Toska92 Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Enkelt og greit, som i tittelen: Hvilket firma lager best spill? Nå tenker jeg ikke på de som publiserer det, men de som gjør grovarbeidet.
cyberPanda Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 blizzard er vel det firmaet som har høyest snittkvalitet på spillene de lager. jeg liker i hvert fall alle sammen.
Kaare_Jay Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Nintendo, Quantic Dream, FunCom og Crystal Dynamics.
tankbug Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 ja, de jeg kommer på i farta også, nintendo og blizzard. Etter det jeg selv har spilt må jeg jo si at iD har levert masse bra også. Commander keen, wolfenstein, doom, quake. Jeg har ikke prøvd quake4 (og jeg vet ikke om de utviklet det selv heller) men ellers er dette veldig bra spill. Konami har også laget mange bra spill...
Shruggie Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Blizzard er det eneste selskapet igjen som har levert ubrutt rekke gullspill... Så de er jo på toppen, men på delt andreplass ligger bl.a. Red Storm, iD, Valve osv.
hitman47 Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Io Interactive. i tillegg hadde Looking Glass Studios (R.I.P.) geniale spill!
kentiver Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Ikke at di lager alle spillene selv, men EA utgir best spill iallefall. (men er jo blant annet Dice som lager spillene for dem.)
Gunfreak Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Bioware pga. kotor Betheseda frem til morrowind Io pga. hitman serien
cyberPanda Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Ikke at di lager alle spillene selv, men EA utgir best spill iallefall. (men er jo blant annet Dice som lager spillene for dem.) 8243071[/snapback] EA utgjir noen av de beste spillene ja, men de utgjir også mange av de dårligste spillene sammtidig.
Plank Plank Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Rockstar! Hvorfor nevner ingen rockstar? jesus kraist...
Sollid Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Pyrhana Bytes, BioWare, Bethesda Bytes, Ubisoft, Activision og Lucasarts (Delvis Square Enix.
-Mr.T- Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 (endret) edit. På anbefaling fra KayAU så må jeg vel nevne kun ett da Nintendo, uten tvil. Det er vel få spill jeg har brukt så mye tid på og hatt det så mye moro med som Nintendo sine spill Endret 26. mars 2007 av Appleseed
slash Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Epic software (tidligere epic megagames) har i en årrekke levert gode spill under unreal-franchisen. De lager også knakende gode spillmotorer som lisensieres av en horde andre utviklere. Det samme kan sies om id software, utviklerne som ga oss wolfenstein, doom- og quakeserien. Sjefsprogrammerer John Carmack har på mange måter skrevet læreboka når det gjelder realtime 3d. Square/enix har også en imponerende portfolio. Titler som final fantasy og chrono-serien er velkjente navn for de fleste. Blizzard bør jo nevnes, de er jo virkelig i slaget i disse dager med wow og tbc.. De har holdt på i en årrekke og har gitt oss kjente navn som warcraft, diablo og starcraft.
KayAU Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 (endret) Trur eg hadde ei klarare oppfatning av dette i gode, gamle dagar, når firma som Gremlin, Team 17, og Microprose var på toppen. I dag...kanskje Firaxis (Civilization, Pirates!, Railroads, osb.) til PC og Square Enix (Final Fantasy) til konsoll. Eg er òg ein fan av Piranha Bytes (Gothic), både på grunn av spela deira og haldninga til fansen. Om eg må velge eitt, noko som er uhyre vanskeleg...held eg kanskje ein knapp på Firaxis. Sid Meier sine spel har det med å halde best i lengda. EDIT: Folkens, spørsmålet var vel "HVILKET spillfirma"...det blir litt feil å ramse opp 6-7 namn. Kva er favoritten, om de må velge kun eitt? Kay Endret 26. mars 2007 av KayAU
-Lasse Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Jeg synes Rarè Lagde meget bra spill under Nintendo. Har ikke spilt noen spill av de i den senere tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå