ilpostino Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Jeg regner med at Hans Zimmer og James Horner og deres platestudioer/produsent av filmen hadde saksøkt komponisten av dette soundtracket. komponister/musikkere er ganske flinke til det.
Big Tone Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Jeg boikotter hele filmen, altfor lignende Troja og Lotr imo.
Dorian Gray Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Artig at Titus-OST får oppmerksomhet gjennom alle disse artiklene/trådene (her, wiki, IMDb og andre forum), kanskje flere vil kjøpe det albumet, evt interessere seg for filmen. Den ble ikke akkurat en stor suksess, så litt ekstra oppmerksomhet er jo greit.
Cuneax Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Skrevet 29. mars 2007 Vi får håpe at det blir en positiv virkning av dette. Den filmmusikken er virkelig snasen.
Dorian Gray Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Dette er ikke ulikt Dan Brown-rettsaken som nylig rundet av. Holy Blood, Holy Grail solgte kjempebra etter det ble kjent at Dan Brown baserte mye av Da Vinci-koden på boken til Baigent, Leigh og Lincoln, men fordi de saksøkte for plagiat endte de opp med saksomkostninger til 30 millioner.
Cuneax Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Skrevet 29. mars 2007 Dette tilfellet er litt mer copypaste enn den saken der, regner jeg med. Dan Brown kopierte vel ikke akkurat ord for ord i enkelte kapitler? Men men. Jeg syns ikke de burde saksøke uansett. Det holder med å boikotte og mobbe.
Dorian Gray Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Ikke ord-for-ord nei, men nok til at det kom anklagelser. Mobbing er nok det beste alternativet, OST-en har allerede solgt bra, så det er ikke så mye å tjene på en boikott nå. Å spre denne informasjonen videre, derimot, vil nok være mer effektivt. Kanskje vi ser en boikott av den neste filmen han scorer?
Vice Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Men men. Jeg syns ikke de burde saksøke uansett. Det holder med å boikotte og mobbe. 8263447[/snapback] Men dersom noen tjener grove penger ved å stjele andres arbeid, da er jo faktisk en saksøking helt på sin rette plass.
Lakus Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Ikke hat meg, men denne ideen kan jeg se for meg selv le av... Det må da være lov å låne av hverandre uten noe som dette? Artister gjør det hele tiden, spill gjør det noen ganger, også filmer!
Kowalski Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Bedre enn det - kanskje vi ser en generell boikott av scores, slik at folk heller kan kjøpe selvstendige klassiske verker Spøk til side, "kraftig inspirasjon" er vel noe som har preget filmscores i mange, mange år. En ting er at Zimmer og Newman har svært tydelige signaturer, en annen ting er at de samme triksene brukes om og om igjen av mindre profilerte komponister. Sørgelig nok kan man si det samme om resten av musikkbransjen.
Dorian Gray Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Kowalski: Gode poenger, jeg lurer på hva som ville skjedd hvis Zimmer slapp en score under et pseudonym. ^^ Det er ingen hemmelighet at mange av de store resirkulerer mye av filmmusikken og at så snart en score slår skikkelig an innenfor en sjanger (Gladiator, f eks) så inneholder de neste filmene i sjangeren et lignende spor, det vi ser her er at resirkuleringen foregår av andre. ^^
PgUp Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Jeg driter egentlig fullt ut i om han stjeler eller ikke, musikken i filmen var dritbra.. Skjønner ikke hvorfor det er vits i å lage en så stor deal ut av det.. Minst 50 prosent av norges befolkning stjeler jo musikk når de laster ned, så hvorfor skal det være galt i at han tar et par sanger, og mikser de inn i filmmusikken?
InsertNumLock Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Han tar vel mer eller mindre all skryten for dem. Og de sangene jeg mener betydde mest for filmen, er de sangene han har "tatt".
Thorsen Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Kowalski: Gode poenger, jeg lurer på hva som ville skjedd hvis Zimmer slapp en score under et pseudonym. ^^ Det er ingen hemmelighet at mange av de store resirkulerer mye av filmmusikken og at så snart en score slår skikkelig an innenfor en sjanger (Gladiator, f eks) så inneholder de neste filmene i sjangeren et lignende spor, det vi ser her er at resirkuleringen foregår av andre. ^^ 8263748[/snapback] Akkurat dette tenkte jeg når jeg hørte musikken i 300, Gladiatoren var det første som slo meg. På den andre siden er det rart at klassisk på mange måter blir mer "hipt" og "inn" med en gang det er filmmusikk
Vice Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Minst 50 prosent av norges befolkning stjeler jo musikk når de laster ned, så hvorfor skal det være galt i at han tar et par sanger, og mikser de inn i filmmusikken? 8267703[/snapback] Om disse 50% prosentene så hadde begynt å selge musikken de lastet ned videre, for så å tjene gode penger og høste suksess på dette, hadde vel problemet vært ørlite grann større??
Cuneax Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Skrevet 30. mars 2007 Hvorfor skal ikke bransjen selv oppføre seg hvis de mener at forbrukerne er tyvaktige? Argumentet om at de låner av hverandre stadig vekk forsvarer ikke plagiering. I sånne grove tilfeller som dette er det helt på sin plass å komme med reaksjon.
Propofol Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Yay! Boikotting er jeg med på. Men er det bare jeg som lurer på hvordan man skal boikotte akkurat filmmusikk?
Bytex Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 (endret) Og du mener filmbransjen i USA tar seg nær av at 3-4 gutter på et norsk forum setter "Boikott filmmusikken til 300" i signaturen sin? [Moderator edit: Referanse til slettede poster fjernet.] Endret 2. april 2007 av tom waits for alice
Cuneax Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 Yay! Boikotting er jeg med på.Men er det bare jeg som lurer på hvordan man skal boikotte akkurat filmmusikk? 8290620[/snapback] La være å kjøpe den og påpeke overfor andre som lovpriser den om at den er plagiert. Og du mener filmbransjen i USA tar seg nær av at 3-4 gutter på et norsk forum setter "Boikott filmmusikken til 300" i signaturen sin? 8290636[/snapback] Apati og likegyldighet er ikke min stil.
ZenCo Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Må si signaturen min passer i denne sammenhengen visst man endrer The Best til The Worst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå