Gå til innhold

Beste strategispill du har spilt


Gjest Slettet-xZFMnIz6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Hei!

Jeg vil vite hvilke strategispill dere har hatt mest glede av!

De to jeg har likt best er Star Wars: Battlegrounds og Dungeon Keeper 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Red Alert 2, ingen tvil. Og i tillegg hadde jeg det mye moro for mange år siden med age of empires, altså det første. I tillegg fikk jeg etterhvert tak i gold edition av enern som også var konge.

 

Hadde også et gammelt strategispill som det gikk en del timer i, men ikke det beste så klart. Uansett het det KKND2.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Tror jeg må sette Alpha Centauri på 1.plass. CIV + science fiction. Det spillet gikk sterkt ut over studiene og det er nok det strategispillet jeg har spilt mest. Det triste er at jeg ikke får expansionpakken Alien crossfire til å virke på xp.

 

Ellers så går/har gått det mye i CIV III & IV. En genial spillserie.

 

Har spilt mye C&C og Red Alert. Er dritmisunnelig på de som allerede har fått C&C III i posten.

 

Ellers: SimCity, UFO, Transport Tycoon, Railroad Tycoon.

Lenke til kommentar

Civilization-spillene, som heldigvis bare blir bedre med hver utgave, og Age of Empires II, Rise of Nations, Alpha Centauri, samt hele Heroes of Might and Magic-serien og Galactic Civilizations II, er de beste strategispillene jeg har spilt.

 

Kanskje ikke regnet som de beste, men definitivt de jeg har brukt mest tid på, må nevnes: Etherlords I+II, Jagged Alliance 2, og absolutt Warlords Battlecry II+III.

 

Har også brukt uforholdsmessig mye tid på de litt eldre Chaos Overlords, Master of Magic og Covert Action opp gjennom årene. :dribble:

Lenke til kommentar

Turn Based: Brukt mest tid på CIV2, men det beste er nok Hearts of Iron 2 tett etterfulgt av HoMM 2/3.

 

RTS: Uten tvil Starcraft. Har en Campaign som overgår det meste, jeg brukte faktisk cheats(ikke stolt av det nei) får å bli ferdig med Brood War. Det var så spennede at jeg ikke gadd å bruke tid på å spille igjennom de siste brettene på "vanlig" måte :p.

Starcraft er jo i tillegg kongen på haugen når det kommer til online RTS. Ingen over, ingen ved siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...