Gå til innhold

Verdens beste spiller


Toska92

Anbefalte innlegg

Det blir jo ikke sånn da. Han har jo scoret 12-13 FRISPARK mål bare i år. Avgjort flere kamper. Toppscorer i Serie B ifor fjor, toppscorer i Seria A ifjor. Hva mer kan man si? Han er for tiden en av de beste i verden.

Vel det kommer helt an på hvordan du ser et "År", regner med du tolker "et år" fra i fjor November til dette året, regner med du regner alle serie/Cuper og generelt alle kamper han har spilt - Da er det ikke så utrolig mye å skryte av, det er flere som har gjort den "bragden", uten noen form for statistikk/kilde (Som du ei heller ikke har vist) så tørr jeg tippe at Totti også er oppe i det antallet ;)

 

Latias: DP var toppskårer i Serie B også. Men du (Vrinsk) må se grunnen, det er sjeldent en toppscorer blir Caponanieri "bare" ved å skåre 21 mål (Som DP skåret i Serie B), de fleste skårer tett oppimot 30. Serie A i fjor var akkurat likedans, 21 ål skåret DP da, de 3 siste kampene skåret han 4 mål noe som avgjorde endel.

 

Sier ikke akkurat at DP er en dårlig, til og med jeg ser det med mine Roma-briller på. Men viss du ser litt Italiensk Serie A så bør du legge merke til hvordan han hevet eller egentlig "ikke-hevet" Juve ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Totti er faktisk ikke i nærheten av Del Piero i antall frispark mål denne sesongen, i i europa er det. Del Piero ble toppscorer i Serie A og Serie B uansett hvor mange mål som ble scoret. Ingen andre spillere scoret mer enn han, det er en grunn at til det også.

 

Hva mener du med at han "ikke-hevet" Juventus? Han har jo vært den beste spilleren de har hatt de siste 2 årene (eller kanskje de siste 10 årene).

 

Satt opp en poll her der de spør hvem er verdens beste spiss for tiden, den leder Del Piero klart. Om ikke den beste spissen FOR TIDEN er han iallefall en av de beste.

http://www.viasatsport.se/index.php?option...9&Itemid=28

 

Van der Vaart om Del Piero for et par dager siden: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=523841

Lenke til kommentar

Men siden du er så jævla bastant, hvor i *F* er kildene?

 

Du har åpenbart ikke sett mye av verken Juve eller Italiensk fotball.

Selvfølgelig var det en grunn til at DP ble Capocanieri, sier ikke noe annet heller, men hvis du ser litt bak tallene så burde du legge merke til at det var skåret utrolig lite iforhold til tidligere, og med tanke på at DP skåret 4 mål de 3 siste kampene (Mener å huske det var det) så er det egentlig "dårlig" til en toppscorer å være.

 

Det jeg mener med å "ikke heve" juve er vel kort sagt at han, i de kampene de sliter, ikke hever laget og får med hele laget, dårlig tidspunkt å si dette på med tanke på RM-kampen hvor han gjorde nettopp dette.

 

Altså du kommer med argumenter som Du personlig synes, DP er ikke den bestespilleren på Juve, men en folkehelt, og det er fordi han har vært en trofast tjener noe man blir en mye større helt av i Italia enn i noe annet land.

 

Og når det gjelder den Pollen, herregud det er noen totalt uvitne lesere som stemmer, det er omtrent ingen i Norge som interesserer seg for Italiensk fotball, nærmere sagt ser stygt på den. Men hvorfor leder DP tror du? Kan hovedgrunnen være at han har avgjort mot RM twiz som er noe av det eneste det Norske folk har sett av han? Vel jeg tror det ;)

 

Og igjen: Høres kanskje ut som om jeg hater DP, men det er rein bullshit, han er den eneste jeg har ordentlig respekt av i Juve pga sin lojalitet til klubben (Noe alle på forumet veit jeg setter mye høyere enn ferdighetene til spillerne).

Det er heller ingen tvil om at han er i sitt livs form, han har aldri vært bedre enn det han er per dags dato

Lenke til kommentar

Dette blir synsing på høyt nivå igjen, er egentlig imot slike "usaklige" kåringer, men det Ronaldo gjør fortiden, altså f.eks i dag, så er han om ikke den beste, ihvertfall topp 2 ;)

Skal du bedømme ut ifra sesongstarten og hittil, så kan man like så greit bedømme utifra det siste året, og sistnevnte bedømmelse "leder" vel Ronaldo rimelig greit ;)

Lenke til kommentar

Skal man dømme fra denne sesongen synes jeg ikke Ronaldo er den som har utmerket seg mest. Han har vært mye skadet som kjent, litt variabel, og ganske god. Ujevn, men det kommer seg nok utover sesongen.

 

For meg er vidunderet Messi den som soleklart leder denne diskusjonen. Han har vært superb for Barcelona så langt i sesongen, og måten han avgjorde kampen mot Shaktar Donetsk på, var helt eksemplarisk. Å snu en vanskelig kamp der Barcelona hadde liknet Rijkaards Barcelona i 60 minutter, det er det bare Messi som kan gjøre. Ellers har Eto'o stått frem som verdens beste spiss, mens Del Piero også har vært fantastisk for Juventus, spesielt i oktober og november måned.

Lenke til kommentar

Jeg synes at Messi og Del Piero har vært best så langt i sesongen.

Messi avgjorde kampen mot Shaktar Donetsk på egenhånd, han avgjorde Espanyol kampen, og med en gang han kommer inn på banen hever han laget, akkurat som mot Basel.

Del Piero har vært i knallform med mange frisparkmål, de to spillerne er rett og slett i verdensklasse nå, men ser at nr. 7 begynner å komme tilbake, så neste kåring kommer til å bli ganske spennende.

Men så må jeg ikke glemme Anelka og Eto'o, de som har scoret mest mål i Europa så langt..

 

Er FCB fan, så jeg tipper dagens kamp:

 

Recreativo - Barcelona 1-5

 

Målscorer for Recreativo: [?]

Målscorer[e] for Barcelona: Eto'o [2], Messi [2] og Xavi.

 

Barcelona har vært sterke så langt i år, 1. plass og mange mål.

Man må gå helt ned til 17. plass for å finne Recreativo, håper også at FCB vinner de to neste kampene, når de skal inn i den vanskelige kampprogrammet.

Real Madrid og Valencia dreit seg ut, mens FCB vant 6-0 mot Valladolid, tapte Real Madrid 1-0 og Valencia 1-1.

Så langt er det bare ett lag som har infridd i La Liga så langt.

Endret av Quaresma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...