Gå til innhold

Rock /Alternative Rock


Fun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde nesten hatt en definisjon på alternativ rock i første posten. Ja, jeg vet det er vanskelig å definere, men å nevne band som Iron Maiden, Metallica, El Caco, Stonegard og Wolfmother (ikke noe alternativt over Wolfmother) er IKKE alternativ rock.

 

 

Beklager HKon- skal aldri gjenta seg! Ville ganske enkelt bare anbefale noen band som JEG liker! ;)

Lenke til kommentar
Hva er MCR da?

8892452[/snapback]

My chemical romance.

8892893[/snapback]

 

Jeg tror ikke det var det som var spørsmålet. Folk vet at MCR er My Chemical Romance, men spørsmålet var vel heller hvilken sjanger dere mener de ligger under og ikke hva forkortelsen sto for... :)

8893050[/snapback]

 

Presist :) Liker gruppen godt selv, så vet nok hva forkortelsen står for ;)

 

Men ja, hvilken sjanger ligger MCR under da? hvis det ikke har noe med rock å gjøre..

Lenke til kommentar

My Chemical Romance er jo weep weep, slit slit musikk, end of discussion.

 

Av alternative rockeband ville jeg nevnt Primus, Butthole Surfers, Hüsker Dü, Hayseed Dixie, det meste Mike Patton er bortpå (Faith No More, Fantomas, Mr. Bungle etc.), C2B3 og Calexico. Forsåvidt også mange av soloprosjektene til Les Claypool.

Lenke til kommentar
My Chemical Romance er jo weep weep, slit slit musikk, end of discussion.

 

Av alternative rockeband ville jeg nevnt Primus, Butthole Surfers, Hüsker Dü, Hayseed Dixie, det meste Mike Patton er bortpå (Faith No More, Fantomas, Mr. Bungle etc.), C2B3 og Calexico. Forsåvidt også mange av soloprosjektene til Les Claypool.

8893165[/snapback]

 

wow..tror ikke jeg har hørt om noen av bandene du nevner der.. :ermm:

Lenke til kommentar
Burde nesten hatt en definisjon på alternativ rock i første posten. Ja, jeg vet det er vanskelig å definere, men å nevne band som Iron Maiden, Metallica, El Caco, Stonegard og Wolfmother (ikke noe alternativt over Wolfmother) er IKKE alternativ rock.

 

 

Beklager HKon- skal aldri gjenta seg! Ville ganske enkelt bare anbefale noen band som JEG liker! ;)

8892951[/snapback]

 

Det er best for deg, ja :cool:

Lenke til kommentar
My Chemical Romance er jo weep weep, slit slit musikk, end of discussion.

 

Av alternative rockeband ville jeg nevnt Primus, Butthole Surfers, Hüsker Dü, Hayseed Dixie, det meste Mike Patton er bortpå (Faith No More, Fantomas, Mr. Bungle etc.), C2B3 og Calexico. Forsåvidt også mange av soloprosjektene til Les Claypool.

8893165[/snapback]

 

wow..tror ikke jeg har hørt om noen av bandene du nevner der.. :ermm:

8893206[/snapback]

 

Vel, da bør du jammen finne noe av alt, for det er sannelig verdt det.

Lenke til kommentar
Jeg liker veldig godt "You are mine", og den instrumentale "Obsolete", som er spilt på kontrabass.

Selvfølgelig også Chaos, som er utrolig kul.

8888738[/snapback]

 

Jeg syntes "without it" var bra i tillegg til "you are mine". Mange bra sanger.

 

Jeg vet mange mener at mye av det som står på wikipedia er feil, men det står alternativ rock. På den norske siden står også metal og punk nevnt.

 

Hüsker Dü har jeg ikke sansen for, men kan være at jeg ikke har hørt de rette låtene. Noen dere anbefaler?

Lenke til kommentar
My Chemical Romance er et amerikansk band fra Belleville, New Jersey. Musikken kan kategoriseres innen sjangrene rock, emo, post-hardcore, metal og punk.

Wikipedia ^

 

 

Jeg meg selv mener MCR er emo så det holder.

8947555[/snapback]

 

 

Emo er ikke en musikksjanger, og wikipedia er ingen sikker kildre. For alt vi vet kan du eller noen andre mcr - ikke likere bare endret det som står på siden!

Lenke til kommentar

La oss bare håpe du ikke blir "halshugget" for å ha brukt wikipedia som kilde :!: Bare for å ha det sagt så er det ikke sånn at vi er låst til de musikksjangrene som finnes i dag. Det kan faktisk oppstå nye :cool:

 

The genre of music the band plays is highly debated. Anywhere from emo to punk-rock to hardcore.

- Punk news

 

Tviler på at det er noen herfra som har skrevet det der :p

Lenke til kommentar
Er det noen andre enn meg som hører på/har hørt om The Fratellis? Hadde en periode i rundt påskeferien hvor jeg hørte mye på dem. Det ble "vekket" til live igjen da jeg så reklamen for et-eller-annet slankeprogram på tv3. :p

8945831[/snapback]

 

Har hørt en god del på Fratellis i det siste ja. Albumet "Costello Music" er jo digg den da :cool:

 

"Chelsea Dagger" er favorittsangen :thumbup:

Endret av NiceViolence
Lenke til kommentar
My Chemical Romance er jo weep weep, slit slit musikk, end of discussion.

8893165[/snapback]

Du oppfordrer ærlig talt til diskusjon når du kommer med slike fjortiss/fanboy/idiotiske kommentarer som det der. Og du er 89-modell? Jaja.

 

Alt for lang definisjon på alternativ rock

8899433[/snapback]

 

Wow, den satt du sikkert lenge med. Diskuter i vei, My Chemical Romance bryr meg midt i der sola aldri skinner.

 

 

Sorine, hvis du vil ha bra Hüsker Dü låter er det egentlig bare å laste ned/kjøpe Zen Arcade og New Day Rising albumene. Synes spesielt Books About UFO's er en morsom låt.

Endret av nest0r
Lenke til kommentar
My Chemical Romance er et amerikansk band fra Belleville, New Jersey. Musikken kan kategoriseres innen sjangrene rock, emo, post-hardcore, metal og punk.

Wikipedia ^

 

 

Jeg meg selv mener MCR er emo så det holder.

8947555[/snapback]

 

 

Emo er ikke en musikksjanger, og wikipedia er ingen sikker kildre. For alt vi vet kan du eller noen andre mcr - ikke likere bare endret det som står på siden!

8948151[/snapback]

For noe tull, nå finner du bare på unnskyldninger. Endrer men noe sånt noe på wikipedia får man IP bann og kan aldri redigere noe om igjen, de gjenoppretter artikkelen og det var det. Dessuten så er det ikke mange kilder på internett som man ikke kan stole på, men Wikipedia kan man det om. Og jo, emo er en musikksjanger, sjekk kildene dine før du poster neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...