Gå til innhold

One Call med zero ringepris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv vært onecall-kunde siden før jul og jeg er veldig godt fornøyd, spesielt med prisene. Har ikke opplevd noen problemer, uten at det skulle være et argument for å flytte dit.

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor folk er skeptiske til hvorfor OneCall har slike priser? Det gagner jo bare oss som er kunder? Jeg har tenkt og tenkt og kan virkelig ikke finne en eneste grunn til å ikke slå til. Du sparer penger, du betaler ikke overpris til et annet selskap og ved å bli kunde hjelper du til å holde prisene nede (flere kunder, større sjanse for lavere priser og DU tjener penger)

 

Personlig synes jeg det er mer idiotisk å kjøpe en subsidiert mobil fra Telenor eller Netcom for så å fylle opp deres pengekasser.

 

Nei, se til å bytt og vær en god FORBRUKER!

Lenke til kommentar

Nå har jeg smarttalk. Har regnet på det, hvis forbruker mitt ligger på 2-300 kr hos Netcom så sparer jeg ikke ikke så mye eller ingenting ved å gå over til OneCall. Tror mange faller for wow faktoren her! 88 minutter gratis! Det må jeg ha! Men ringeprisen øker jo drastisk i forhold til Netcom sin. Med de 88 minuttene gratis hadde jeg spart 44 kroner i forhold til netcom regningen. Med tanke på at jeg da har 150-250 kroner mer igjen så kan jeg faktisk ende opp med dyrere regning.

 

Anbefaler folk å virkelig regne på det istedenfor å falle for gratisminuttene :) Var like før jeg bestilte.

Lenke til kommentar

Trur nok jeg må verdere dette, ja!

 

Problemet mitt er at jeg har operatørlåst mobil fra telenor. Har jo en gammel mobil som jeg kan bruke... :hmm:

 

Når jeg ringer til folk snakker jeg sjelden lenger enn 2-3 minutt, så det er oppstartsavgiften som trekker forholdsvis mest penger. Det er ikke noen skjult oppstartsavgift hos OneCall? :)

 

Er det forresten mulig å fjerne operatørlåsen fra telenor på en enkel måte?

Lenke til kommentar

Har byttet i dag :) Switchet fra Tele2. Årsaken til at det er gratis inntill 88 min/78min er vel, som flere har påpekt, at de satser på at flere kommer til å bruke mobilen mer enn akkurat det. Dessuten tjener operatørene veldig lite på småkunder. Fakturering er dyrt og vinninga går fort opp spinninga hvis man er nødt til å fakturere småbeløp. At man blir fakturert for 39 kr hvis man ønsker papirfaktura er et eksempel på det. Noen må jo printe ut, pakke og sende ut disse fakturaene. Kundeservice koster også mye å drive. One Calls kunder må derfor betale for dette, ikke ulikt mange 0-kr mnd-abo fra andre operatører. Ettersom jeg aldri har kontaktet kundeservice hverken hos NetCom, Telenor, Chess eller Tele2 spiller det ingen rolle for meg ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt onecall i ca 4mnd, og må si meg svært fornøyd.

 

Nå er de kommet opp i så mange gratis minutter samt sms at er man sparsommelige med mobilen sparer man mye.

Så tidligere i tråden at det virker for godt til å være sant, nå må dere slutte!! Dette er hva som skjer når vi ikke har monopol i landet, det gagner oss som forbrukere i form av bedre service og sist men ikke minst lavere priser

 

Kundeservicen er topp, det er ikke noen skjulte priser, bortsett fra tap av sim kort osv, som er helt vanlig hos flere leverandører.

 

Eneste minus jeg kan nevne for min del som er stasjonert på sørlandet må være netcom dekning, foretrekker telenor her nede etter flere års erfaring.

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar

Jeg bestilte et nytt abonement i dag som jeg skal sette inn på min gamle mobil. Der skal jeg ringe de gratis 88 minuttene og sende de 74 gratis SMS meldingen , og mer skal jeg ikke bruke den til. Har de et online oversikt som viser hvor mye jeg har ringt for i en måned? Og er disse 88 minuttene kalendermåned eller faktureringsmåned?

 

Kan en person bestille flere abonement? Så jeg f.eks. kjøper et par slik at jeg kan bytte simkort når jeg har brukt opp et kort?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt bredbåndstelefoni fra Onecall et par år nå, og er meget fornøyd med dem.

 

Har nå bestilt OneCall faktura her også idag..

 

Men, jeg vet ikke hvordan det fungerer på mobil, men man får tilgang til "mine sider" hvor man kan sjekke hvem man har ringt til, hvor lenge og pris. Vil anta det at dette gjelder på mobil også..

 

For å være ærlig så synes jeg "mine sider" hos Onecall er en smule dårlig, men håper dem forbereder disse snart.. (er en smule uoversiktlig)

 

På bredbåndstelefoni så oppdateres hvem man har ringt til etc. i starten på en mnd, men jeg mener å ha lest her på forumet at disse oppdateres innen et døgn på mobil.

 

mao, det vil vel stå på "mine sider" bruken av mobil også.

 

Dette er nesten for godt til å være sant, men jeg håper nå at forbrukerene får opp øyene å er flinkere til å bytte abb. slik at det kan bli en "priskrig" mellom konkurentene... (Selv om jeg så på VG idag at Telenor eller Netcom var interissert til å sette ned prisene) .. merkelig..

 

Det er noen spørsmål om Operatørlås her ser jeg, se:

http://www.onecall.no/index.php?content=faq&product=mobile

 

så står det informasjon "Telefonen min er låst hos en annen operatør. Kan dere hjelpe? " med tips hvordan man får opp denne..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...