Gå til innhold

One Call med zero ringepris


Anbefalte innlegg

Fakturering er dyrt og vinninga går fort opp spinninga hvis man er nødt til å fakturere småbeløp. At man blir fakturert for 39 kr hvis man ønsker papirfaktura er et eksempel på det. Noen må jo printe ut, pakke og sende ut disse fakturaene.

8414818[/snapback]

Dette er faktisk et vesentlig poeng. Det koster mye å fakturere. Rundt regnet skulle OneCall "tape" en snau hundrelapp pr måned dersom man utnytter dette maks, og mist halvparten av dette ville gått bort i rene fakturakostnader. Legg på de par tre purringene og inkassosakene en slik operatør fort har i måneden så skal du se at den totale gevinsten ved å fakturere disse småbeløpene er nær null eller til og med negativ til tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette går helt fint. Samme som med kredittselskaper som gir 3 og 6 måneders betalingsutsettelse, de tjener på de som ikke greier å gjøre opp for seg etter bet. fristen og får inn mye pga ekstreme renteøkninger.

 

Flere momenter her ved dette tilbudet som gjør at det faktisk kommer til å vare.

 

OneCall har selvsagt alt utført nøye beregninger i ringemønster og bruk blant eksisterende kundemasse. Da ser de at de kommer til å tjene gode penger ved å gjøre det de nå gjør.80 øre minutten på ringing over 88 minutter er veldig mye, og høy fortjeneste. Det er her de tjener pengene.

 

Når folk ringer mer får også Onecall mer rabatter for leie av nettet hos opertørene Telenor eller Netcom. Også billigere og rabatter(stordriftsfordeler) ved utbygging av egne sentraler etc.

 

"Mentalt innstilling", det er jo gratis så da bruker man de 88 minuttene opp i en fei, for deretter bruker de de vanlige taksten på vanlig måte. Dvs. folk flest vil etterhvert legge seg til en annen vane med mye mer mobilbruk og sparer ikke. Mer prating istedenfor meldinger. Så på sikt vil kanskje de tilog med tjene mer, ved at de først "manipulerer" ringemønsteret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet noe om dette?

 

Er det 88 per påbegynt minutt eller er det 5280 gratis sekunder man får gratis (uansett hvor mange samtaler).

 

Og 88 gratis minutt per måned, vil det si hver kalendermåned? eller 30 dager? og fra hvilken dag i måneden?

Lenke til kommentar

Er det noen som opererer med minutter på teknisk nivå lenger? Jeg innbiller meg at OneCall i så fall måtte ha målt samtalevarighet i sekunder for så å gjøre det om til hele minutter pr samtale for faktureringsøyemed. Det hørtes både tyngre og dyrere ut enn å måle total antall sekunder :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går ann å sjekke antall minutter / sms du har sendt denne måneden? Prøvde å se litt på mine sider, men fant ikke..

Ser også nå at Ipea kommer med et nytt tilbud, 110 minutter gratis i mnd!;P

Akkurat fått meg Onecall jeg så, holder meg nok til det;P

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går ann å sjekke antall minutter / sms du har sendt denne måneden? Prøvde å se litt på mine sider, men fant ikke..

Ser også nå at Ipea kommer med et nytt tilbud, 110 minutter gratis i mnd!;P

Akkurat fått meg Onecall jeg så, holder meg nok til det;P

8581186[/snapback]

Jeg må si det frister å skaffe meg et IPEA abonnement også på et annet nr. kun som "ringe-ut-telefon" for å holde utgiftene på null. :hmm:
Lenke til kommentar
Noen som vet om det går ann å sjekke antall minutter / sms du har sendt denne måneden? Prøvde å se litt på mine sider, men fant ikke..

Ser også nå at Ipea kommer med et nytt tilbud, 110 minutter gratis i mnd!;P

Akkurat fått meg Onecall jeg så, holder meg nok til det;P

8581186[/snapback]

 

Ja man kan sjekke antall minutter/sms etc. ved å gå inn på "Mine sider" og ny "fane" faktura, og så trykke "samtalespesifikasjon" og "faktuaraperiode" nederst der står det "ufakturert" der ser man hva man har ringt for med ca. 1 døgns forsinkelse.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...