Gå til innhold

- Stort nettforbruk bør koste mer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha... har de glemt tabben de gjorde sist? De HAR Jo allerede prøvd dette med dundrende fiasko.

 

Og i et så lite land som norge burde det ikke være noe problem å drifte et skikkelig stamnett. Antall brukere er jo bare en vits i forhold til f.eks. usa, tyskland, eller ja, fåglarna vet, sverige (sverige har rundt 9mill innbyggere, og de har allerede mye bedre linjer enn oss).

 

Den eneste grunnen til at telenor i det heletatt kan komme med slike offentlige uttalelser uten å få store økonomiske konsekvenser er markedsposisjonen deres. Og den er det på tide noen kommer å tar fra dem.

Lenke til kommentar

"Kjære" Telenor.

 

Dette er vel problemstillingen snudd på hodet?

 

Problemet er vel helst alle kundene som betaler for mye!? Ja, som dere har lokket til å kjøpe et "for stort" ADSL-abbonemment, gjennom de misvisende, spekulative reklamene og brosjyrene deres.

 

Bestefar som skal bruke nettbank og lese VG, behøver ikke 2,5 megabit ++, vet dere, selv om dere gjør alt dere kan for å lokke han inn på den avtalen. "Da kan du få modemet gratis!" er jo agnet, og stakkars bestefar, han går fem på hver gang. Og så syter dere nå over at det faktisk er noen som bruker kapasiteten de betaler for. :roll:

 

Med den instillingen kunne dere ha fått jobb i skattedirektoratet eller finansdepartementet. Er det de nære båndene til staten som gjør at mentaliteten smitter over? "Vi fortjener penga til folk!!" :ermm:

Lenke til kommentar
Nå er det jo artig å tenke på at flesteparten her som er imot er den gruppen av brukere som bruker mest båndbredde. Skal ikke se bort ifra at Tante Olga på toten synes det er helt greit da hun kanskje får billigere nett.

8273748[/snapback]

Og til det trenger Tante olga ikke 10Mbit nedhastighet.

Canal digital har en meget ok prismodell til folk som bare skal surfe på nett.

500/500 til 197,- pr mnd

http://www.canaldigital.no/templates/produ...nt____4847.aspx

 

Dette er typisk telenor klaging, når jeg har en 2Mbit linje fra en isp så har jeg betalt for rettigheten til og bruke 2Mbit døgnet rundt og året rundt. det er ISP sitt ansvar og ikke gi meg mer enn dette.

Lenke til kommentar

Dette er noe av det største tullet jeg har hørt på lenge..

Etter at Baksaas tok over, dreier alt seg om inntekter - se bare på med Grameen Bank og fredspris vinneren..

 

Når man kjøper en bredbåndslinje til en gitt kapasitet, er forventer man også å kunne bruke hele kapasiteten. Er ikke telenor i par med bredbåndskapasiteten sin? Det er mye spekulasjoner som går ut på at bredbåndsselskaper capper linjene til folk som bruker nettet lite, og leier ut kapasiteten på nytt - er det for mange som benytter seg av hele kapasiteten, slik at dere ikke får leid ut kapasiteten nok ganger?

 

Skal folk som sykler mye, eller kjøre mye betale mer enn de som sykler/kjører lite? Faktumet er, som det er nevt tidligere i tråden, at de som bruker noe mye, ogs å betale mye mer i form av større kapasitet og/eler kvalitet. Sånn er det også i de fleste andre tilfeller.

 

 

En slik holdning telenor viser nå, her fullstendig på trynet.

Skammelig..

Lenke til kommentar
Det er ikke akkurat smart å gå ut og si at kundene bør betale mer. Markedsføring anyone?

8273650[/snapback]

 

Kanskje de prøver å lodde stemningen hos folket ?

 

 

Hvis 15 % bruker 70 av trafikken, så er dette litt ... snodig , men det var jo telenor som i sin tid gikk vekk fra "betal ekstra hvis du bruker adsl-linjen mye" til ubegrenset bruk.

 

Håper vi får fiber raskt i norge, slik at andre slipper å oppleve nettet tregt, fordi en minoritet bruker linjen sin maks hele tiden på linjer som er beregnet på vg-surfing.

Lenke til kommentar

Hehehe det er vell ikje lenge før brusprodusentene kommer og sier vi drikker for mye brus og de som tømmer flaskene sine helt før di sender dem inn til panting drikker overforbruk så de må betale mere:P blir jo like teit utspill det. Betaler mann for 4000/4000 må man også få bruke den hastigheten man betaller for.

 

Med nermere ettertanke hørtes jo lurt ut:P Vis staten sier at de som kjører over 80 km't på sine veier må betale ekstra for slitasje på asfalten og de som kjører under kan jo få avslag på årsavgiften :p

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke hvorfor de gikk bort fra "kvotesystemet" i utgangspunktet. det er urettferdig at min husstand betaler like mye for mail, aviser og dette forumet som de som sitter å laster ned døgnet rundt.

 

nei innfør ett system igjen hvor man betaler for hva man laster ned..

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hvorfor de gikk bort fra "kvotesystemet" i utgangspunktet. det er urettferdig at min husstand betaler like mye for mail, aviser og dette forumet som de som sitter å laster ned døgnet rundt.

 

nei innfør ett system igjen hvor man betaler for hva man laster ned..

8274081[/snapback]

Hehe, er vel noen i Telenor som sitter å griner å drømmer om de gode gamle isdn tidene, der det var tellerskritt. Nå vil de innføre det på nytt enda de måtte bort fra kvotesystemet sitt. Hva er poenget med å betale for feks 6mbit om man ikke skal få lov å bruke 6mbit når man vil?

Lenke til kommentar
(Barcelona/Oslo, 15. februar 2007) Telenors driftsinntekter i 2006 økte med 37 prosent sammenlignet med 2005 til 91,1 milliarder kroner. Resultat etter skatt og minoritets-interesser ble mer enn doblet fra 2005 og ble 15,9 milliarder kroner.

Ja, det går jo skikkelig ræva for dem. Skjønner godt at de må melke forbrukerne litt :p

Lenke til kommentar

Jeg er i sjokk ^^ Dette er maks teit. Jeg forventer ett aldri så lite innskudd på konto for alle månedene jeg IKKE har brukt linjen min maks. Regner med det er likt begge veier? Hvis ikke skal jeg nok klare å få den brukt i all framtid konstant ^^

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hvorfor de gikk bort fra "kvotesystemet" i utgangspunktet. det er urettferdig at min husstand betaler like mye for mail, aviser og dette forumet som de som sitter å laster ned døgnet rundt.

 

nei innfør ett system igjen hvor man betaler for hva man laster ned..

8274081[/snapback]

 

Kjøp en linje med mindre båndbredde om du bare surfer og leser mail.

 

Som andre har poengtert, man har betalt for en linje med en gitt båndbredde, det er jo helt tøv å mase om at man skal betale mer om man faktisk bruker båndbredden man allerede har betalt for. Selskapene liker vel ikke at de ikke kan klare seg med like stor "underkapastiet" sentralt i nettet som før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Helt utrolig.

 

Dette kom som en bombe da jeg personlig trodde at Telenor hadde forbedret seg.

Det slår meg også at Telenor benytter seg av villedende markedsføring, linjene deres ble markedsført med ingen begrensinger og dermed så burde de jo også være klar over at dette bør være slik.

 

om kun 15% av kundene deres utnytter linjen 100% maksimalt, så har de fortsatt 85% med kunder som i praksis betaler alt for mye for linjene sine.

 

Burde ikke disse 85% få refundert 50% av det de har lagt ut for linjene sine?

 

Nei, dette er klassisk syting fra Telenor som prøver å få folk til å skylde på piratene for prisen de selv betaler...

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hvorfor de gikk bort fra "kvotesystemet" i utgangspunktet. det er urettferdig at min husstand betaler like mye for mail, aviser og dette forumet som de som sitter å laster ned døgnet rundt.

 

nei innfør ett system igjen hvor man betaler for hva man laster ned..

8274081[/snapback]

 

Kjøp en linje med mindre båndbredde om du bare surfer og leser mail.

 

Som andre har poengtert, man har betalt for en linje med en gitt båndbredde, det er jo helt tøv å mase om at man skal betale mer om man faktisk bruker båndbredden man allerede har betalt for. Selskapene liker vel ikke at de ikke kan klare seg med like stor "underkapastiet" sentralt i nettet som før.

 

AtW

8274234[/snapback]

 

frihet likhet og valium. de gammelkommunistiske idealene støtter ikke jeg. jeg mener man skal betale for hva man bruker. fix ferdig.

 

båndbredde.. det er greit at det rusler avgårde når nettet brukes..

 

og det er bare for de som ikke liker Telenors forslag/lufting av ide å bytte leverandør..

Endret av dominus
Lenke til kommentar
Telenor ja, som vanlig. Bred band bør bli billigere, nå som mengden kunder bare øker. Alle betaler for en viss kapasitet og BØR kunne bruke det de betaler for. Så dette utspiller viser bare atter en gang hvor tankeløs Telenor er.

 

Min familie(en stor familie) og jeg hadde alt hos telenor før. Men pga pris og service har faktisk INGEN telenor lengre. Forsetter de denne linjen... Vel kan ikke være bra for aksjonærene? De er dyrest på det meste.

8273736[/snapback]

 

Pussig etter en grundig gjennomgang av både Intrenett og mobilabb så endte jeg opp med Telenor og sa opp det jeg hadde før,nettop grunnet pris og stabilitet.

Jeg har ikke problemer hverken med intrnettlinjen eller mine 5 mob abb, det viser seg også at jeg sparer penger ikke minst på fri familie som også kommer best ut i test :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Før Telenor klager på at kapasiteten er dårlig pga 15% bruker mest båndbredde, bør de først bygge ut kapasiteten med f.eks flere sentraler så vi som ikke får noe særlig båndbredde pga avstand til sentral(og jeg bor i en by, allikevel dårlig linjer).

 

Vi har dårlig båndbredde pga selskaper som Telenor er for gjerrig til å bruke nok penger på økning av kapasiteten og hastighetsøkning.

 

Når vil vi i Norge se linjehastigheter på 20mbit og høyere til de fleste? kanskje om 20 år, da har de melket adsl teknologien nok akkurat som isdn i sin tid!

Lenke til kommentar

Ikke uventet fra en gammel statsmonopolist dette her. 85% av kundene til Telenor gir dem en grov inntjening. Det er ikke nok for Norges dårligste ISP (og forsåvidt telefon-)leverandør, så da kommer blårussen krypende og skal ha enda mer penger.

 

"Kundene får mer enn de betaler for" - hva er det for tåkeprat? 85% av kundene bruker kun 30% av Telenors kapasitet. Jeg formoder at de vil få redusert sin regning tilsvarende ....

 

Elendig, elendig, elendig.....

 

Heldigvis - på tross av det Statens Telenor tror - er det mulig å velge andre bredbåndleverandører. Skift i dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...