Gå til innhold

Hvor ble det av Command & Conquer 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som C&C3 - Tiberium Wars er lansert, har nok de fleste fått med seg at spillet også bærer navnet Command & Conquer 3 foran. Men det som forvirrer meg, var at jeg aldri så noe til C&C2, men heller så C&C - Tiberian Sun i plassen.

Er det flere som av dere som også har reagert på denne nummereringen? Først C&C (Tiberian Dawn), så C&C - Tiberian Sun og til slutt C&C3 - Tiberium War. Hvor ble det av 2-eren i denne spillserien?

Personlig har jeg aldri hatt helt sansen for Tiberian Sun, selv om jeg digger det nye spillet i C&C serien. Men man skulle tro at det store skumle 2-tallet fra utviklernes side ikke passet inn med Tiberian Sun, akkurat som om de selv syntes at spillet ikke var tallet verdig.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm...det er sant, hvor er det blitt av 2'en!

jeg tenker bare på red alert og generals, men de spillene passer ikke sammen med tiberian sun sun og tiberium wars!

Skrevet
Først C&C (Tiberian Dawn), så C&C - Tiberian Sun og til slutt C&C3 - Tiberium War.
Utrolig gøy å se folk svare på sine egne spørsmål :p

8467691[/snapback]

Word

Skrevet
Først C&C (Tiberian Dawn), så C&C - Tiberian Sun og til slutt C&C3 - Tiberium War.

8467691[/snapback]

Word

8468030[/snapback]

hehe ;)

da fant du iallefall ut av det :p

Skrevet

8467691[/snapback]

Vel, først kom Command & Conquer ut, så oppfølgeren Command & Conquer (!), og etter det Command & Conquer 3? Jeg visste fra tidligere av at Tiberian Sun var nummer 2 i C&C (ikke RA) serien, men mitt spørsmål var hvorfor det ikke bare ble hetende Command & Conquer 2 - Tiberian Sun, for ordens skyld. Nesten som om 2-tallet ble sett på som et tabu fra utviklernes side.

Skrevet

Her er et eksempel fra filmverdenen:

Halloween

Halloween II

Halloween III: Season of the Witch

Halloween 4: The Return of Michael Myers

Halloween 5: The Revenge of Michael Myers

Halloween: The Curse of Michael Myers

Halloween H20: Twenty Years Later

Halloween: Resurrection

Hvorfor skifte fra romertall i f.eks. 2 og 3 til vanlige siffer i nummer 4?

Hvorfor slutte helt med siffer i nummer 6?

H20 .... wtf?

Altså. Det ble bare sånn, uansett hvor lite sammenhengende det er ... ;)

Skrevet
Her er et eksempel fra filmverdenen:

Halloween

Halloween II

Halloween III: Season of the Witch

Halloween 4: The Return of Michael Myers

Halloween 5: The Revenge of Michael Myers

Halloween: The Curse of Michael Myers

Halloween H20: Twenty Years Later

Halloween: Resurrection

Hvorfor skifte fra romertall i f.eks. 2 og 3 til vanlige siffer i nummer 4?

Hvorfor slutte helt med siffer i nummer 6?

H20 .... wtf?

Altså. Det ble bare sånn, uansett hvor lite sammenhengende det er ... ;)

8470331[/snapback]

Har du også sett Angry Video Game Nerds Chronolically Confused video? :p

Det som var litt spesielt i C&C serien, var at utviklerne av Tiberian Sun på den tid bestemte seg for å stoppe nummereringen. Greit nok, nok av filmer og spill som dette har skjedd med. Men det spesielle var, at da Tiberium Wars kom, startet plutselig nummereringen igjen. Må si at C&C da er et litt spesielt og unikt eksempel på det å fortsette nummereringen etter den tidligere ble stoppet.

Skrevet

Du mener Renegade? Det var jo bare et førsteperson skytespill der du tok rollen som en kommandosoldat fra GDI. Ellers har det spillet lite med hovedstoryen å gjøre. Rett og slett bare en råtten spin-off.

Skrevet
På foredraget CnC produsentene hadde på tg sa de at Red Alert serien kanskje skulle flettes inn i CnC  serien :hmm:

8467701[/snapback]

slutten på RA1 la jo opp til det. Men de gikk nok helt bort fra den ideen når de lagde RA2.

de gjør jo det samme med unreal tournament nå, hvis jeg husker riktig går serien som følger:

Unreal

Unreal Tournament

unreal Tournament 2003

unreal 2

unreal Tournament 2004

unreal Tournament 3

+ consoll versonene

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...