Gå til innhold

300 var skuffende!


Juden

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at de fleste på forumet har sett filmen og vet at det fins en tråd om 300 (som en undersøkelse). Men jeg har laget en tråd hvor skuffende 300 fans kan diskutere filmen. :)

 

 

Det negative med filmen var at spartarne vant bare så inderlig lett over alle de støttet på. De andre var jo da ganske dyktige krigere de og. Men jeg er skuffet fordi filmen bare viste at spartarne var de beste krigerne. De overdrev en god del.

Noen som er enig?

 

Vi trenger ikke å bare diskutere dette. Kom med flere eksempler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spartanerene vant latterlig lett fordi de var latterlig gode til å slåss. Dette er jo åpenbart. "De andre" var vel ca. like flinke til å slåss som alle andre "andre", ingen store forskjeller. Og det er jo overdrivelsene som gjør filmen så fet! Hvis det bare hadde blitt fremstilt som et drøss andre filmen hvor to store grupper med krigere løper inn i hverandre ville det ikke være noe poeng i å lage filmen i det hele tatt.

 

Tror nok du hadde for store forventinger som ødela filmen for deg.

Lenke til kommentar

Jeg fikk følelsen av at hele filmen var filmet innendørs. Har sikkert noe med lyset å gjøre, men det er nå så. I tillegg synes jeg at hele opplegget med fokuseringen på blod og blodsprut ble litt for dominerende.

Men nå er jo jeg hverken noen dreven kinogjenger eller filmkjenner, så ikke heng meg (alt for hardt).

Lenke til kommentar
Jeg regner med at de fleste på forumet har sett filmen og vet at det fins en tråd om 300 (som en undersøkelse). Men jeg har laget en tråd hvor skuffende 300 fans kan diskutere filmen.  :)

 

 

Det negative med filmen var at spartarne vant bare så inderlig lett over alle de støttet på. De andre var jo da ganske dyktige krigere de og. Men jeg er skuffet fordi filmen bare viste at spartarne var de beste krigerne. De overdrev en god del.

Noen som er enig?

 

Vi trenger ikke å bare diskutere dette. Kom med flere eksempler.

8309993[/snapback]

 

Eeeeehhh, jeg tror nok du hadde _LITT_ feil forventninger. 300 er ikke ment som noen faktadokumentar om incest og orgier i gamledager. Den er basert på Frank Miller's beintøffe tegneserie (samt smått den "sanne" historien om Thermopylae).

Lenke til kommentar
Jeg fikk følelsen av at hele filmen var filmet innendørs.

 

100% av filmen er spilt inn forran greenscreen/bluescrren så det kan nok stemme det...

8310194[/snapback]

 

Neineineineinei. De sekundene hvor hestene til den messengeren kommer over bakken er filmet på location. Så litt over 99%. Ikke 100!

 

On Topic: Tror egentlig flere folk hadde likt denne filmen hvis den hadde kommet ut før Ringenes Herre/Troya ol. fordi disse filmene (iallefall LotR) ble motatt veldig bra, og mange framtidige filmer i samme sjanger vil bli sammenlignet med Ringenes Herre. Men denne kan ikke sammenlignes med Ringenes Herre i det hele tatt, fordi den er en ren action film.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at de fleste på forumet har sett filmen og vet at det fins en tråd om 300 (som en undersøkelse). Men jeg har laget en tråd hvor skuffende 300 fans kan diskutere filmen.  :)

 

 

Det negative med filmen var at spartarne vant bare så inderlig lett over alle de støttet på. De andre var jo da ganske dyktige krigere de og. Men jeg er skuffet fordi filmen bare viste at spartarne var de beste krigerne. De overdrev en god del.

Noen som er enig?

 

Vi trenger ikke å bare diskutere dette. Kom med flere eksempler.

8309993[/snapback]

 

Nå er det jo historisk korekt at spartanerne var overlegene krigere, og at 300 soldater drepte store deler av Xerxes hær i løpet av 2 dager. For å ha fått til dette, må de jo ha vunne lett over de de støtte på :)

Lenke til kommentar

Jeg synes 300 var både gripende og tidsriktig. Det var herlig å for en gangs skyld se en amerikansk film som fremhever kommunisme positivt! Det eneste jeg kan finne å trekke på var at de til tider ble litt FOR opptatt av å skildre de historiske hendelsene, på bekostning av den gode, men lille delen av filmen som er fiksjon.

Lenke til kommentar
Jeg synes 300 var både gripende og tidsriktig. Det var herlig å for en gangs skyld se en amerikansk film som fremhever kommunisme positivt! Det eneste  jeg kan finne å trekke på var at de til tider ble litt FOR opptatt av å skildre de historiske hendelsene, på bekostning av den gode, men lille delen av filmen som er fiksjon.

8321841[/snapback]

 

Kan jeg få spørre deg hvorfor du mener 300 fremhever kommunisme? Så du mente det samme om Ringenes Herre, og ble nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Syns filmen levde opp til forventningene jeg. Action, homoerotiske scener(menn som ser på sterke menn i truse som bruker sverd) og en helt ok historie. Om siste er sann eller ikke bryr meg faktisk ikke i det hele tatt, for skal jeg ha historisk korrekte ting leser jeg i bøker/ser på discovery ol.

 

300 ftw

 

 

 

Litt synd at alle døde :cry::p

 

 

Lenke til kommentar

Jeg savner litt "tegneseriefølesen" jeg får når jeg ser Sin City. Lyset, kameravinkling og alt det. Var noen øyeblikk, som når de så skipene gå ned i stormen, og bakfra i hjuvet i det første angrepet mm; men det burde vært enda fler. Sin City oser jo av dem, og det gir en veldig stilig effekt, litt flashback fra tegneserien om man kan si det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...