Gå til innhold

Rock /Alternative Rock


Fun

Anbefalte innlegg

Alt rock kan vere så mangt :)

noken gode eg kommer på i farta:

- modest mouse (avslappende og deilig, og heilt grett)

- arctic monkeys (fort gjort å bli litt lei av, men ok band)

- cake (stort smil til dei, veldig bra band)

- the cure (noken veldig stilige, noken veldig dorlige)

 

kommer fleire :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Veldig mye bra her, men det aller beste jeg noensinne har hørt og som lett topper det dere foreslår av band her er Billy Talent. Litt rart at ikke flere har oppdaga dem etter hvordan de har utbredt seg i det siste, masse bra kritikker har dem fått også.

 

Anbefaler å lese dette om det første albumet deres:

"This is undoubtedly the best and most ingenous music I've ever encountered with. This album is a classic!

 

The funny thing is that I and a lot others I know who today are blood-fans hated this music the first time we heard it, especially Try Honesty which is my all-time favorite song today. But I gave it one more chance, and as the songs grew on me I turned the volume up, sat back and got completely mesmerized. If you do the same you'll notice all the small details and the little things that has made this band what it is today, every song is like a roller coster, especially Try Honesty. You'll love this band even more if you dig into their story and realize that this band actually is nothing like the other bands today.. mainly because they're only in this business because of making music; touring all year, supporting every fan and band they cross over always with humility, making a 100% efffort on each album (they used about 2 years on making this one) and making something of their own with their own sound and actually no basic influenses. They played for 13 years before they made this debut album. You shouldn't blame this opinion on me alone either, cause when they released this record in Canada they got showered with prices and sales going platinum, topping the list everywhere. Today they do more charity work with poverty and fighting MS than probably any of the other bands today. The guitarist, Ian D'Sa, is recognized as one of the best Canadian guitarists of the day and even though their drummer suffers from MS himself, and has been for many years now, they're still making great music.. which is why I want to puke every time I hear someone talking about Billy Talent as simply mainstream, pop-punk and emo music when they don't know an even slightest bit about what this band is all about. Every article I've read argumenting this opinion has no real information about this band whatsoever.

 

I believe that most of you'll like them if you give them another chance like I did, turn up the volume and enjoy the ****ing great music which it really is. I've never in my life heard something that could compare to this, and I've listened to a lot. Like I said, every song is like a roller coster, you'd actually feel worn out after hearing one of their song (from this album). Try it yourselves, http://www.youtube.com/watch?v=Nb_UNjh-oMU this one is what blew my eyes open, and from the second album "This Suffering" at www.myspace.com/billytalent - if you don't feel this you must be dead inside."

 

anbefaler først River Below, This Suffering, Try Honesty, Living in the Shadows, Devil in a Midnight Mass, When I was a Little Girl, Voices of Violence... Og du bør høre gjennom de et par ganger før du skjønner hva han over og hva alle kritikerene har skjønt når det gjelder dette bandet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er det bare meg, eller har ikke Radiohead blitt nevnt? Det er i så fall en skam... :thumbdown:

 

Tenker jeg nevner med det samme, noen av sangene jeg liker best av dem:

Creep

Karma Police

Fake Plastic Trees

 

Forøvrig bør albumet OK Computer sjekkes ut, om mulig et av de beste albumene i rockhistorien. :D

Lenke til kommentar

Helt enig med iSilje! Jeg får ikke nok av OK Computer!

 

Nevner mine egne favoritter der i slengen:

You

Let Down

Exit Music (For Film)

The Tourist

Planet Telex

My Iron Lung

Fake Plastic Trees

How To Dissappear Completely

Treefingers

 

Menn appropos andre band:

Muse

Smashing Pumpkins

tells The Mars Volta? :p

Endret av Steinvakt
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller har ikke Radiohead blitt nevnt? Det er i så fall en skam... :thumbdown:

 

Tenker jeg nevner med det samme, noen av sangene jeg liker best av dem:

Creep

Karma Police

Fake Plastic Trees

 

Forøvrig bør albumet OK Computer sjekkes ut, om mulig et av de beste albumene i rockhistorien. :D

 

Helt enig. Selv foretrekker jeg albumene Kid A og Amnesiac, men OK Computer kan også sies å være legendarisk.

 

Gleder meg til Roskilde! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Alternativ rock? How about Sonic Youth, The Jesus and Mary Chain, Spiritualized, My Bloody Valentine, The Cure, Galaxie 500, The Brian Jonestown Massacre, Joy Division, Lush og Siouxsie and the Banshees? Har ordentlig sansen for denslags nå for tiden. Får bare nevne The Velvet Underground som har litt av æren for mye av dette her.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale bandet det canadiske bandet Finger Eleven som jeg har hørt på en stund. Jeg er ikke helt sikker på sjangeren men jeg ville sagt det er rock.

 

De har mye forskjellig fra mørk, tung rock på platen Greyest of Blue Skies, til dansbar rock på den siste platen Them vs. You vs. Me. Selv liker jeg best Greyest of Blue skies, men den nyeste CD-en har noen sanger som virkelig sitter i hodet ditt.

 

Jeg vil anbefale sangene under hvis du vil høre litt av bandet.

 

Paralyzer

Falling on

Stay in Shadow

Slow Chemical

Bones + Joints

Sick of it All

Drag you Down

Endret av Orplias
Lenke til kommentar
Alternativ rock? How about Sonic Youth, The Jesus and Mary Chain, Spiritualized, My Bloody Valentine, The Cure, Galaxie 500, The Brian Jonestown Massacre, Joy Division, Lush og Siouxsie and the Banshees? Har ordentlig sansen for denslags nå for tiden. Får bare nevne The Velvet Underground som har litt av æren for mye av dette her.

Kan vedde en kroneis på at du liker/kommer til å like Swans. Begynn med denne plata.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...