Gå til innhold

Verdt å oppgradere fra ultra 2 til extreme 3?


Anbefalte innlegg

Hei alle

 

Har et Canon G7, med et Sandisk Ultra 2, 2 gb. Ser nå at prisen har stupt på disse kortene, hvertfall i forhold til når jeg kjøpte mitt kort for snaut 400 kr i november.

 

Vil mitt kamera kunne nyttiggjøre seg av den omtrent doblede lese/skrive hastigheten jeg kan få med å hoppe op til extreme 3 kort? Eller kan jeg likesågodt fortsette med ultra 2?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med kortet i kamera, vil du ikke merke noen som helst forskjell, heller ikke på overføring til PC. Har du en minnekortleser, vil du merke forskjell på overføringen.

8237536[/snapback]

Kun hvis leseren er rask nok. Er vel omtrent kun de leserne spesielt laget for Extreme III-serien som klarer å utnytte disse kortene.

Lenke til kommentar
Med kortet i kamera, vil du ikke merke noen som helst forskjell, heller ikke på overføring til PC. Har du en minnekortleser, vil du merke forskjell på overføringen.

8237536[/snapback]

Kun hvis leseren er rask nok. Er vel omtrent kun de leserne spesielt laget for Extreme III-serien som klarer å utnytte disse kortene.

8245672[/snapback]

Nå føler jeg meg litt usikker, men er det ikke Extreme IV som krever spesialtilpasset leser?

Lenke til kommentar

Mao klarer ikke mitt kamera (G7) og skrive til minnekortet så raskt at det er noen vits i å oppgradere? Vil en oppgradering gjøre at det å se bilder på kameraet vil kunne gå raskere, eller vil det kun bli meget marginalt?

 

Takker for svar! Ser jo ut til at de penga er spart...

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Ultra II og Extreme III kort vil være minimal eller ikke-eksisterende på et G7. Ingen vits i å oppgradere.

 

Skal man kjøpe nytt kort, og det kun er noen få prosents forskjell i pris, kan det være like greit å gå for et Extreme III med tanke på evt. fremtidig kjøp av speilrefleks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...