Gå til innhold

Warlock vs hunter i party


Anbefalte innlegg

Bare tenk aggro, selv om hunteren skulle vært gud selv og klarer å lange ut så mye damage hadde han tatt aggro konstant og dermed, ja, ville han ikke kunne gjort den damagen i det lange løp.

8358691[/snapback]

Hunter er vel den klassen som kan gjøre så mye damage som den vil uten å tenke på aggro. Feign Death og Misdirection.

8361969[/snapback]

Ikke 10 ganger mer damage enn tanken, hørt om cooldown på Feign Death?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt umulig at en hunter gjør dobbel dmg av en Destruction lock. Da må han slacke noe vanvittig. Vanligvis i Karazhan gjør jeg dobbel dmg av en hunter. Jeg er Aff/Ruin specc.

8359053[/snapback]

 

Hvis du gjør dobbelt så mye skade som hunter i karazhan, så er det hunteren som slacker noe for jævlig eller han har mye dårligere gear enn deg.

Lenke til kommentar

Nei, hunters generellt suger etter TBC.

 

Affliction locks slacker om de ikke gjør dobbel damage. Samme med Shadowpriests, de også slacker om de ikke har 2x av hunter sin damage.

 

Kan være at alle hunters generelt suger på vår realm, men det er vel ytterst tvilsomt.

 

Ser man en hunter over 10.plass i ett 25mans raid er noe galt.

Lenke til kommentar
Nei, hunters generellt suger etter TBC.

 

Affliction locks slacker om de ikke gjør dobbel damage. Samme med Shadowpriests, de også slacker om de ikke har 2x av hunter sin damage.

 

Kan være at alle hunters generelt suger på vår realm, men det er vel ytterst tvilsomt.

 

Ser man en hunter over 10.plass i ett 25mans raid er noe galt.

8364308[/snapback]

2x av dmg til en hunter endgame skal litt til, vi hadde en hunter på top10, 9. plass på vårt gruulkill, alle fullt potted med flask osv :)

Lenke til kommentar

Bruk siste versjon av SWStats istedet - mer nøyaktig, bedre sync, og husk på å legg til pets til hunter/warlock damage osv.

 

At hunter gjør dobbelt så mye skade som en warlock lukter mistenkelig av dårlig sync/slacking warlock ;)

 

Av egen erfaring synes jeg slettes ikke hunter-dps er dårlig PvE (har både MM/BM hunters i guild), og siden Gruul er nevnt: Hunter + safe spot + shadow priest, og du vil se hunters *langt* oppe på DM/SWStats. Selv uten shadow priest bør en hunter gjøre det bra, så absolutt innenfor topp 10.

Lenke til kommentar
2x av dmg til en hunter endgame skal litt til, vi hadde en hunter på top10, 9. plass på vårt gruulkill, alle fullt potted med flask osv :)

8364329[/snapback]

Downa ikke dere han i kveld? Gratz :)

 

Forøvrig så er jeg også affliction/ruin warlock, og jeg har tilgode å ligge under en hunter på dmg meter.

8364381[/snapback]

jo.

 

huntern lå 70k dmg under 1. og 2. plassen(skilte 800dmg mellom meg og magen).

 

btw, hvem er du ingame?

Lenke til kommentar

Sist Gruul kill så landa jeg på en 5. plass. Var rogues, en feral og en shadowpriest som kom over meg. Eneste partybuffen jeg hadde var fra feraldruiden. Må si meg fornøyd med den plasseringen ettersom gruul ikke er noe pet vennlig encounter. Dvs jeg mister typ 15-20% av skaden pga at petten dør etter 30 sek.

I Karazhan så er det sjelden jeg ikke er på top 3. Er kun på encounter der jeg må bevege meg mye der jeg ikke klarer å følge helt med i toppen.

 

Combatstats

 

Er kun 1 encounter jeg kan se for meg at en lock vinner på dmg og det er på illhoof, der locken har immune specc og kjører imbadotfrahelvete

 

http://www.axemen.org/raids/karazhan/21.03...0Aylar/Illhoof/

 

Det skal også sies at random hunters suger. Spør de hvilken shotsyklus de bruker og 80% vil ikke forstå hva de snakker om. Så har du 10% som forstår hva en syklus er, men vet ikke hvordan de skal bruke det og så har du 10% som forstår var en syklus er og hvordan de skal bruke det.

 

Som en på hunterforumet på blizzard sa: Å lære seg å spille en hunter er som å lære seg å spille poker. Drittenkelt å lære det, men ytterst få blir gode på å spille det.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt det bedre Radhoo :)

 

@Gnurk: Nyeste versjon av SWS (2.3.0 tror jeg) syncer ikke riktig til tider. Bruker 2.2.0 (tror jeg igjen) ennå fordi den syncer iallefall noen lunde.

 

For hunters har vel våpen speed en del å si også såvidt jeg vet. (F.ex er vel våpen speed over 3 å foretrekke, eller rundt 1.6 - 1-2 steady shots mellom hver auto-shot)

 

Nå hadde ikke du søppel-gear heller da..

 

http://armory.wow-europe.com/#character-sh...ncrest&n=Radhoo

 

Uansett, litt sånn off-topic, fungerer +2 weapon damage på ranged?

Lenke til kommentar
Har nemlig registrert at i party bestående av:

tank, hunter, paladin, lock og priest (alle på 70) så har huntern ca 50% av dmg, palla 25%, lock 20% og tank/priest resten.

8358555[/snapback]

 

For det skjer jo, nei!

 

Damage meters viser ALDRI korrekt.

Lenke til kommentar

Tilbake til topic lads. Det er tale om Mana Tombs, ikke Gruul's Lair.

 

Det er - eller burde være - normalt at en god hunter slår en (muligens middels god) lock i instances. Husk at ikke alle huntere er såkalte "huntards" Det finnes faktisk gode huntere. Og det finnes dårlige warlocks. Etter at warlocks ble kjent som "overpowered" og "imba" har for øvrig kvaliteten på warlocks etter mitt syn dalt betraktelig. Det er mange dårlige spillere som har rerollet warlocks for å kunne "eie" i pvp og pve.

 

 

I dette tilfellet er det tale om Mana Tombs. Spillerne er følgelig ikke lvl 70 antar jeg. Mulige årsaker:

 

- trash dør før dots virker inn (dette er en vesentlig grunn til at locks har høy damage i raid instance. Raid bosser dør jo ikke så lett)

 

- En god hunter har god burst dmg (selv om crit raten virkelig har gått ned) de første sekundende av en fight. Tenk autoshot+multi+auto+steady+auto i løpet av noen sekunder=trash mob stort sett død. Det at warlocken kan critte 5000 betyr jo fint lite, spørsmålet er hvor ofte han critter. Og dessuten, min erfaring er at folk som skryter av høye crits ofte er 13 år gamle ukyssede gutter :)

 

- gear forskjeller, på lvl 65-67 har spillere høyst ulikt gear.

 

- Hunteren er pottet opp, locken bruker ikke pots

 

- hunteren har god kjennskap til Mana Tombs, mens det er lockens første run. Jeg er alltid forsiktig med å gå "all out" første gangen jeg er i en instance.

 

- Locken slacker veldig, hunteren er 100 % fokusert (noe som en hunter må være for å gjøre det bra. Hunter= easy class to play, hard class to play well.

 

- Husker jeg riktig så har den første bossen et magic reflect shield eller noe lignende. Locken må dermed ta pauser, hunteren kan nuke hele tiden

 

Jeg synes forskjellen er vel ekstrem (som hunter gjør jeg vanligvis ca 35% av dmg, jeg ligger for øvrig stort sett alltid på toppen eller nær toppen i 5 -man instances. Jeg har greit blått lvl 70 gear, og har også outdamaged locks og mages i mye bedre gear (jeg raidet i et relativt hard core guild tidligere. Valgte å trappe ned pga RL, men gjør jevnlig instances sammen med gamle venner fra guildet). Når dette skjer skyldes det nok at jeg konser 100 % og bruker pots, mens de ser på runnet som et fint avbrekk fra hard core raiding og dermed slacker litt. Bruker SW Stats nyeste versjon.

Lenke til kommentar

For å tilføye:

Hunteren jeg spiller med er vel den mest fokuserte og bruker AP og Agi pots/trinkets stort sett hele tiden (ingen andre i grp. gjør det).

Lock virker som tar det litt med ro (da det tar litt tid før han reagerer innimellom).

Alle i party er lvl 70 med stort sett blått gear fra heroic og quest.

 

Men skal sjekke damage meter versjon, og se resultatet neste gang.

Lenke til kommentar

Få alle i gruppa til å instalere damagemeter.

Sett opp en ny kanal fra starten så alle blir synca.

Når det er gjort vil et damagemeter faktisk være omtrent 100% riktig siden det er synced, og alle i gruppa bruker det.

Da kan du se etter instancet hvordan tall dere får.

Husk å kjør noen manuele syncs under instancet så alle holdes oppdattert.

 

Edit: Det er viktig at alle kjører samme versjon av damagemeter. :)

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Vi hadde en lang runde i Karazhan på tirsdag (att,mor,mai,oz,cur) der alle kjørte damagemeters og det ble synkronisert. DM så til slutt slik ut:

 

1. Mage 2.3Mill (frost) -wrath totem

2. Lock 2.1Mill (Destro - SF/DS fire) -wrath totem

3. Rogue 1.91Mill

4. Lock 1.90Mill (UA/Dev - imp duty) meg

5. Hunter 1.89Mill (marksman+traps)

6. Feral Druid

7. Warrior MT

 

Alle har utstyr på ca. samme nivå. Jeg har noe bedre gear enn firelock på 2. plass, men destruction/fire er bedre på trashmobs og AoE.

 

Poenget mitt: Det er jevnt, veldig jevnt. Roguen burde kanskje vært litt høyere oppe, ellers er det også som forventet (vi hadde verken firemage eller shadowpriest, noe som ville økt skaden til henholdsvis firelock og meg)

Lenke til kommentar

Om hunteren har pet'et sitt addet til damage metere skal du ikke se bort ifra at han kan nå 50%, de fleste fem manns er jo rimelig pet vennelige også. Uansett, de eneste jeg sliter mot på damage meter er destro locks og mages når det er mye AoE.

Lenke til kommentar

Ang Karazhan så blir jo rogues buttfucka i vinkel av AoE cleaves og annet tull. Sikkert derfor han havner litt lenger ned.

 

Selv så er jeg enig at det lukter litt svidd når hunteren skal stå for 50% av den totale dmg outputen... I de gruppene jeg har gått kan jeg telle på to hender de gangene en hunter har vært over en lock i dmg. Men nå teller dps langt ifra alt heller da, CC er viktigere enn noen gang når du har begynt på heroic...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...