Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne 2

rjpa

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei jeg lurer på om det kommer flere klasikke spill i wii shop eller er det bare di som er der?

Endret av rjpa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det var skuffende få spill til virtual console. Kjøpte to classic controllere for å ha det gøy med super mario world, super mario kart og super mario 3 etc, men det må visst vente!

Har forstått det slik at vi kommer inn på "european shop", og at de har flere spill i "american" og sikkert den japanske også. Må bare være en uforståelig business decision at de venter med europeerne da...

Skrevet
Det kommer nye hver fredag:

29. desember:

Sim City

Super Probotector

Super Castlevania IV

Baseball

Ice Hockey

R-Type

7579197[/snapback]

hvor fikk du take i denne informasjonen?

[skriver fra wii=p]

Skrevet

Jeg skulle vært i japan. VC-tilbudet er så uendelig mye bedre der. Vi europeere får dårlige versjoner av spillene og. Dere som har kjøpt Sonic har kanskje merket en del småfeil med grafikken og litt lagg enkelte ganger. US- og JP-versjonene har ikke det

European VC makes me a Saaaad panda :(

Skrevet
Jeg skulle vært i japan.  VC-tilbudet er så uendelig mye bedre der.  Vi europeere får dårlige versjoner av spillene og.  Dere som har kjøpt Sonic har kanskje merket en del småfeil med grafikken og litt lagg enkelte ganger.  US- og JP-versjonene har ikke det

7583726[/snapback]

Dette høres vanvittig skuffende ut :cry: En av grunnene til at jeg tenker på å kjøpe Wii er akkurat muligheten til å spille nevnte spill som Super Mario World, Super Mario 3, Street Fighter 2 osv. Vet vi sikkert om disse da vil komme til Europa i det hele tatt?

Hvordan er muligheten for å kjøpe den Japanske eller Amerikanske versjonen? Vil det f.eks. være mulig å betille fra Japan og laste fra deres VC-system?

Skrevet
Jeg skulle vært i japan.  VC-tilbudet er så uendelig mye bedre der.  Vi europeere får dårlige versjoner av spillene og.  Dere som har kjøpt Sonic har kanskje merket en del småfeil med grafikken og litt lagg enkelte ganger.  US- og JP-versjonene har ikke det

7583726[/snapback]

Dette høres vanvittig skuffende ut :cry: En av grunnene til at jeg tenker på å kjøpe Wii er akkurat muligheten til å spille nevnte spill som Super Mario World, Super Mario 3, Street Fighter 2 osv. Vet vi sikkert om disse da vil komme til Europa i det hele tatt?

Hvordan er muligheten for å kjøpe den Japanske eller Amerikanske versjonen? Vil det f.eks. være mulig å betille fra Japan og laste fra deres VC-system?

7584367[/snapback]

Hvis spillet har kommet ut i europa originalt, så kommer vi til å se det til VC. Hvis du kjøper en japansk Wii, så har du tilgang til de japanske VC-serverne, men kan ikke europeiske spill. Til det kommer en firmware-crack, ivertfall.

Hørtes kanskje ut som alt var doom og gloom i posten min over, men er ikke totalt superskuffet over VC. Det er kjekt å ha tilbudet, og jeg håper Nintendo of Europe kommer til å ta kritikken til seg, og forbedre tjenesten etterhvert.

Skrevet

Får håpe det, og at de lar oss kjøpe usa hversjoner om vi ønsker. Kan umulig være noe problem for dem, og egentlig kan de kun tjene på det.

Klassikere som chrono trigger som aldri kom ut i europa, kan nok selge en del om de gir det ut nå.. men men..

De burde også sette ned prisen. Enhver kan jo laste ned disse spillene gratis om en ønsker. Er ikke mangel på roms sider på nettet.

Skrevet (endret)
FRIDAY 8 DECEMBER 2006 (Wii LAUNCH)

Super Mario 64 (Nintendo 64)

F-Zero (SNES)

Donkey Kong Country (SNES)

Mario Bros. (NES)

The Legend of Zelda (NES)

Donkey Kong (NES)

Wario’s Woods (NES)

Sonic the Hedgehog (MEGA DRIVE)

Altered Beast (MEGA DRIVE)

Golden Axe (MEGA DRIVE)

Ecco the Dolphin (MEGA DRIVE)

Bonk’s Adventure (TURBOGRAFX)

Super Star Soldier(TURBOGRAFX)

Victory Run(TURBOGRAFX)

Bomberman 93 (TURBOGRAFX)

Dungeon Explorer (TURBOGRAFX)

FRIDAY 15 DECEMBER 2006

Urban Champion (NES)

Solomon’s Key (NES)

Pinball (NES)

Columns (MEGA DRIVE)

Gunstar Heroes (MEGA DRIVE)

Ristar (MEGA DRIVE)

Dr. Robotonik’s Mean Bean Machine (MEGA DRIVE)

Alien Crush (TURBOGRAFX)

FRIDAY 22 DECEMBER 2006

Donkey Kong Jr. (NES)

Soccer (NES)

Tennis (NES)

Space Harrier II (MEGA DRIVE)

Toe Jam & Earl (MEGA DRIVE)

Military Madness (TURBOGRAFX)

FRIDAY 29 DECEMBER 2006

SimCity (SNES)

Super Probotector (SNES)

Super Castlevania IV (SNES)

Baseball (NES)

Ice Hockey (NES)

R-Type (TURBOGRAFX)

Sonic the Hedgehog er ute :)

Selv gleder jeg meg til Super Probotector (må få meg en classic controller til :D), Super Castelvania IV.

Ellers venter jeg på det samme som PantZman og

Super Mario Bros-serien, samt Super Mario World (med overlever vel siden jeg har Super-Nintendoen koblet til fremdeles).

For tiden spiller jeg "The Legend og Zelda" (NES) på Wii'en ;)

Endret av JohnRichard
Skrevet

TTT folkens, Ting Tar Tid. Wii kom jo 8 Desember, så det tar litt tid før man får se alle klassikerne man ville ha på VC. Jeg venter i spenning på det første Super Mario bros spillet, nei ikke det som er på VC som er arkade versjonen, men konsoll versjonen...

Tror nok 2007 kommer til å bli et år der vi får mange gamle gode klassikere til VC, og det fryder meg, for det er så mange spill jeg skal ha. Tror jeg må jobbe overtid angro for å få råd til alle :p

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...