og da er det jo lett å få seg til å tenke at hovedkortet har følgende total båndbredde på PCIe slot'ene dersom du kan klare å stappe nedi kort på samtlige PCIe slot'er:

 

x16 + x16 + x16 + x4 = x52 i båndbredde. (Eller x44 dersom du kun utnytter x8) :hmm:

 

Det finnes jo faktisk noen 16 ports S-ATA Raid 6 nivå kontrollere som benytter x8 slot.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319185

Kun kr 7500,- i skrivende stund. :D

Endret av G
Lenke til kommentar

Tror jeg heller venter på et nForce 7xx kort, med støtte for DDR3 :)

Siden jeg alt har et P5N32-E SLi nForce680i kort..

 

Ser ikke noen særlig poeng i å bytte ut kortet før det blir litt større forskjeller og fordeler med å punge ut 2000kroner for et nytt kort..

 

Noen som vet om når nVidia kommer med sine brikkesett med støtte for DDR3?

Regner med at det blir nForce7xx serien..

 

Tenkte jeg kunne gå til innkjøp av en liten oppgradering på slutten av året..

4GiB DDR3, 2x GeForce9xxx SLi, nForce7xx og Intel Core 2 Quad prosessor..

 

Men det avhenger jo selvfølgelig av at DDR3 minnebrikkene er blitt greit optimalisert når det gjelder latency.. Og at nVidia har sluppet sine GeForce9xxx kort og nForce7xx brikkesett..

 

Når det gjelder minne, så kan jeg jo bare benytte meg av mine DDR2-brikker inntil videre, i og med at DDR2 er kompatibelt med DDR3-slottene..

Lenke til kommentar
Når det gjelder minne, så kan jeg jo bare benytte meg av mine DDR2-brikker inntil videre, i og med at DDR2 er kompatibelt med DDR3-slottene..

8519224[/snapback]

ehh.. nei. DDR2 og DDR3 har samme anntall pinner, men de passer ikke fysisk. Hakket inn på brikken er forskjellig plasert.

 

DDR3 DIMMS have 240 pins, the same number as DDR2; however, the DIMMS are physically incompatible, owing to a different key notch location
Link
Lenke til kommentar
Når det gjelder minne, så kan jeg jo bare benytte meg av mine DDR2-brikker inntil videre, i og med at DDR2 er kompatibelt med DDR3-slottene..

8519224[/snapback]

ehh.. nei. DDR2 og DDR3 har samme anntall pinner, men de passer ikke fysisk. Hakket inn på brikken er forskjellig plasert.

 

DDR3 DIMMS have 240 pins, the same number as DDR2; however, the DIMMS are physically incompatible, owing to a different key notch location
Link

8519476[/snapback]

 

Trodde de skulle være kompatible med hver andre jeg :hmm:

 

Bearlake får nemlig støtte for DDR3-minne (trolig DDR3-1066) og dessuten 1333FSB, men brikkesettet vil også støtte DDR2-minne. Sørbrikkene blir ICH9 og ICH9R.

 

Har de puttet på et dobbelt sett med slotter eller noe på disse kortene da?

Lenke til kommentar
Har de puttet på et dobbelt sett med slotter eller noe på disse kortene da?

8520977[/snapback]

 

Brikkesettene støtter begge typer ram, det vil si at de som lager hovedkort kan velge å støtte den ene eller den andre eller begge typer ram.

 

Men det at brikkesettet støtter to typer minne betyr jo ikkje at ett hovedkort basert på Bearlake gjør det.

 

Dersom ett hovedkort skal støtte begge typer minne så må det være to sett med ram-slotter, og det koster mere penger.

Lenke til kommentar
Har de puttet på et dobbelt sett med slotter eller noe på disse kortene da?

8520977[/snapback]

 

Brikkesettene støtter begge typer ram, det vil si at de som lager hovedkort kan velge å støtte den ene eller den andre eller begge typer ram.

 

Men det at brikkesettet støtter to typer minne betyr jo ikkje at ett hovedkort basert på Bearlake gjør det.

 

Dersom ett hovedkort skal støtte begge typer minne så må det være to sett med ram-slotter, og det koster mere penger.

8521103[/snapback]

 

åjah :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...