Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har det seg slik at jeg kjenner dp / Haakon litt, ettersom det ikke er alt for lenge siden han var innom her, både for å få hjelp til å låse opp en CPU, og lodding / voltmodding av et skjermkort.

Uten forkleinelse for hverken ham eller hva han har oppnådd, så tror jeg faktisk at både dette forumet og resten av verden går videre, tilogmed uten "hjelp" fra dp! Som høyst sannsynlig er så heldig å tilhøre en relativt godt bemidlet familie.

Og som av den grunn ganske greit kan tilegne seg utstyr som vil være til minst like god hjelp for å oppnå resultater, som hans påståtte dyktighet.

For umiddelbart minner han litt om en gjærdeig i mine øyne, som kanskje har vokst litt for fort? Og om man som kjent(?) plukker litt i en slik deig, har den en stygg tendens til å falle sammen.

Så med all respekt for både Haakon og hans resultater; Dyktigheten henger nok mer sammen med en velfylt lommebok enn "årelang erfaring".

Jeg beklager så mye at jeg ripper opp i dette :thumbdown: Men jeg må i rettferdighetens navn nevne at jeg også kan joine Skrue og Snekker`n med hensyn til Haakon, og hans iver etter å få hjelp - faktisk bare for noen få måneder siden! Etter en liten skjekk i mail og PM innboksen min, finner jeg jo et to-siffret antall meldinger... Men det er jo fint, og jeg tar av meg hatten for de pene resultatene! Og at slikt kanskje har en viss sammenheng med god(e) råd er jo noe alle vet :D

For å ikke spore mer av her, ber jeg om at eventuelle kommentarer til dette rettes til PM takk.

Skrevet

ser du fikk 16562 (fin score)

vet ikke får diskfeil(error)når jeg kommer over 195 fsb..

mp er på 13(setter den ned på 12x190)

bruker vcoren på 1.7-1.8,men tempen er fin(ca 50)

bruker pc 3200 brikke(windbond)

noen forslag til mere fsb,eller skulle jeg sette opp mp ?

xp 3000+ er kansje ikke den beste cpu og overklokke med

Skrevet

Må nesten legge til mitt skår så lenge jeg netopp testa det nye grafikk korte mitt

på 3dmark2001

14445, Poeng.

ut i fra det jeg har lest skulle det vere greit tror jeg! (vet ikke) 3 år siden jeg brukte 3dmark sist.

Amd 2200+xp 1800Mhz

512 ddr ram

radeon 9800pro

Skrevet (endret)
klarte å presse litt mer ut av A64 riggen min nå :-)

25565p i 01 med et ATI 9500 np :-) Er en solid Verdensrekord med 9500 kort :-)

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7569948

Du har softmodda det til et pro ikz. Uanset er det en fantastisk score. Snekker'n får ca 24-25000 men det er jo med 9800 pro. :thumbup:

Edit: du har softmodda det til et 9700 faktisk........

Endret av Hardfredd
Skrevet

Du har softmodda det til et pro ikz. Uanset er det en fantastisk score. Snekker'n får ca 24-25000 men det er jo med 9800 pro. :thumbup:

Feil. Snekker'n får det med ett 9800XT kort. Ikke 9800Pro.........

Skrevet

fikk 17252 i score nå,men da jeg skulle legge ut score"en kom jeg ikke

på netet ?

kan det være minne som blir rart ved høy mhz !

vel,dette var sikkert alt jeg kunne få(lå sikkert i grenseland hva pc kunne

greie..

mp 12.5x187

v-core 1.82

ram 4/4 374 mhz(7-3-3)

Skrevet

Feil. Snekker'n får det med ett 9800XT kort. Ikke 9800Pro.........

Riktig jeg har et 9800 xt kort , men jeg har ingen voltmod på noe ei heller vapo/prommy eller pelt , kjører med en std vannkjøling på cpu/gpu.

Skrevet
Riktig jeg har et 9800 xt kort , men jeg har ingen voltmod på noe ei heller vapo/prommy eller pelt , kjører med en std vannkjøling på cpu/gpu.

Hva er standard med en vannkjøling der du pkt. 1 har et par graders vanntemperatur og pkt. 2 bruker peltier?

Skrevet (endret)

Hva er standard med en vannkjøling der du pkt. 1 har et par graders vanntemperatur og pkt. 2 bruker peltier?

Du var der igjen :wow:

Punkt 1 : lær deg å lese.

Punkt 2 : Jeg skriver som du ser og siterer at jeg nå kjører med en standard vannkjøling UTEN peltier, altså en helt vanlig vannkjøling som alle andre bruker.

Om du så ser på mine andre poster ang A64 så hadde jeg en temp på ca 20 grader på cpu da rad sto i kjellern , nå står den oppe på kontoret, da jeg holder på og bygger om nede, men så snart jeg er ferdig skal jeg sette den ned igjen og da skal du få beskjed.

Endret av Snekker`n
Skrevet

Du var der igjen :wow:

Punkt 1 : lær deg å lese.

Punkt 2 : Jeg skriver som du ser og siterer at jeg nå kjører med en standard vannkjøling UTEN peltier, altså en helt vanlig vannkjøling som alle andre bruker.

Skal DU komme og belære meg i noe som omhandler norsk? Lykke til. Du har altså flyttet radiatoren din ut av denne fine boden din bare fordi du har byttet prosessor?

Skrevet
Om du så ser på mine andre poster ang A64 så hadde jeg en temp på ca 20 grader på cpu da rad sto i kjellern , nå står den oppe på kontoret, da jeg holder på og bygger om nede, men så snart jeg er ferdig skal jeg sette den ned igjen og da skal du få beskjed.

Ok, så du har altså tatt vekk radiatoren fra kjellern, og så kjørt benchmarks? Det henger jo på greip.

Skrevet

Nei, jeg skal ikke belære deg noe , men oppfordrer deg til å lese hva jeg skriver.

Om du engang hadde testet ditt utstyr på norpolen, var det da gitt at du hadde det der for altid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...