Gå til innhold

Helbredelse ved bønn? Bare glem det.


Tror du at det hjelper å be om helbredelse?  

194 stemmer

  1. 1. Tror du at det hjelper å be om helbredelse?

    • Ja
      38
    • Nei
      143
    • Who cares..
      13


Anbefalte innlegg

For et mirakel!

 

Også har vi jo historien om den litt eldre kristne kvinnen som kunne kurere feber og influensa. Hun ba til Gud og gjorde alt hun kunne for å drive djevelen ut av kroppene til de stakkars syke. Og noen dager senere (helt sant) var de friste igjen! PRAISE THE LORD!

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han finnes, og han tar 100,- pr. telefonsamtale: Svindleren Stein-Magne Pedersen.

 

Edit: Denne skurken har skjønt at én om gangen gir for lite penger i kassa, så han har startet Telekirken.

 

"Den første tiden var det bare plass til nærmere hundre mennesker i kirken. (...) Men nå er kapasiteten blitt mye større. Nå er det plass til mange flere i «salen».

 

To "gudstjenester" i uka, "mange flere" enn 100 mennesker pr møte (vi gjetter 300, bare for å anslå et tall) = 2x300x100=60 000 kr før moms... lønnsomt å være prest...

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar
For et mirakel!

 

Også har vi jo historien om den litt eldre kristne kvinnen som kunne kurere feber og influensa. Hun ba til Gud og gjorde alt hun kunne for å drive djevelen ut av kroppene til de stakkars syke. Og noen dager senere (helt sant) var de friste igjen! PRAISE THE LORD!

8396506[/snapback]

 

Han finnes, og han tar 100,- pr. telefonsamtale: Svindleren Stein-Magne Pedersen.

8406018[/snapback]

Det var da et usedvanlig sleskt glis på den karen :hrm:

Lurer på om man får pengene tilbake dersom det ikke virker?

Lenke til kommentar
Du skal ikke tro alt du leser vet du.

8379522[/snapback]

 

 

HAHA! vet du selv hva du sier her ?

 

å ikke tro på dette du leser i magasinet, blir jo det samme som at jeg skulle si at jeg tror ikke på denne teksten som hele tråden startet med.

 

Jeg tror på helbredelse, fordi jeg ser det ofte, Jeg vet at det er ikke alltid helbredelser funker, jeg vil ikke egentlig gå inn i noe dypere samtale om dette, i og med at jeg er ikke villig til å diskutere med andre her inne som er så sta som føy og har alt mulig av nettsider som kilder.

 

For å tro på helbredelse må du selv ha sett det, eller ha opplevd det personlig mener jeg. Jeg er kristen rett og slett fordi jeg har følt nærvær av Gud og fordi han egentlig har forandret hele livet mitt.

 

Rett etter jeg ble kristen gikk f.eks. karakterene mine opp med 1,6 i snitt. (tilfeldig sier du? vel vel.)

 

Jeg har slitt med mobbing og har vært så og si alene(hatt en eller to venner) i 9 år på skolen, når jeg ble kristen fikk jeg masse nye venner og folk endret synet på meg, jeg prater skikkelig mye, med de som kanskje var verst mot meg under mobbingen.

 

Var deprimert i to år, og etter jeg ble kristen fikk jeg et helt nytt syn på livet.

 

Nå i hverdagen føler jeg at jeg får mye mer til overs enn jeg gjorde før, livet mitt har blitt forandret i følge av det beste valget jeg noensinne har tatt.

 

Dere får tro hva dere vil, jeg tror fordi jeg klarer ikke tro på bigbang teorier og at vi kom fra ingenting og helt tilfeldig.

 

Ting skjer hele tiden i mitt liv, og jeg opplever mer og mer at det finnes mer mellom himmel og jord enn hva en tror.

 

Edit:Hvis det er noen som lurer på noe angående dette jeg har opplevd eller noe annet angående troen min etc. så kan jeg svare både på PM og her inne, men som sagt, jeg vil helst ikke starte noen diskusjon. Dette er jeg bedre på face to face.

 

Mvh Trond.. ;)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Ahha... Jeg tok deg nesten alvorlig et øyeblikk der.

 

Men når du kom til "standardbeviset" "har følt gud" så forstod jeg du du var ironisk.

 

Eller--?

 

Dersom du ser helbredelse ofte; Fortell det til leger og *alle* -- for all forskning sier at det er umulig, og alle "helbredere" som har blitt gått etter i sømmene har blitt bevist som falsknere.

 

Jeg tror ikke et sekund på ditt vitnesbyrd, fordi jeg har hørt det samme dusinvis av ganger før -- og alle har tatt feil når man går gjennom fakta.

 

Mennesker med kreft viser seg å ha hatt godartet kreft.

Mennesker med dårlig hjerte viser seg å være hypokondere som ikke har turt å gå til legen.

 

Eksemplene er utallige -- og når du har vært vitne til mirakel...

 

Hvem ble helbredet, og hvem er legen deres?

Lenke til kommentar
Jeg tror på helbredelse, fordi jeg ser det ofte, Jeg vet at det er ikke alltid helbredelser funker, jeg vil ikke egentlig gå inn i noe dypere samtale om dette, i og med at jeg er ikke villig til å diskutere med andre her inne som er så sta som føy og har alt mulig av nettsider som kilder.

 

For å tro på helbredelse må du selv ha sett det, eller ha opplevd det personlig mener jeg.

8407990[/snapback]

 

Det du sier her, er jo egentlig at du ikke vet hva helbredelse er, du vet ikke når det funker, og du vet ikke hvorfor det ikke funker sånn iblant (les: for det aller, aller meste), men at du tror fordi du tror? Hvorfor vil du ikke diskutere? Hva er galt med kilder?

Lenke til kommentar

 

Det du sier her, er jo egentlig at du ikke vet hva helbredelse er, du vet ikke når det funker, og du vet ikke hvorfor det ikke funker sånn iblant (les: for det aller, aller meste), men at du tror fordi du tror? Hvorfor vil du ikke diskutere? Hva er galt med kilder?

8408185[/snapback]

 

Jeg vet ikke når det funker, men sånn som jeg mener det selv så funker det når min Gud vil at det skal skje på en måte, jeg vil også innrømme at jeg mener menneskene i salen må tro at hun/han kan bli helbredet for at det skal skje. Men det har også vært tilfeller hvor selve helbredelsen har skjedd uten at folk har bedd for vedkommende.

Mitt i en sang f.eks. når det åndelige har vært ganske oppe.

 

Du har et bra svar på innlegget forresten, du stiller gode spørsmål og henger meg ikke ut slik som personen over. :thumbup:

 

Grunnen til at det ikke funker er jeg rett og slett ikke sikker på, det finnes veldig mange ulike tanker og meninger om dette. Men å si her inne at helbredelse ikke funker, bare på grunn av en undersøkelse som er gjort på et x antall mennesker forskjellige steder i et land. er tøys,

 

Helbredelse funker, det vet jeg, men jeg sier også at det ikke funker hver gang folk vil det skal skje ;) Jeg var på møte i danmark med en velkjent pastor som heter Benny Hinn og der var det ikke tall på hvor mange som ble helbredet.

 

Jeg så personlig 5-7 stk reise seg fra rullestoler , og noe som gjorde godt inntrykk var at han plutselig midt inne i en tale bare pekte ut ei dame som ble helbredet akkurat som han pratet, hun kom fram og der ser du at helbredelse trenger ikke ha bønn fra andre for at det skal skje,

 

Når han ville at alle som hadde blitt helbredet skulle komme fram, strømte det på, og jeg tror ikke jeg overdriver hvis det kom minst 700-1000 stk, (merk at det var en ca 6000 på møtene)

 

Svein Magne Pedersen er også en fyr som funker, det med at han tjener penger på telefonsamtalen, hvis du leser litt på siden hans ser du fort at han tjener ikke 100 kroner på hver samtale, selv om jeg må innrømme at jeg også synes det bør være frivillig og heller bli stilt på et valg om en vil betale eller ikke.

 

 

Grunnen til at jeg ikke vil diskutere er nettopp fordi når folk begynner å komme med kilder og tonnevis at stoff nysgjerrigheten min ikke klarer å holde styr på så vet jeg nesten ikke hva jeg skal tro lengre (skjønner ?), fordi det er så mye stoff ute på nettet som er både skrevet uten kilder, eller begrunnelser, en kan ikke vite om siden er diktet opp eller ikke.

Jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå etter jeg ble kristen og jeg vil ikke endre troen min,

 

 

Fikk du noe mer ut av dette ?

Lenke til kommentar
Helbredelse funker, det vet jeg, men jeg sier også at det ikke funker hver gang folk vil det skal skje ;) Jeg var på møte i danmark med en velkjent pastor som heter Benny Hinn og der var det ikke tall på hvor mange som ble helbredet.

 

Jeg så personlig 5-7 stk reise seg fra rullestoler , og noe som gjorde godt inntrykk var at han plutselig midt inne i en tale bare pekte ut ei dame som ble helbredet akkurat som han pratet, hun kom fram og der ser du at helbredelse trenger ikke ha bønn fra andre for at det skal skje,

8408344[/snapback]

Benny Hinn er en svindler.

 

http://www.sherrytalkradio.com/hinn/index.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Benny_hinn#Cr...and_Controversy

http://www.apologeticsindex.org/h01.html

Lenke til kommentar

Jeg har diskutert mot religion i 10 år, fra jeg var 15 og helt til nå -- helt fra sekundet jeg fikk vite at det jeg var heter "ateist" og noen påstod at "jeg trodde at gud ikke eksisterte".

 

Personlige overbevisninger har aldri noensinne vist seg å være noe virkelig når vi går etter dem i sømmene -- og nå vet vi til og med at vi kan fremkalle det kristne selv kaller "Religiøse Opplevelser" -- med LSD.

Vi visste det i 1960.

 

Religiøse opplevelser

 

Grupper på ti studenter ved teologiseminarer ble gitt enten 30 milligram psilocybin, eller 200 milligram nikotinsyre som placebo, i en gruppesetting som del av en gudstjeneste. Mange som fikk psilocybin hadde religiøse opplevelser, i motsetning til dem som fikk nikotinsyre.

 

Pahnke rapporterte at opplevelsene lignet eller var identiske med visse kategorier definert av mystisismen.

 

- Disse stoffene har klart en dyptpløyende effekt på den menneskelige bevissthet, og på 1950- og 1960-tallet var LSD hyllet som en revolusjonerende ny teknologi for psykiatri, skriver professor David E. Nichols, ved Purdue University School of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences i sin kommentar til den nylig publiserte studien fra Johns Hopkins.

 

http://www.forskning.no/Artikler/2006/juli/1152626341.47

Referanse:

 

R. R. Griffiths, W. A. Richards, U. McCann, R. Jesse; Psilocybin can occasion mystical-type experiences having substantial and sustained personal meaning and spiritual significance; Psychopharmacology; 7. july, 2006; DOI: 10.1007/s00213-006-0457-5.

Lenke til kommentar
Jeg er kristen rett og slett fordi jeg har følt nærvær av Gud og fordi han egentlig har forandret hele livet mitt.

 

Rett etter jeg ble kristen gikk f.eks. karakterene mine opp med 1,6 i snitt. (tilfeldig sier du? vel vel.)

 

Jeg har slitt med mobbing og har vært så og si alene(hatt en eller to venner) i 9 år på skolen, når jeg ble kristen fikk jeg masse nye venner og folk endret synet på meg, jeg prater skikkelig mye, med de som kanskje var verst mot meg under mobbingen.

 

Var deprimert i to år, og etter jeg ble kristen fikk jeg et helt nytt syn på livet.

Årsakssammenhengen er feil.

 

Du får bedre karakterer fordi du føler deg akseptert i en gruppe, og dermed får du bedre selvtillit. Det har ingenting med Gud å gjøre, men er en helt naturlig, biologisk funksjon.

 

Det samme hadde skjedd hvis du hadde funnet mening i en ikke-religiøs gruppe. For eksempel en hobby der du møter andre som liker det samme, og som du blir kjent med.

 

Dere får tro hva dere vil, jeg tror fordi jeg klarer ikke tro på bigbang teorier

Hva er "bigbang teorier"?

 

og at vi kom fra ingenting og helt tilfeldig.

Ingen sier at vi kom fra ingenting eller helt tilfeldig.

 

Ting skjer hele tiden i mitt liv, og jeg opplever mer og mer at det finnes mer mellom himmel og jord enn hva en tror.

Eller du har et så sterkt ønske om at Gud skal eksistere at du ignorerer alt som tilsier noe annet, og knuger alt som måtte føles som "bevis" til ditt bryst.

Lenke til kommentar
Jeg så personlig 5-7 stk reise seg fra rullestoler

Jeg har også sett folk gå av bussen som om det var noe spesielt.

 

Rett etter jeg ble kristen gikk f.eks. karakterene mine opp med 1,6 i snitt. (tilfeldig sier du? vel vel.)

Da jeg begynnte å like et fag og begynnte å øve gikk også mine karakterer opp. Wow er DET mulig ? Tror nesten jeg blir religiøs.

 

Men å si her inne at helbredelse ikke funker, bare på grunn av en undersøkelse som er gjort på et x antall mennesker forskjellige steder i et land. er tøys,

Ja vi må begynne å brenne sykehus og leger driver bare med løgn.

Herregud, skaff deg kompetanse, det er ingen kraft eller påvirkning av en eller annen "gud" som får mennesket friskt igjen.

 

Dere får tro hva dere vil, jeg tror fordi jeg klarer ikke tro på bigbang teorier og at vi kom fra ingenting og helt tilfeldig.

Du viser deg å være total dum. Kanskje ikke overraskende siden de fleste kristne tror at vi oppstod av ingenting.

 

Jeg har slitt med mobbing og har vært så og si alene(hatt en eller to venner) i 9 år på skolen, når jeg ble kristen fikk jeg masse nye venner og folk endret synet på meg, jeg prater skikkelig mye, med de som kanskje var verst mot meg under mobbingen.

Nei sier du det, snakking og prating med andre fører til vennskap. Noe helt nytt..

Endret av _M@ts_
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...