Gå til innhold

Får ikke 5.1 lyd i XP med Creative Inspire 5.1 5300


Anbefalte innlegg

Jeg kjører Windows XP og bruker Creative Inspire 5.1 5300, men jeg får ikke 5.1 lyd. Hovedkortet er Asus A7V333raid. Jeg får kun den midterste til å virke slik at jeg får lyd i front, men ikke i rear. Kan derfor ikke spille 5.1 lyd.

Jeg har testet høytalerene og ledningen, og disse fungerer bra. Nå har jeg lagt inn XP og drivere på en annen hardisk, og da fungerte alt bra.

 

Hva er galt på den hardisken som ikke fungerer?Innstillingene står på 5.1, og alt står som det skal. Har noen noen ideer om hva som kan være galt?

 

Jeg kan legge inn XP om igjen, men jeg har veldig mange programmer ol. slik at dette vil jeg absolutt helst slippe.

 

HÅper noen kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud da unge mann!

 

Du må da først og fermst vite om du har et lydkort som støtter 5.1 lyd. Har du ikke det må du isåfall skaffe det!

 

Sjekk hovedkortsprodusentens hjemmeside og finn ut om hovedkortet har lydkort med 5.1 støtte. Har du lydkort som tilleggskort bør du sjekke dette med produsenten der og. Sjekk ut enhetsbehandling og se under lydenheter hva du har av lydkort!

 

Uansett kan du ta å kjøpe ett nytt kort til rundt 500 kroner inkl. moms som støtter 5.1.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde svart på noe du hadde peiling på så hadde du visst at det integrerte lydkortet på Asus A7V333raid støtter 5.1. I tillegg sa jeg at det fungerte på en nyinnstalert XP på en annen harddisk.

 

Kortet fungerer flott til min bruk, så hvorfor i all verden skal jeg gidde å kjøpe et nytt som jeg overhodet ikke trenger?

 

Alt er innstilt riktig. Noen råd som jeg kan prøve?

 

Som sagt fungerer det på en annen harddisk jeg testet med nyinnstalert XP, så feilen er ikke hardware'en.

 

Håper noen som har litt peiling gidder å hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...