Gå til innhold

stopp drap av ulv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FAEN blir så kvalm av de som skyter ulv uten mening. Ulven er bare farlig i flokk eller med nyfødte. Den er en puslete sak med små tynne bein alene.

når skal folk skjønne det?

Og det med at de tar sauer, ja samme som for oss. det er jo mat:O! om de tar noen sau i året? care?

seff blir jo en del. Men å skyte norges "jeger", nei i say no more. geeze

redd ulven!

 

litt rotete men men.

 

#stemmer#

Endret av mr-Steen
Lenke til kommentar
Skal stemme men har alltid lurt på en ting. Hva er ZIP\postal code?

Anbefaler alle å sende den rundt til msn lista si =)

8417076[/snapback]

 

 

Zip koden, din. hmm vanklig å forklare.

 

 

her er det "3470 slemmestad" klarer du å linke det med din egen?

8417521[/snapback]

Også kjent som postnummer.

Lenke til kommentar
Skal stemme men har alltid lurt på en ting. Hva er ZIP\postal code?

Anbefaler alle å sende den rundt til msn lista si =)

8417076[/snapback]

 

 

Zip koden, din. hmm vanklig å forklare.

 

 

her er det "3470 slemmestad" klarer du å linke det med din egen?

8417521[/snapback]

Også kjent som postnummer.

8418152[/snapback]

 

sant:)

Lenke til kommentar
FAEN blir så kvalm av de som skyter ulv uten mening. Ulven er bare farlig i flokk eller med nyfødte. Den er en puslete sak med små tynne bein alene.

når skal folk skjønne det?

Og det med at de tar sauer, ja samme som for oss. det er jo mat:O! om de tar noen sau i året? care?

seff blir jo en del. Men å skyte norges "jeger", nei i say no more. geeze

redd ulven!

 

litt rotete men men.

 

#stemmer#

8417052[/snapback]

No er det jo ikkje så mange som skyt ulv utan meining, sidan arten faktisk er freda. Men kva reknar du som god nok meining? I mine auge bør det vere grunn til å skyte ulv dersom han gjentekne gonger tek buskap. Utan tvil.

Lenke til kommentar

jeg har ingenting imot de som skyter ulv ulovlig

 

og at bønder setter ut sauen i skauen er fordi at det er for dyrt å fore dem med runballer.

bønder må sette sauer uti skauen for det er ikke så mye å tjene på gardsbruk i norge.

Endret av froZZo
Lenke til kommentar
jeg har ingenting imot de som skyter ulv ulovlig

 

og at bønder setter ut sauen i skauen er fordi at det er for dyrt å fore dem med runballer.

bønder må sette sauer uti skauen for det er ikke så mye å tjene på gardsbruk i norge.

8447618[/snapback]

 

Ville heller hatt skogene pakket med ulv enn sauer. :) Jeg er veldig glad i rovdyr.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
FAEN blir så kvalm av de som skyter ulv uten mening. Ulven er bare farlig i flokk eller med nyfødte. Den er en puslete sak med små tynne bein alene.

når skal folk skjønne det?

Og det med at de tar sauer, ja samme som for oss. det er jo mat:O! om de tar noen sau i året? care?

seff blir jo en del. Men å skyte norges "jeger", nei i say no more. geeze

redd ulven!

 

litt rotete men men.

 

#stemmer#

8417052[/snapback]

No er det jo ikkje så mange som skyt ulv utan meining, sidan arten faktisk er freda. Men kva reknar du som god nok meining? I mine auge bør det vere grunn til å skyte ulv dersom han gjentekne gonger tek buskap. Utan tvil.

8445997[/snapback]

 

 

hvorfor tror du de er frdet, mennesket er så egoister. la økosystemet leve litt mer. Vi ødelegger jo plantetn med masse produksjon . tror sauene ville vært lykkeligere i naturen uten bønder hvis du skal se det fra den siden , selvom de har høyere"bli spist" faktor

Lenke til kommentar
FAEN blir så kvalm av de som skyter ulv uten mening. Ulven er bare farlig i flokk eller med nyfødte. Den er en puslete sak med små tynne bein alene.

når skal folk skjønne det?

Og det med at de tar sauer, ja samme som for oss. det er jo mat:O! om de tar noen sau i året? care?

seff blir jo en del. Men å skyte norges "jeger", nei i say no more. geeze

redd ulven!

 

litt rotete men men.

 

#stemmer#

8417052[/snapback]

No er det jo ikkje så mange som skyt ulv utan meining, sidan arten faktisk er freda. Men kva reknar du som god nok meining? I mine auge bør det vere grunn til å skyte ulv dersom han gjentekne gonger tek buskap. Utan tvil.

8445997[/snapback]

 

 

hvorfor tror du de er frdet, mennesket er så egoister. la økosystemet leve litt mer. Vi ødelegger jo plantetn med masse produksjon . tror sauene ville vært lykkeligere i naturen uten bønder hvis du skal se det fra den siden , selvom de har høyere"bli spist" faktor

8447742[/snapback]

 

Ja, du har nok rett i det med at sauene hadde vore lukkelegare. Men om me ikkje skulle hatt bønder, står ein ovanfor ei heil rekkje nye problem når det gjeld matproduksjon. Ville du t.d. gått på jakt etter sauer eller andre dyr i mange meter med snø? Trudde ikkje det, nei. Og kva kjenner du om eit par ulvar vert skotne fordi dei et sauer...

Lenke til kommentar

Hehe, så at bønder mister deler av inntektsgrunnlaget sitt er helt greit? :thumbup:

 

Tro meg, en ulv dreper ikke nødvendigvis en sau fordi den skal spise den, men fordi den har lyst. Jeg bor i ei bygd der mange bønder satser utelukkende på sauedrift, og det er ikke alltid like morsomt for bonden når ulv eller et annet rovdyr har slaktet en flokk på 20-30 dyr på "skøy". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...