Gå til innhold

Verdens beste spiller


Toska92

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Du kan skylde på calciopoli eller på Zidane-episoden, men når alt kommer til alt er Spansk fotball mye mer populært enn Italiensk. Derfor går spansk fotball på norsk tv, som det har gjort lenge før Spania vant VM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, de utsagnene dine er jo totalt uten begrunnelse!

Hvorfor den Italienske fotballen ikke er interessant for oss Nordmenn er fordi generelt sett så tror de fleste nordmenn at Italiensk fotball fortsatt er som den var på 80 og tidlig 90-tallet. Dessuten har diverse skandaler som er omtrent ene og alene er skapt av Juventus selv (Dopingskandalen + Calciopoli).

Spansk fotball har ikke blitt forådt av slike tragiske skandaler, og itilegg har de hatt publikumsfavorutter som Ronaldinho som gjør fotballen enda litt mer "Spicy". Når Tv2 Zebra ble dannet og begynte å sende diverse kamper fra La Liga så ble ikke akkurat fotballen mindre populær heller ;)

 

Sier ikke at Spansk fotball har kommet ditt den er nå (I Nordmenns hjerter) uten grunn, men det er ihvertfall på tide å åpne øya for italiensk fotball.

 

Zidane episoden har ikke skadet Italia som fotball land ;)

Lenke til kommentar
FAEN! Jeg hadde skrevet i over 15 minutter nå. La oss si at du har rett da :p

Hehe, speseielt når du har postet i to andre tråder imellom :p

 

Neh, her handler det ikke om å ha rett ;)

Italiensk fotball er ikke populær i Norge uten grunn, men synes det Norske folk bør få opp øya litt, "vi" spiller ikke så destruktiv møkka fotball lenger ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

15min sammenhengene hadde blitt 150 ord :p Som jeg prøvde å skrive isted, så liker nordmenn bedre La Liga, da denne ligaen ikke har dommerskandaler, det vil bli flere. Italia fikk seg et krakk da Juventus gikk til Serie B, Milan ikke med i CL på noen år osv. Jeg syns den spanske holder høyere standard og er mer spennende. Italia er på god vei, men har fortsatt langt å gå før den når opp hos meg, tror og håper noen er enig med meg i det.

Lenke til kommentar

Altså det er jo en grunn til at Svenskene nærmest sagt diggr den italienske. Spanjolene har mer eller mindre "tilpasset" seg den Engelske, altså hurtigheten på spillet foregår kjappere enn tidligere, og spillet går som regel ut på å komme seg fortest mulig i angrep.

 

Den italienske er litt annerledes her, etthvert italiensk lag ønsker ikke å kaste seg i Angrep men å "spille seg til det", altså bygge opp spillet til et angrep før det avsluttes. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Akkurat der er jeg enig med svenskene, men det ender fort opp med å bli for mye "venting" også en grunn til at spansk fotball er mer interessant. De fleste som ser fotball er ikke helt hekta, som deg og vil ha fartsfylt kvalitet når de ser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Stakkars, lover at jeg aldri skal annonsere denne diskusjonen. :)

Tilbake til topic: Ronaldo! Han mangler toppform, men har scoret fire mål på fire dager. Utrolig. Goalgetter nr 1.

Lenke til kommentar
Er ikke Del Piero en av verdens beste for tida eller?

Selv om han avgjør i 3 kamper kvalifiserer han ikke til det akkurat.

 

Blir på samme måte som om jeg skulle sagt at Totti er verdens beste etter Chelsea kampen :p

 

Det blir jo ikke sånn da. Han har jo scoret 12-13 FRISPARK mål bare i år. Avgjort flere kamper. Toppscorer i Serie B ifor fjor, toppscorer i Seria A ifjor. Hva mer kan man si? Han er for tiden en av de beste i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...