Gå til innhold

P4 konsesjon


Anbefalte innlegg

Dette var jaggu meg tragisk.

Att folk faktisk klarer og respektere politikere som Svarsta Haugland er for meg riv revnenede uforståelig! Når hun presterer og si att Kanal4 har store medie aviser som bla. "Lyset vårt land" i ryggen...hallo, lyset vårt land, hvis det regnes som en stor medie bedrift må jeg si meg oppgitt. Hun velger jo denne kanalen kun fordi de har ei kristen blekke med i laget, fyttirakkern!

Nei, la P4 fortsette, de har tross alt gjort en bra innsats selv om de spiller litt for mye Anastacia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere ikke fattet det enda? SE PÅ REGJERINGA! Kjell magne (en prest fra møre) og ho derre Valgjerd (kona te satan selv), vi lever i ett mareritt! Det er den eneste forklaringen. Faktisk er Norge og IRAN de eneste 2 landene i hele verden som styres av en prest/allah preiker ! Tenk på det.. snart kommer vi til å få Iranske tilstander her i landet *fy skitt*

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noe glad i Haugland eller KrF i det hele tatt(ikke er jeg kristen heller), men i denne saken så støtter jeg henne såfremt hun har rett i at Kanal4 faktisk hadde en bedre søknad.

 

Og Kanal4 har blandt annet Adresseavisen og Fædrelandsvennen i ryggen. Det er absolutt store aviser. I tillegg er jo også blandt annet NTB med.

 

Hva er galt med å gi Kanal4 konsesjonen viss de er bedre egna? Om de ikke klarer det de lover så mister jo de konsesjonen om 10 år. Det ville jo vært null poeng i å ha en ny søkerrunde viss det uansett var forhåndsbestemt at P4 for evig og alltid skulle ha konsesjonen uansett. Nå gnåler P4 om "arbeidsplasser som går tapt" osv selv om ingen vet hvor mange arbeidsplasser Kanal4 kommer til å opprette. Jeg vil tippe det er minimalt med plasser som går tapt, kanskje får vi *flere* arbeidsplasser. Investorene har også visst at P4's verdi er basert på at de har konsesjonen, vel den risikoen måtte de ta! Leve fri konkuranse!

 

NeoGeo du skriver: "Hun velger jo denne kanalen kun fordi de har ei kristen blekke med i laget, fyttirakkern!"

 

Hva gjør deg kvalifisert til å vite dette her? Tipper du ikke har lest søknadene til de to selskapene engang jeg.

 

Haugland kunne jo ikke la være å velge Kanal4 bare pga at en kristen avis er blandt eierne i selskapet.

Lenke til kommentar
Quote:


Dikky skrev (2002-12-21 15:04):

Har dere ikke fattet det enda? SE PÅ REGJERINGA! Kjell magne (en prest fra møre) og ho derre Valgjerd (kona te satan selv), vi lever i ett mareritt! Det er den eneste forklaringen. Faktisk er Norge og IRAN de eneste 2 landene i hele verden som styres av en prest/allah preiker ! Tenk på det.. snart kommer vi til å få Iranske tilstander her i landet *fy skitt*



Hva i alledager er grunnlaget for å komme med noe så useriøst som dette? Har du hentet det fra din egen verden eller har du fakta som ikke eg vet om? Som eg har sakt tidligere så har bodevik +(krf folka) ingenting de skulle ha sakt uten stortinget, Er trossalt de som styrer landet ikke krf.
Lenke til kommentar

Det kan nok virke litt brutalt å berre legge ned ei bedrift slik (og tidspunktet kunne nok vore betre valgt ja, host, fire dagar før jul, kremt), men det burde ikkje komme overraskande på P4.

 

For ti år sidan fekk dei ein konsesjon å halde seg til, med eit regelverk, og innhaldskrav. Dei har ikkje følgd dette, til tross for gjentatt kritikk frp myndigheitene. Allmennkringkastingsrådet har dei siste seks åra konkludert med at P4 ikkje har dreve i tråd med konsesjonen.

 

Velgerd seier riktignok at konklusjonen ikkje kom på grunnlag av det som P4 har gjort/ikkje gjort, men eg trur ikkje det styrka tilliten akkurat.

 

Og det har heile tida vore på det reine at 1. januar 2004 startar konsesjonen med blanke ark.

 

Eg trur at P4 har sove på sine laurbær i den tru at dei fekk konsesjon uansett innhald i søknaden. Så dei har nok seg sjølv å takke. Dessutan får nok mange av dei tilsette jobb den nye kanalen, da hovudkontoret skal ligge på same plass.

Lenke til kommentar

Sikkert riktig avgjørelse, men konsesjonskravene er jo langt ute på viddene. Kravene gjør jo p4/kanal4 til en ny p1. Drit i konsesjons krav. gi konsesjon til de som leverer best søknad, ikke de som leverer en søknad som ligner mest på p1 sin sendeflate! FFS

 

Brenn i helvette gravferd takras haugland! :p

Lenke til kommentar

Ein liten tanke eg tenkte i dag; P4 har jo fortsatt ein digital konsesjon, fram til 2010, og den får dei nok forlenga, ettersom frekvensutnyttinga blir betre.

 

Samtidig vil sju av ti fortsatt ha P4, og dei har 1,1 millionar lyttarar. Samtidig er digitale radioar i ferd med å verte billege nok i innkjøp også for mannen i gata.

 

Valgerds tanke er altså at ved å tvinge P4 over på digital kringkasting, må dei som fortsatt vil høre på P4 kjøpe ein digital radio i løpet av det neste året. Dette kan jo vere ganske mange, og vips er digital radio vanleg og NRK kan starte å kutte ned på si analoge kringkasting for å spare pengar.

 

Konspirasjonsteori ja, men kvifor ikkje.... På denne måten vil ikkje NRK få skulda for å tvinge folk til kjøpe nye radioar (eller rekninga), samtidig som det kanskje er ein ganske effektivt måte å få folk til å gjere det.

 

Ein god plan av Valgerd dette...

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg noe glad i Haugland eller KrF i det hele tatt(ikke er jeg kristen heller), men i denne saken så støtter jeg henne såfremt hun har rett i at Kanal4 faktisk hadde en bedre søknad.

 

Og Kanal4 har blandt annet Adresseavisen og Fædrelandsvennen i ryggen. Det er absolutt store aviser. I tillegg er jo også blandt annet NTB med.

 

Hva er galt med å gi Kanal4 konsesjonen viss de er bedre egna? Om de ikke klarer det de lover så mister jo de konsesjonen om 10 år. Det ville jo vært null poeng i å ha en ny søkerrunde viss det uansett var forhåndsbestemt at P4 for evig og alltid skulle ha konsesjonen uansett. Nå gnåler P4 om "arbeidsplasser som går tapt" osv selv om ingen vet hvor mange arbeidsplasser Kanal4 kommer til å opprette. Jeg vil tippe det er minimalt med plasser som går tapt, kanskje får vi *flere* arbeidsplasser. Investorene har også visst at P4's verdi er basert på at de har konsesjonen, vel den risikoen måtte de ta! Leve fri konkuranse!

 

NeoGeo du skriver: "Hun velger jo denne kanalen kun fordi de har ei kristen blekke med i laget, fyttirakkern!"

 

Hva gjør deg kvalifisert til å vite dette her? Tipper du ikke har lest søknadene til de to selskapene engang jeg.

 

Haugland kunne jo ikke la være å velge Kanal4 bare pga at en kristen avis er blandt eierne i selskapet.

 

 

Fri konkuranse???? Kunne ikke begge få lov å drive radio da? Det er vel det som gir fri konkuranse?

Lenke til kommentar

Svar til Anders:

Jeg har ikke lest søknaden nei, det har ingen utenom komisjonen som delte ut konsesjonen gjort. Jeg utaler meg på grunnlag av det jeg har hørt av Fru Valgjerd og jeg syntes det hørtes skralt ut.

Dette høres ut som en ny P1 kanal, som det ble nevt her i forleden post.

Dagbladet hadde hvis litt inside informasjon og kanal4 har lagt seg på en linje som passer Valgjerd og KrF sine verdier smertelig godt.

 

Nå skal det sies att selv om det er tragisk att så mange i P4 vil miste jobben er måten de har behandlet dette på litt useriøst.

Og kjefte og smelle vil nok hjelpe heller lite, selv om man får ut litt aggresjon :)

 

Når det gjelder den digitale P4 versjonen vil nok den slite litt tror jeg, det er nok langt fra 1.1 mill som vil høre på den, selv om jeg selv er innom og hører litt på P4 hits på jobben.

 

Tiden vil vel vise om Kanal4 vil bestå, vå må vel stole på våre folkevalgte, selv om jeg aldri kommer til og stemme på Valgjerd..bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
Svar til Anders:

 

Når det gjelder den digitale P4 versjonen vil nok den slite litt tror jeg, det er nok langt fra 1.1 mill som vil høre på den, selv om jeg selv er innom og hører litt på P4 hits på jobben.

Er vel snakk om en DAB lisens. DAB er faktisk nesten fullstendig utbggd i Norge, men nesten ingen har DAB radio :roll: Jeg har lyst på en til bilen, men har ikke råd, tror de er svindyre enn så lenge :(

Lenke til kommentar

Hvordan skal en kunne bygge opp en seriøs radiokanal dersom den kan tas av luften ved ett pennestrøk fra en enkelt politiker?

 

Uansett hva en måtte mene om p4 så har de hatt stor suksess og har bygget opp en solid bedrift. At dette så skal raseres 'over natten' fordi en statsråd mener at en annen kanal vil være bedre for det norske folk, er nesten skremmende.

 

Tidsbegrensede konsesjoner er en uting. Så lenge ikke p4 gjør så alvorlige brudd på konsesjonsavtalen at de blir tatt av luften for dette, så burde de få drive så lenge folket vil ha dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...