Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min første bil...


Mythos

Anbefalte innlegg

Jeg er litt lei av tråden hvor guttunger forteller om sine våte drømmer om hvilken bil de skal kjøpe når de blir store, og starter en ny tråd hvor folk kan fortelle om sin første bil. Hvis tråden allerede finnes beklager jeg...

 

Min første bil var en 1972 modell Austin 1300. Jeg kjøpte den 4 år gammel for 14.000 og hadde den til 1985 da jeg forlot den på en fylling i Roma. Det var en artig bil å kjøre med en slags væskefylt gummifjæring kalt hydrolastic. Stort sett var det en litt forstørret Austin Mini. Eter datidens målestokk var den ganske moderne med tverrstilt motor og forhjulstrekk slik de fleste mindre biler har nå til dags. Den dagen jeg kvittet meg med den savnet jeg den ikke, men det hadde vert veldig moro med en nostalgisk tur i den.

post-54668-1177455738_thumb.jpg

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er 17 år og har hatt 2 biler til nå. jordebiler da.

den første var en opel ascona. og den hadde jeg i 1 år.

den bilen høldt sammen helt til klutswirefeste til motoren sprakk\knuste.

syns bilen gikk bra jeg.

bilen hadde ikke en bolk når jeg kjøpte den.

kjøpte den for 1500kr.

det var bare met me rust :D

Endret av froZZo
Lenke til kommentar

Min første var en 79 Mazda 323gt 1.4l(med ekstra styrke sa hu dama jeg kjøpte den av.hehe)

God bil med bakhjulstrekk..Det uvanlige med denne iforhold til de som ikke var så priveligert og var GT var at det var 5 trinns kasse,sportsratt og sportstoler foran..Hva som var så sport med det vet jeg ikke men bilen var god som gull og starta alltid på første forsøk.

 

 

edit: la til årsmodell.

Endret av H.M.Kongen
Lenke til kommentar

Første bilen var en -85 Ford Granada 2.3 jubileum. God plass og gromme seter. Kjørte rundt 100k med den før den blei solgt for noen år siden, i en noe mer sliten forfatning enn da jeg fikk den. Tror jeg betalte 18 store noen måneder før jeg fikk lappen. Kjørte post med den en periode også og da tror jeg den nærma seg 3 liter på mila

Lenke til kommentar

Min første firmabil var en VW T4 2.5 TDI, som jeg fikk da jeg var 19 år. Da jeg var 20 år kjøpte jeg min første bil, en 92 Mazda MX5 1.8. Det var faktisk en vanvittig kjøremaskin, med doble triangelarmer på alle hjul, lav vekt (ca 900 kg) og en turtallsvillig motor. Rene go-karten sammenlignet med de utstyrspekkede og tunge såkalte "sportsbilene" man får i dag, som veier nærmere halvannet tonn...

 

 

1.jpg

Lenke til kommentar

Første bilen var en kremgul 85-modell Mazda 323, og det var den med den STORE motoren på 1,5 liter, haha! :wow:

 

Toppfart - 144 km/t på spidometret og ikke EN km mer. Garantert. 100%

 

Ble mishandlet i drøyeste laget, og endte sine dager i pressa... :(

 

Men den var artig, og motoren starta alltid

post-5641-1177524982_thumb.jpg

Endret av xstian
Lenke til kommentar

Min første bil var en 78-modell Audi 80 Ls som hadde vært i familien siden den var ny, var pen og rustfri men det elektriske anlegget var delvis defekt noe som virkelig gjorde seg gjellende det siste året jeg hadde den, gloheit tenningsnøkkel, hovedlysene slo seg av når det passet dem og masse andre småting og uten reservedeler for å fikse det så endte den sitt liv hos høggern. Men når den funka så var den veldig morsom å kjøre og hadde faktisk metallic lakk noe som var uvanlig.

 

(lånt bilde)

timb5_400.jpg

 

Siste bildet tatt av bilen i sigerfjorden hos høggern.

image0160.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...