Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Tror ikke det er meningen det skal være noen vifte der. Det er hvertfall ikke det på P180/182.

 

Merkelig, kan virke sånn ja. Jeg tok av frontdekselet, men kommer ikke inn i det rommet. Det er jo helt klart plass til en 120mm vifte der (sjekket når jeg forsøker å smette inn viften der). Jeg tror at jeg kan knekke/file av den nederst metallbiten, for så å sette 120mm viften inn der - vurderer å forsøke. Tror ikke jeg må skru den fast, tipper den havner i press mellom harddiskene og viftegrillen.

 

Er det en designflause mon tro ? Virker jo helt klart som om det skal stå en 120mm vifte der og kjøle de 4 harddiskene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok det for gitt at det var mulig å putte en 120mm vifte der, det ser jo unektelig sånn ut. Men når jeg nå har lest litt rundt ser det ikke ut som Antec har ment at det skal være en vifte der. Jeg kommer nok ikke til å trikse for å få inn en vifte, blir litt for mye trøbbel i forhold til utbyttet, men det ser jo ut som det skulle gå med litt tweaking.

 

Når det kommer til CPU-kjøler tror jeg at jeg kommer til å bestille en Asus Silent Knight II, den får ganske gode omtaler og er under 10cm høy. Er visst ikke plass til Big Typhoon uten å fjerne 200mm-vifta (syns dette er litt rart da høyden på BT er oppgitt til ca 10cm og det er i overkant av 12cm plass, men har fått det bekreftet av en som hadde prøvd så med mindre andre kan tilbakevise dette må jeg gå utifra at det ikke er plass).

 

I en P190-review jeg leste hadde de brukte en Arctic Cooling Freezer 7 pro og de skrev ingen ting om plass-problem med den så vil tro den passer. Det er imidlertid en gammel kjøler som jeg ikke vet så alt for mye om. Noen som vet om denne vil kunne måle seg med Asus'en? Den er ihvertfall veldig billig (150,-) og har et super-enkelt feste-system (samme som stock-kjøleren).

Lenke til kommentar
LasseGL, mulig det er jeg som er litt tett men skjønner ikke helt hva du mener. Vet du helt sikkert at Noctua U-12 passer i P190? (syns det høres rart ut da flere tester slår fast at det ikke er mer enn 12cm plass over cpu og noctua-kjøleren er over 15cm) Hvilken cpu-kjøler bruker du nå? Er veldig interessert i å få bekreftet hvilke kjølere som passer og hvilke som kræsjer i "big-boy". Skal undersøke selv akkurat hvor mye plass det er over CPU når jeg kommer hjem i kveld. Kan det være sånn at CPU-plassering varierer litt mellom hovedkort og at kjølere kanskje ikke kræsjer i vifta på alle hovedkort? Husker ikke i farten hvor og hvor stor vifta faktisk er.

 

Jeg skal ta litt bilder og mål i løpet av uka.

jeg har ikke testet dette enda....har ikke fått tid til å sette sammen PC-en enda....men skal settes opp på søndan...og tror det går...

Lenke til kommentar

Finner ikke TRUE i Prisguiden...linker?

Uansett, jeg MÅ ha en CPU Kjøler kjapt som F, og noctuaen er for stor....

Men Zalman viftene er gode?

Tenker litt at det er en fordel da CPU Kjøleren akkurat treffer den 120 mm vifta bak, som da med en gang tar ut den varmelufta fra CPU'en....er ikke det en fordel?

det er fordi Zalman viftene er bøyde, noe noctuaen ikke er....

 

Oijda :ermm:

Vil det si at den ikke passer i mitt p182 heller? har nemlig bestilt meg en TRUE!

Den passer i P182.

 

Grunnen til at TRUE ikke passer i P190 er vel den store viften P190 har i sidedøren, noe P182 ikke har.

Dette stemmer.

ok, da dropper jeg TRUE, men zalman kjølere er det bra?

https://prisguiden.no/product.php?productId=56847

Lenke til kommentar

I tester jeg har lest er det bare så vidt det går å putte en CNPS9500 i p190 så tror ikke 9700 går, dessuten har jeg hørt mange si at zalman ikke er så gode på cpu-kjøling lenger da viftene bråker ganske mye. Jeg har foreløbig mest tro på Asus Silent Knight II for p190. Jeg tror også det kan funke bra med TRUE hvis man fjerner 200mm-vifta (men da blir jo kanskje litt av poenget med p190 borte?). Jeg vil nesten tro at man får bedre CPU-kjøling på denne måten enn med f.eks. Silent Knight eller 9500 + big-boy, men dette er kun synsing.

Lenke til kommentar

Mhm, blir litt skuffa over P190 mitt nå. Trodde det var såpass stort at ikke CPU vifter skulle bli så stort problem.

Men nå har det først oppstått.

Hvem ville dere andre anbefalt av CPU vifter?

 

Jeg, personglig, har mest lyst på en Zalman 9700! Siden den treffer den 120 mm vifta bak nøyaktig, og da kommer all luft fra CPU'en fort ut av kabinettet.

Men hvis den ikke passer, så er det lite å få gjort.

 

Men hva med en Big Typhoon VX eller uten VX? passer den?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=34356

https://prisguiden.no/product.php?productId=54571

Lenke til kommentar
Mhm, blir litt skuffa over P190 mitt nå. Trodde det var såpass stort at ikke CPU vifter skulle bli så stort problem.

Men nå har det først oppstått.

Hvem ville dere andre anbefalt av CPU vifter?

 

Jeg, personglig, har mest lyst på en Zalman 9700! Siden den treffer den 120 mm vifta bak nøyaktig, og da kommer all luft fra CPU'en fort ut av kabinettet.

Men hvis den ikke passer, så er det lite å få gjort.

 

Men hva med en Big Typhoon VX eller uten VX? passer den?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=34356

https://prisguiden.no/product.php?productId=54571

 

Må huske på at Zalman er noen bråke bøtter ... Jeg hadde 9700 (mener jeg den heter) selv. Og ved 800RPM var den skadelig hørbar... I tillegg hadde den et stygt grønt lys :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...