Gå til innhold

JAMBA. Må man betale hver måned?


Anbefalte innlegg

JAMBA kjører for tiden en TV-reklame hvor de reklamerer for diverse programmer til mobilen bla. en logofjerner, men det er en liten ting jeg stusser over.

 

Reklamen lyder omtrent slik:

 

"Er operatørlogoen i veien? Fjern det da vel. Bruk denne operatørlogofjerneren til bare 30kr i måneden"

 

 

Hva betyr egentlig 30kr i måneden?

Mener JAMBA virkelig at man skal betale på nytt hver eneste måned?

Og hva skjer hvis man ikke betaler da? Slutter programmet å virke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke folk som gjør det.

 

På google kan man søke seg til alle bildene man vil ha (jeg bruker opera min) og få dem gratis.

 

På Gameloft.com kan man finne de nyeste spillene.

Ord dråps (husker ikke navnet)f.eks. kostet før 29 fordi det var enkelt, så ble det testet og fikk en 5er og vips, opp i 49kr.

 

Jeg vet det er ulovlig, men jeg støtter piratspill på mobilen. Jeg har over 70 og kun få er morsomme.

 

Det burde komme noen regler mot dette. Net Com Young Talk o.l. gjør jo dette alt for lett for barn

Lenke til kommentar

Har sluttet å bruke slike tjenester for evigheter siden. Bilder og layouter finner ein enkelt og gratis på nettet. Når det gjelder MP3 ringetoner som koster 40 kr stk kan man like godt bruke eit program til å klippe ut refrenget til sangen du vil ha til ringetone for eksempel. Prisene på dette øker og øker. Ser på inpoc at de tar opptil 70 kr for eit spill til mobilen. Det er jo helt latterlig.

Lenke til kommentar

fjerne operatørlogoen LOL! det er problemet med søte små designtelefoner: det er ikke stor skjerm på dem og derfor blir "Telenor" eller "NetCom" ganske regjerende på skjermen. på min (nå ødelagte) P900, var skjermen så stor at "Mobyson" satt bitteliten øverst på bilet av kattepusen med pistol. prøvde et par ganger for mange år siden da jeg var liten, men nå, selv i en alder av 16, bruker jeg ALDRI penger på slikt vås. har selv lagt en ringetone på PC'en som ja, tro det eller ei, høres verre ut enn myggtonen og crazy frog på en gang. for bare 0 kroner i minuttet kan jeg maile den til DEG! ;D

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at Jamba holder seg innenfor reglene til markedsføringsloven. I denne står det følgende:

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

Og videre:

Det er forbudt i næringsvirksomhet

a) å kreve betaling for varer, tjenester eller andre ytelser uten etter avtale, og

b) å levere varer, tjenester eller andre ytelser med krav om betaling uten etter avtale.

Endret av asbjornu
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne at Jamba holder seg innenfor reglene til markedsføringsloven. I denne står det følgende:
Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

Og videre:

Det er forbudt i næringsvirksomhet

a) å kreve betaling for varer, tjenester eller andre ytelser uten etter avtale, og

b) å levere varer, tjenester eller andre ytelser med krav om betaling uten etter avtale.

8451642[/snapback]

 

Og strengt talt så gjelder ikke norsk lovgivning i andre land. Så lenge ikke MTV sender fra Norge, kan man ikke gjøre noe med Jamba juridisk. Men man kan jo påvirke andre regjerionger til å stoppe det.

 

Godt eksempel er barnereklamene på TV3. Siden disse sender fra U.K (gjorde det ihvertfall) faller disse glatt gjennom markedsføriingsloven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...