Gå til innhold

Hviket spillfirma lager best spill ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, de jeg kommer på i farta også, nintendo og blizzard. Etter det jeg selv har spilt må jeg jo si at iD har levert masse bra også. Commander keen, wolfenstein, doom, quake. Jeg har ikke prøvd quake4 (og jeg vet ikke om de utviklet det selv heller) men ellers er dette veldig bra spill. Konami har også laget mange bra spill...

Skrevet

Blizzard er det eneste selskapet igjen som har levert ubrutt rekke gullspill... Så de er jo på toppen, men på delt andreplass ligger bl.a. Red Storm, iD, Valve osv.

Skrevet
Ikke at di lager alle spillene selv, men EA utgir best spill iallefall. (men er jo blant annet Dice som lager spillene for dem.)

8243071[/snapback]

EA utgjir noen av de beste spillene ja, men de utgjir også mange av de dårligste spillene sammtidig.

Skrevet (endret)

edit. På anbefaling fra KayAU så må jeg vel nevne kun ett da :)

Nintendo, uten tvil. Det er vel få spill jeg har brukt så mye tid på og hatt det så mye moro med som Nintendo sine spill :thumbup:

Endret av Appleseed
Skrevet

Epic software (tidligere epic megagames) har i en årrekke levert gode spill under unreal-franchisen. De lager også knakende gode spillmotorer som lisensieres av en horde andre utviklere.

Det samme kan sies om id software, utviklerne som ga oss wolfenstein, doom- og quakeserien. Sjefsprogrammerer John Carmack har på mange måter skrevet læreboka når det gjelder realtime 3d.

Square/enix har også en imponerende portfolio. Titler som final fantasy og chrono-serien er velkjente navn for de fleste.

Blizzard bør jo nevnes, de er jo virkelig i slaget i disse dager med wow og tbc.. De har holdt på i en årrekke og har gitt oss kjente navn som warcraft, diablo og starcraft.

Skrevet (endret)

Trur eg hadde ei klarare oppfatning av dette i gode, gamle dagar, når firma som Gremlin, Team 17, og Microprose var på toppen. I dag...kanskje Firaxis (Civilization, Pirates!, Railroads, osb.) til PC og Square Enix (Final Fantasy) til konsoll. Eg er òg ein fan av Piranha Bytes (Gothic), både på grunn av spela deira og haldninga til fansen.

Om eg må velge eitt, noko som er uhyre vanskeleg...held eg kanskje ein knapp på Firaxis. Sid Meier sine spel har det med å halde best i lengda. :)

EDIT: Folkens, spørsmålet var vel "HVILKET spillfirma"...det blir litt feil å ramse opp 6-7 namn. Kva er favoritten, om de må velge kun eitt?

Kay

Endret av KayAU

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...