Gå til innhold

The Experience: Bf2 egner seg bedre til compo enn BF2142


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Personlig mener jeg at BF2 er det beste spillet av 2 og 2142 med tanke på klan spilling.

 

Så jeg håper på at det kommer opp en bf2 compo. Er endel der ute som fortsatt spiller BF2 og hadde vært kult med en 5vs5 inf. compo og dette lanet er såpass stort at en 8vs8 kunne ha gått ann. :dribble:

 

Håper det er flere som mener det samme som meg.

 

Diskuter! :ph34r:

 

Bountyhunter :ph34r:

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig lenge til theexperience, så jeg ville ventet en stund med denne diskusjonen ettersom spillermasser kan forandre seg veldig mye på et halvt år. Dog er jeg enig i at Battlefield 2 er et bedre spill, men det er viktig at det arrangeres bærekraftige compoer hvor det faktisk møter opp nok lag. Det skjedde ikke i Bf2 compoen i fjor, så er vel tvilsomt at det skjer til høsten heller.

Lenke til kommentar

Det var 16 lag påmeldt til bf2-cuppen i fjor med ca 1000 personer på lanet. TG har vel rundt 5k personer på lanet, og der er det 14 lag påmeldt. Dersom ikke noe spesielt skjer, tror jeg ikke at spillmassene vil flytte seg veldig i retning 2142 fra bf2, ihvertfall ikke for mer seriøse klaner. Det er større fare for at ET:QW kupper en god del spillere, dersom det kommer ut før høstferien.

Hva for gode klaner har vi egentlig i 2142?

 

EDIT: Det er jo strengt talt ikke noe i veien for compo i begge deler, imo.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Bf2 compo er det som vil trekke mest lag som har litt peiling her.. 2142 er jo strengt talt et spill der det ikke er blitt tatt hensyn til klanspill. Blir det bf2 compo er reglene og oppsettet lett å sette opp, men i 2142 er reglene for kampene litt værre og det vil ikke være en forhåndsvis "pro" klan som kan hjelpe til, for etter det jeg vet så er 2142 et spill for folk som liker laserskjold, roboter som dreper for deg og å være usynlig. Altså et spill for public-noobs.. Dette er ikke tilfellet med bf2. Bf2 er mer lagt opp for klanspill en 2142.

 

Skulle det bli 2142 compo tror jeg det vil bli mye uenighet om reglene og compoen vil gå dårlig pga at lagene som er usikre.

 

Skal det bli compo i bf, må det enten gå mot bf2 eller rett og slett ha compoer i begge spill... Tror ikke QW kommer til å bli organisert nok til at man kan sette opp compo så tidlig

 

Mvh f0cx

Endret av f0cx
Lenke til kommentar
...for etter det jeg vet så er 2142 et spill for folk som liker laserskjold, roboter som dreper for deg og å være usynlig. Altså et spill for public-noobs.. Dette er ikke tilfellet med bf2. Bf2 er mer lagt opp for klanspill en 2142.

 

8341722[/snapback]

 

Det er utrolig hvordan livredde bf2-fans klarer å snu utallige tråder om til usaklige kommentarer om 2142. :hmm:

Lenke til kommentar
Bf2 compo er det som vil trekke mest lag som har litt peiling her.. 2142 er jo strengt talt et spill der det ikke er blitt tatt hensyn til klanspill. Blir det bf2 compo er reglene og oppsettet lett å sette opp, men i 2142 er reglene for kampene litt værre og det vil ikke være en forhåndsvis "pro" klan som kan hjelpe til, for etter det jeg vet så er 2142 et spill for folk som liker laserskjold, roboter som dreper for deg og å være usynlig. Altså et spill for public-noobs.. Dette er ikke tilfellet med bf2. Bf2 er mer lagt opp for klanspill en 2142.

 

Skulle det bli 2142 compo tror jeg det vil bli mye uenighet om reglene og compoen vil gå dårlig pga at lagene som er usikre.

 

Skal det bli compo i bf, må det enten gå mot bf2 eller rett og slett ha compoer i begge spill... Tror ikke QW kommer til å bli organisert nok til at man kan sette opp compo så tidlig

 

Mvh f0cx

8341722[/snapback]

 

Hmm, de fleste kampene vi (Z-Squad) har spilt i Clanbase har være uten unlocks. Da er vi nede på samme bakkenivå som BF2. Det blir en kraftig forandring taktisk vist en tilatter unlocks i kampen.

 

Det er mye public n00bs ja, men dem ser jeg jo overalt i alle spill :!:

 

Jeg håper for alles del at det blir nok lag til både BF 2 og BF 2142.

Legger ved ClanBase ladderen der vi har 2 norske lag med.

http://www.clanbase.com/rating.php?lid=2856

Endret av forferdelig
Lenke til kommentar

Forferdelig :

 

Heh tok kanskje litt i :p Samma det....compo i BEGGE spill ftw :thumbup:

 

Heatsink : Jeg er vell strengt talt ikke fan av bf2... Jeg spiller det jo på et nivå som er litt over gjennomsnittet :p Og hva er det å være livredd for? kan jo ikke ende opp med kunn 2142 compo anyways ;)

Endret av f0cx
Lenke til kommentar
Er det noen som fortsatt spiller BF2 på høyt nivå i norge?

8370062[/snapback]

 

Tjæ, halvparten av xGx gutta er norske. Og de må sies å holde godt nivå.

Ellers har vi jo norske folk/klaner med i Eurocup CB og Up-north div1.

Tør si at bf2 er et "større" spill enn 2142 sånn sett, men at det har vært dalende interesse for bf2 er det vel liten tvil om. Desverre :\

Lenke til kommentar

Noe som hadde vært genialt å spille i en inf compo er BF2 modden Project Reality.

 

Den er drit bra! Anbefaler alle som har bf2 å laste den ned. Tar relisme og teamplay til nye høyder! Jeg spiller mye på "Thors Brigade Albashera (Omg umlig å huske det navnet :p ) only".

 

Der er det krav om at man joiner squad ellers er det kick og de fleste squadene henger sammen og hjelper hverandre med å målene som squadleadern setter. Det er også nesten alltid VoIP som blir brukt som komunikasjon innad i squadene.

 

Det er rett og slett perfekt for en 5 on 5 if cup.

 

-Bountyhunter

Lenke til kommentar

Inf i vanilla handler ca. 1000% om dolphin diving, tørr trene aim og alle er medics.... Mens i PR nytter det ikke å gå rambo å storme fram alene å skyte vilt rundt seg, da er man død og det fort. Derfor spiller en god taktikk og samarbeid en mye større rolle her en i vannila, noe som gjør denne modden bedre egnet til inf cuper en vanilla.

 

Beklager hvis det var litt uklart mitt forrige inlegg men store deler av det gikk ut på å informere folk om moden så man kan prøve den ut selv og dermed stille seg positivt/negativt til saken.

 

-Bountyhunter

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...