Gå til innhold

Nokia N95 GPS tråden.


Anbefalte innlegg

Kjørte fra skedsmokorset til oslo idag. Gps-navigasjone begynte ikke guidingen før jeg kom til alnabru, selv om jeg hadde sattelittfix hele veien. Hvis jeg zoomet ut så kunne jeg se E6 og hvor jeg var på kartet, men når jeg zoomet inn så stod det at jeg ikke var på en veg. Skulle videre til fredrikstad, og midt mellom oslo og tusenfryd mistet jeg navigasjonen igjen. Jeg har fix, for jeg ser hvor jeg er på kartet, men navigasjonen stoppet. Det er vel ikke bare oslo som har støtte for stemmenavigasjon? Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skrev tidligere at jeg slet med navigering fra skedsmokorset til fredrikstad via oslo. det funket bare i oslo. Jeg skjønner nå at det var fordi default tilgangspungt var mitt wlan og det hadde jeg ikke tilgang til i bilen selvfølgelig. Men hvorfor må den koples opp for å beregne rute når jeg allerede har lastet ned kartene og betalt for navigasjon. Hva er det den henter da. Det er ikke noe problem, men vil bare vite hvordan ting funker.. og koster dette mye?

Lenke til kommentar

Går det ann å finne igjenn kart fil/filene på minnekortet etter det er laste ned? Lurte på om noen kunne ha lagt opp kartet til Sør Norge, eller sende på mail? Får ikke lasta ned via MapLoader. Tiden det tar å laste ned går oppover og oppover hele tiden.. oppe i over 6000 timer nå. :(

Lenke til kommentar
noen som vet hva som er forskjellen på NØYAKTIGHET og PRESISJON i gps programmet? (ikke kart programmet)

8432861[/snapback]

 

DET lurer jeg også på... :hmm:

8435328[/snapback]

 

Jeg vet ikke nødvendigvis hva det betyr i kontekst av gps, men innen statistikk og resultatanalyse er det omtrent sånn:

-Presisjon: At resultatene er nærme hverandre. F.eks. god samling når man skyter på blink.

-Nøyaktighet: At resultatene er nærme den virkelige verdien. F.eks at man er nærme midten av blinken.

 

Jeg er notorisk til å ta feil hvis det er en av to ting, men jeg tror dette er riktig.

Lenke til kommentar

Hei Folkens!

 

Hvor går man inn og laster ned stemmestyring og at GPS skal fungere etterhvert som du kjører? Såvidt jeg har forstått, er det 2 nivåer. Nivå 1=nesten det samme som kart på gulesider.no.Nivå 2=som en vanlig GPS? Har jeg forstått det riktig da? Hvordan kommer jeg meg til nivå 2?

Lenke til kommentar
Hei Folkens!

 

Hvor går man inn og laster ned stemmestyring og at GPS skal fungere etterhvert som du kjører? Såvidt jeg har forstått, er det 2 nivåer. Nivå 1=nesten det samme som kart på gulesider.no.Nivå 2=som en vanlig GPS? Har jeg forstått det riktig da? Hvordan kommer jeg meg til nivå 2?

8435540[/snapback]

 

Søk opp en adresse, om du velger "å navigere" til denne adressen kommer du til nivå2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...