Gå til innhold

- Gjør bilen til mobilfri sone


Anbefalte innlegg

Jeg er 50% bergenser, så har vært på vestlandet, sånn sett ser jeg enda ikke problemet. men, det er vel meg.

8398131[/snapback]

Åh ja, du har vært både i Oslo og Bergen, og siden man ikke trenger bil der, da finnes det ikke steder i Norge hvor man trenger bil...? Du virker utrolig trangsynt, må jeg få lov til å påpeke.

 

La meg bare sitere starten på denne avsporingen. Jeg uthever et viktig poeng her.

Problemet er at utenfor tjukkeste bygryta så må en ha lappen for å leve noe som ligner ett normalt liv...

8394822[/snapback]

Det er helt riktig det hobgoblin sier her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 50% bergenser, så har vært på vestlandet, sånn sett ser jeg enda ikke problemet. men, det er vel meg.

8398131[/snapback]

Åh ja, du har vært både i Oslo og Bergen, og siden man ikke trenger bil der, da finnes det ikke steder i Norge hvor man trenger bil...? Du virker utrolig trangsynt, må jeg få lov til å påpeke.

 

La meg bare sitere starten på denne avsporingen. Jeg uthever et viktig poeng her.

Problemet er at utenfor tjukkeste bygryta så må en ha lappen for å leve noe som ligner ett normalt liv...

8394822[/snapback]

Det er helt riktig det hobgoblin sier her.

8398509[/snapback]

 

Det skal du med glede få si, men tror det får stå for din kappe, for du drar jo det jeg sier veldig lengre enn hva som stod der. Jeg har aldeles ikke sagt at det ikke finnes, så les hva jeg skriver først. Det fleste av stedene jeg har besøkt så er ikke behovet for bil så inni hampen viktig som noen prøver å få det til å være. Om det gjør meg trangsynt så får det bli.

Lenke til kommentar

Er jo liten tvil om at bil er viktig i minst 75% av norge, om ikke mer.

Her jeg bor per dags dato, er det mer eller mindre skolebusser som går, dvs, etter kl 17 er det slutt på buss.

 

Men neida, trenger jo ikke bil om man vil gjøre noe etter 17, man kan jo gå...

Lenke til kommentar
Det skal du med glede få si, men tror det får stå for din kappe, for du drar jo det jeg sier veldig lengre enn hva som stod der. Jeg har aldeles ikke sagt at det ikke finnes, så les hva jeg skriver først. Det fleste av stedene jeg har besøkt så er ikke behovet for bil så inni hampen viktig som noen prøver å få det til å være. Om det gjør meg trangsynt så får det bli.

8398532[/snapback]

For å gje deg eit lite eksempel.

 

Per bur 2 mil frå jobben, det er 3 km til nærmaste busstopp. Han byrjar på jobb klokka 07:00 og første buss går 07:00.

 

You do the math.

Lenke til kommentar
Det skal du med glede få si, men tror det får stå for din kappe, for du drar jo det jeg sier veldig lengre enn hva som stod der. Jeg har aldeles ikke sagt at det ikke finnes, så les hva jeg skriver først. Det fleste av stedene jeg har besøkt så er ikke behovet for bil så inni hampen viktig som noen prøver å få det til å være. Om det gjør meg trangsynt så får det bli.

8398532[/snapback]

For å gje deg eit lite eksempel.

 

Per bur 2 mil frå jobben, det er 3 km til nærmaste busstopp. Han byrjar på jobb klokka 07:00 og første buss går 07:00.

 

You do the math.

8398631[/snapback]

 

og jeg bor på et fint stykke unna Oslo med har hovedforbindelse og null problemer. jeg har allerde sagt at enkelte steder er behovet overdrevet, men jeg har IKKE sagt at jeg ikke nekter for at enkelte kan ha behovet, så spar meg for vittighetene.

Lenke til kommentar
Jeg er 50% bergenser, så har vært på vestlandet, sånn sett ser jeg enda ikke problemet. men, det er vel meg.

8398131[/snapback]

Kvifor blandar du deg inn når du ikkje har vore på stader der ein er 100% avhengig av bil? Du har budd i Oslo og Bergen, der går det bussar nesten konstant, sjølv om enkelte må ha bil der og.

 

Det skal du med glede få si, men tror det får stå for din kappe, for du drar jo det jeg sier veldig lengre enn hva som stod der. Jeg har aldeles ikke sagt at det ikke finnes, så les hva jeg skriver først. Det fleste av stedene jeg har besøkt så er ikke behovet for bil så inni hampen viktig som noen prøver å få det til å være. Om det gjør meg trangsynt så får det bli.

8398532[/snapback]

No veit eg ikkje kva stader du har besøkt, men om det er rundt Bergen og Oslo så har ikkje du noko å fare med i denne diskusjonen.

 

Ikkje meiningen å være vrang, men ut frå det du har sagt så langt uttaler du deg om ting du ikkje har peiling på.

Lenke til kommentar
Jeg er 50% bergenser, så har vært på vestlandet, sånn sett ser jeg enda ikke problemet. men, det er vel meg.

8398131[/snapback]

Kvifor blandar du deg inn når du ikkje har vore på stader der ein er 100% avhengig av bil? Du har budd i Oslo og Bergen, der går det bussar nesten konstant, sjølv om enkelte må ha bil der og.

 

Det skal du med glede få si, men tror det får stå for din kappe, for du drar jo det jeg sier veldig lengre enn hva som stod der. Jeg har aldeles ikke sagt at det ikke finnes, så les hva jeg skriver først. Det fleste av stedene jeg har besøkt så er ikke behovet for bil så inni hampen viktig som noen prøver å få det til å være. Om det gjør meg trangsynt så får det bli.

8398532[/snapback]

No veit eg ikkje kva stader du har besøkt, men om det er rundt Bergen og Oslo så har ikkje du noko å fare med i denne diskusjonen.

 

Ikkje meiningen å være vrang, men ut frå det du har sagt så langt uttaler du deg om ting du ikkje har peiling på.

8398829[/snapback]

 

jeg har nok vært flere steder enn det og vært på steder der busser slutter å gå kl 21 på hverdager, og ser enda ikke argumentet slik du mener. Men kanskje jeg er mer fornøyd med å bruke buss fremfor bil uansett`? uansett så bryr det meg fint lite hva du måtte mene om mine meninger, det er ikke som jeg er avhengig av at andre mener det samme som meg :) jeg sier bare det jeg mener.

Lenke til kommentar
Du kan ikkje meine at alle kan ta buss, det er eit faktum at mange her i Norge ikkje har muligheten for å transportere seg til og frå jobb eller skule utan privatbil.

8398874[/snapback]

 

på et eller annet tidspunkt må folk lese hva jeg virkelig skriver og ikke lese det de ønsker å lese for best mulig å kverrulere om bagateller.

Det jeg ser er at majoriteten rundt i Akershus + Oslo, Buskerud, og Bergen feks. kan greie seg uten bil i mange sammenhenger. det hele beror på luksusbehovet til mange.

 

Om jeg runder litt av så teller vi vel en stor del av Norges befolkning i de områdene jeg har beskrevet ovenfor, så jeg kan ikke helt se at din del er så vesentlig større enn min ettersom jeg har glemt kristiansand,Stavanger,trondheim og Tromsø, som jeg så vidt også kan huske har relativt gode tilbud for sine innebyggere, selv om jeg i eksamensoppgaven min i dette kun tok for meg Akershus og Oslo. Og ja, det kan sikkert farge mine meninger, men jeg har både bil og bruker buss, og jeg foretrekker buss selv til mer øde steder i akershus.

Lenke til kommentar

Kva er det egentlig du vil fram til her? Du byrja med denne uttalelsen:

Problemet er at utenfor tjukkeste bygryta så må en ha lappen for å leve noe som ligner ett normalt liv...

8394822[/snapback]

 

da undres jeg på hvor du bor, for rundt Oslo er ikke det akkurat så ille problem å ta en buss eller tog, kommer bare ann på hvor lat du er.

Uansett, ser jeg ikke behovet for å skrive sms eller ringe mens du kjører.

8395477[/snapback]

For meg høyrest det ut som du ikkje synest dette hadde vært noko problem fordi det kunne gått bra i Olso-området. Kva er det du har skrive som eg ikkje har oppfatta?

 

For øvrig ville nok delar av Oslo og stoppa opp om alle måtte parkere bilen.

Lenke til kommentar

for å gi mer detaljer. her i området går siste buss hjemover klokken 17. og siste buss ut av området går rundt 15-16 iirc.

 

og de avgangene som er har ikke noen jevn fordeling gjennom dagen. vi snakker ikke ringbuss eller lignende. det er tett med avganger tidlig på morgenen og etter 12, men mellom dem to er det kanskje 2 avganger for hele tidsrommet. med andre ord, rutene er lagt opp ene og alene for å få folk til og fra arbeid.

 

at store deler av befolkningen bor rundt de største byene er ikke ett argument, så lenge de samme lovene skal gjelde for by og bygd. å komme med slike argumenter gir opphav til sitater som "norge slutter nord om sinsenkrysset".

Lenke til kommentar
*diverse*

8398970[/snapback]

 

enten leser du det jeg skrev ovenfor og ser om du har problemer å forstå det, eller så kan du hakke i platen videre uten at jeg ser vitsen å gjenta meg i det uendelige.

8399480[/snapback]

Du har endå ikkje forklart din sak, men eg trur me lar denne saken ligge, er tross alt ikkje dette tråden handlar om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...