Gå til innhold

Spill Med Best Soundtrack


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ALLE Zelda soundtrackene, Halo 1 og 2 soundtrackene, Starfox Adventures, Metroid Prime 1 og 2 og Oddworld: Strangers Wrath :thumbup: Iallefall de jeg kom på nå :)

 

EDIT. Kom på en til. Chrono Trigger Og Chrono Cross er også noe av det beste :) :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Final fantasy VII.. :love: Men, må si jeg også er elsker Zelda OoT soundtracket! Også supermario som nevnt over her da! Skikkelig glad musikk! ;)

 

Edit: Måtte bare legge til at Nobou Uematsu med musikk fra FFVII fikk meg til å starte å spille piano nå i de litt senere år.. :p Godt gjort! :w00t:

Endret av Sigurd_m
Lenke til kommentar

Det finnes mange spill med et meget godt "soundtrack". Her mener jeg musikk som er laget for spillet - ikke at musikken fra LOTR-filmene eller gamle 60-talls klassikere blir brukt i et spill.

 

Siden det er umulig å velge ut en alle tiders favoritt så vil jeg si at Jeremy Soule har komponert mye god spillmusikk. Da snakker vi om stortitler som Morrowind, Oblivion, Guild Wars-spillene, Total Annihilation, Giants: Citizen Kabuto, Neverwinter Nights til og med deler av soundtracket til Knights of the Old Republic (eneren) - selv om John Williams skal ha mye av æren. Soule er kanskje den spillmusikkomponisten som er mest "kommers"?

 

Ellers så er jo Halo, Metal Gear Solid (skjønt at jeg får fæle assosiasjoner til latterlige japanske stereoptyper) nevnt. Så har vi Hitman-spillene, Shadow of the Colossus, Kameo: Elements of Power (Steve Burke) og masse annet. Foretrekker man mindre pompøs, mindre "orkestral" musikk men mer "mod-aktig" musikk, så finnes det vel et par perler i Deus Ex og Unreal også.

 

Noen kommer også garantert til å nevne Nobuo Uematsu.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Musikken i Skies of Arcadia er utrolig stemningsfull...

Også, som så mange har sagt, Zelda-spillene (spesielt Ocarina of Time)

 

Men Baten Kaitos-spillenes musikk er vel favoritten

Final boss-musikken i Baten Kaitos Origins = det nydeligste jeg har hørt i et spill noen gang :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...