Gå til innhold

Rock /Alternative Rock


Fun

Anbefalte innlegg

Alternativ rock? How about Sonic Youth, The Jesus and Mary Chain, Spiritualized, My Bloody Valentine, The Cure, Galaxie 500, The Brian Jonestown Massacre, Joy Division, Lush og Siouxsie and the Banshees? Har ordentlig sansen for denslags nå for tiden. Får bare nevne The Velvet Underground som har litt av æren for mye av dette her.

Kan vedde en kroneis på at du liker/kommer til å like Swans. Begynn med denne plata.

Jøss. Høres tøft ut. Mørkt og tungt. Den skal sjekkes ut, den må bare bak i køa. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Både RHCP og MCR er bra grupper :cool:

 

Men noen som har forslag til bra sanger? Fra uansett grupper, bare det er bra rock :)

 

Kings and Queens - historien til denne låta er helt rå, direktelink til låta: http://www.livecity.no/Nakedasfriends/?p=M...t&udtid=809

 

Lyrikk: (skrevet av vokalisten etter flere måneder med isolasjon og tortur i pakistansk fengsel endte i tre måneder i koma på sykehuset hvor han ble reddet av Unicef - se link til hele historien nederst i posten)

 

Here I lie

Here I grieve

Here I fade to gray

 

what can I say

I don´t have the right

what can I do

my hands are tied

 

Your mama never said to kill - dying point

Your mama never said to kill - starving point

Your mama never said to kill

 

Tell all the kings and queens

brother killing years must end

Tell all the kings and queens

sister abusing years must end

 

Tell me who else killed that man

did he hang himself?

did he hang himself?

did he hang himself?

(roar)

 

Tell all the kings and queens

brother killing years must end

Tell all the Kings and queens

sister abusing years must end

Tell all the kings and queens

sister abusing years must end

must end

must end

must end

must end

must end.

 

unfair gunman

unfair sister

walking tall around my head

do as we say or you will die, like they died before

(screaming and voices from the prison-cell)

 

 

Låtas historie finner du på: http://www.livecity.no/Nakedasfriends/?p=B...l&ublid=980

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Sonic Youth og Swans

Støtter denne. Også siterer jeg meg selv: "How about (...) Spiritualized, My Bloody Valentine, The Cure, (...) Joy Division (...) og Siouxsie and the Banshees? Har ordentlig sansen for denslags nå for tiden. Får bare nevne The Velvet Underground som har litt av æren for mye av dette her.", også legger jeg til Spacemen 3, Elvis Costello & The Attractions, The Sisters of Mercy, The Smiths og ikke minst The Birthday Party.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Personlig er jeg veldig inn for det meste som har med rock å gjøre..

 

Favorittband er Queens of the Stone Age og favorittlåte Go With The Flow.

Ellers er jeg meget glad i Faith no More og mange av de andre prosjektene til Mike Patton.

 

Per dags dato hører jeg forresten på Moby som jeg egentlig har lite kjennskap med unntak av sangen Lift me Up som er suveren og den gav mersmak. Forøvrig er jeg Soad fan også. Jeg kan vel trygt si at jeg hører på mye alternativt innenfor rockesjangeren, hehe. :p

 

Jeg leter likevel etter nye band å høre på og er på jakt etter rock som passer min smak.

Noen som kan anbefale noe rock med skikkelig tempo i seg (ikke noe heavy men rask musikk)?

Lenke til kommentar

Anbefaler Red Hot Chili Peppers, har vært mitt favorittband noen år nå, og det endrer seg nok ikke med det første. Det er helt umulig å beskrive hvor mye jeg elsker stemmen til Anthony Kiedis, Bassriff og soloene til Flea, de himmelske soloene og riffene til John Frusicante og trommespillingen til Chad Smith. Faen så godt de spiller sammen. :love:

 

Gi denne setningen et museklikk ;)

 

Men uten Hillel Slovak, Jack Irons og Dave Navarro så hadde nok ikke bandet hatt så stor suksess dagen i dag.

 

Utenom RHCP så kan jeg anbefale Foo Fighters, R.E.M, The Killers og Incubus.

Endret av Narrie
Lenke til kommentar
The white stripes må jo nevnes...!

 

Av bluesinspirerte rockeband så holder jeg en knapp på The Black Keys fremfor White Stripes, utrolig mye kulere..

Og (skal ikke ta noe emo-debatt greier her altså) har MCR så jækla mye boybandtekster, kan'ke huske at Backstreet Boys sang så mye om det MCR synger om. Men drit i det, en uvesentlig komentar. Fusj, ikke kommenter den komentaren der!

 

Kjøpte forsåvidt en cd som het "Punk 1977-2007, 30th century anniversary", hvor den siste, av i alt 3, av cd'ene heter "roots and rarities", med bidrag fra bl.a. Iggy and the stooges, Velvet Underground, New York Dolls, MC5 og Johnny Thunders and the Heartbreakers, mye bra proto-punk og uvurdelig rock der! De to andre cd'ene har også mye bra, men det er for det meste punk, da, for de som liker det

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Kan vel slenge opp noen anbefalinger her siden platesamlingen min stort sett ligger innenfor Alt. Rock merkelappen. Har ca 1400 album så kan begynne med 10 anbefalinger fra begynnelsen av alfabetet:

 

Acceptance - Phantoms: Kan vel beskrive det som The Fray møter All American Rejects.

 

Acroma - Orbitals: Heller litt mot Tool og APC men med litt mer lett tilgjengelig melodier og hooks.

 

Alston - Vodoo for Fun and Profit: Veksler på tunge riff og fine hooks.

 

Alter Bridge - One Day Remains: Stadion rock med herlige vokal og høy allsang faktor.

 

Angie Aparo - The American: Singer/songwriter med særegen stemme og gode, varierte låter.

 

Ashes Divide - Keep Telling Myself It's Alright: Billy Howerdel fra APC nye prosjekt. Mix av litt forskjellige rockesjangere, men fine låter hele veien gjennom.

 

Athenaeum - Radiance: Dette bandet var eksperter på gode gitar hooks og fengende melodier, et av mine favorittband!

 

Athlete - Tourist: Fine lavmeldte indielåter.

 

Augustana - All the Stars and Boulevards: Fult av lettbente og fine sanger.

 

Avion - Avion: Rolige rockepop låter uten mye fjas lett, rolig og fint.

 

 

Ja, det var noen anbefalinger fra A, kanskje kommer det noen fra B også. :)

Lenke til kommentar

Mange av disse låtene er helt sikkert hørt, men jeg mener at jeg har dratt inn noen ikke fullt så kjente. Ingen av disse låtene er hard rock, eller av den voldsomme typen for å si det sånt:

 

ACDC - Back in black,

ACDC - Hihway to hell

Aerosmith - Walk this way

Alice Cooper - Poison

Animals - House of the rising sun

Bathory - Hammerheart

Blink 182 - First date

Bon Jovi - It's my life

Boston - More than a feeling

Cheap trick - Surrender

Derek & the dominos - Layla

Dragonforce - Through the fire and flames

Europe - Halfway to heaven

Europe - Rock the night

Goldfinger - Happy

Green day - Holiday

Guns n' roses - Sweet child o' mine

Iggy pop - The passenger

Journey - Any way you want it

Kaiser Chiefs - Ruby

Kansas - Carry on wayward son (min favoritt)

Led zeppelin - Stairway to heaven

Linkin park - In the end

Lynyrd Skynyrd - Free bird

Mad at gravity - Burn

Mad at gravity - Walk away

Placebo - Daddy cool

Queen - Another one bites the dust

Status quo - Ice in the sun

Status quo - In the army now

Steppenwolf - Born to be wild

The fray - You found me

The knack - My sharona

The rolling stones - Paint it black

The rolling stones - Satisfaction

Tom cochrane - Life is a highway

Van halen - You really got me now

Whitesnake - Here I go again on my own

Wild cherry - Play that funky music

 

Og nå var det endelig over :new_woot:

Lenke til kommentar

Her kommer det noen fra B også ;)

 

The Badlees - Up There down Here: Har nesten litt country sound men uten at det blir plagsomt, smarte tekster og gode melodier.

 

Better Than Ezra - Friction, Baby: BTE er mitt favoritt band og dette er favoritt platen. Viktig plate i livet mitt og jeg har et spesielt forhold til alle sangene, ALLE burde høre denne!

 

Big Wreck - In Loving Memory Of..: Denne platen har noen fillere, men når det er bra så er det veldig bra! Låter som; The Oaf, That Song, Blown Wide Open og Under The Lighthouse gjør at denne er verdt å få med seg.

 

Big Dismal - Believe: Rett frem godrock i 3DD-stil.

 

Black Stone Cherry - Folklore and Superstition: Knalltøff sørstatrock, vil du ha det enda hardere sjekk debutplata.

 

The Blank Theory - Beyond the Calm of the Corridor: Hard rock med melodiøse refreng.

 

Bliss 66 - Trip to the 13th: Perle av en plate hvor alle sangene er like sterke. Har hørt så mye på denne at CDen var nesten slitt ut før jeg fikk den inn på iTunes.

 

Blue October - History for Sale: Særegen, orginal og hjertefølt musikk. Glimrende!

 

Boys Like Girls - Boys Like Girls: Utrolig fengende musikk, ligger litt i emo/pop land men jeg kan ikke la være å synge med.

 

Breaking Benjamins - We Are Not Alone: Vokalisten Burnley har en utrolig låtskriver evne som gjør at nesten alle sangene føles som de burde vært singler, rocker bra og man synger med på alle refreng i hver sang. Sjekk ut Saturate også.

 

Breaking Point - Beautiful Disorder: Bra rockeband.

 

Buckcherry - Black Butterfly: Kongeplate med tidenes åpningsspor, "Rescue Me". Her har de balansert rock og melodi perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...