Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... ellers så var det kun 2 pinner igjen, og det kan da umulig passe med 3pin "PWR LED"

 

Det er litt forskjell på hovedkortene, noen har støtte for 2 pinners plugg og noen for 3 pinner.

 

Jeg støtte på det samme problemet som du beskriver, men det er en løsning hvis du er litt forsiktig, forutsatt at pluggen ikke kommer i konflikt med noe annet... Du kan løse ut den ene pinnen ved å forsiktig bøye plast-leppa i pluggen litt tilbake men en nål, mens du forsiktig lirker i ledningen. så kan du plassere den ved siden av den andre. Den tredje "tomme" plassen i pluggen kan da stå "i friluft", utenfor pluggen på hovedkortet. Hvilken av de to pinnene du må flytte på er litt avhengig av hovedkortet, du får nesten se hvor + & jord skal være, og tenke det ut selv. ;)

Lenke til kommentar

Her er noen bilder fra kassa, hvis noen har noen innspill. Som sagt er det kun to vifter i hele kabinettet (+1 backup i psu), og etter seks timer stress-test av cpu'en hadde den ikke gått over 65'C.

 

000_0087.jpg

000_0088.jpg

000_0089.jpg

000_0090.jpg

Det er bare en tom ramme, og et ekstra filter. Det er et ekstra filter foran vifta i det nedre kammeret også.

000_0082.jpg

100_1370.jpg

 

Endret av Cerv
Lenke til kommentar

Veldig pent, Cerv!

Jeg jobber nå mot å få en mer lydløs PC, dog jeg vil fortsatt overclocke den og spille på den, samtidig som den brukes som HTPC.

 

I dag bestilte jeg 3 Mist 16,5db(a) 120x120 vifter, ville gjerne hatt noctua, men det var det microplex hadde, og jeg måtte ha noe annet derfra i samme slengen.

Jeg bestile noen lydmatter derifra også, skal teste om jeg får noe resultat, de kostet bare 150kr uansett..

Skal prøve å kjøre dem med ensånn en Sunbeam Pyramid temperaturstyrt viftekontroller.. får se hvordan det går!

 

Hvilken GPU-kjøler er best for 8800GT, Thermalright DuOrb eller VF1000? Tenker gjerne lyd kontra ytelse. Vil ha høy ytelse, men et lavt støynivå er også viktig.

Lenke til kommentar

Fint å se at tråden om kassa over alle kasser er levende, kanskje jeg klarer å poste bilder sjæl. (kjøpte min P180 for litt over to år sida, mitt siste towercab ever)

 

Jeg har to spm, et litt OT først; får ikke power-led til å virke med det nye hovedkortet mitt. Er det sånn at man kan ta livet av led ved å ha den kobla feil (motsatt polaritet) for lang tid?

 

Og, jeg er svært interessert i å modde kassa mi, :idea: jeg vil ha en vifte inn på framsida av HDD buret nede. Skjønner ikke at Antec har scudda så grovt at det ikke er mulighet for det. Jeg har fjerna den vifta nede for lettere å få strigla ledningene. ...Såeh - er det noen som kan linke til noe info så slipper jeg å leite sjæl. :roll: Thanxabunch.

Lenke til kommentar
Henger meg også på her med mitt system....Bruker en Thermaltake Big Typhoon..Hos meg er ikke denne problemet for den 200 mm vifta i sidepanelet, men pci-e kontaktene på grafikkortet fra XFX står på en slik måte at det er DE som tar imot denne vifta..Måtte bare demontere den

Men du verden for et kabinett å bygge...rene drømmen..og så godt som lydløst...Satte alle mine disker (4 stk) i harddisk-rammen helt nede...

Mhm, hadde akkurat likedans problem. Dog jeg hadde Big Typhoon VX, og den delen på CPU-kjøleren som målte hastighet/temp osv på CPU'en, måtte ned, da trodde jeg det skulle gå. Men det var Skjermkortet som var i veien....nedtur...

Lenke til kommentar
Veldig pent, Cerv!

Jeg jobber nå mot å få en mer lydløs PC, dog jeg vil fortsatt overclocke den og spille på den, samtidig som den brukes som HTPC.

 

I dag bestilte jeg 3 Mist 16,5db(a) 120x120 vifter, ville gjerne hatt noctua, men det var det microplex hadde, og jeg måtte ha noe annet derfra i samme slengen.

Jeg bestile noen lydmatter derifra også, skal teste om jeg får noe resultat, de kostet bare 150kr uansett..

Skal prøve å kjøre dem med ensånn en Sunbeam Pyramid temperaturstyrt viftekontroller.. får se hvordan det går!

 

Hvilken GPU-kjøler er best for 8800GT, Thermalright DuOrb eller VF1000? Tenker gjerne lyd kontra ytelse. Vil ha høy ytelse, men et lavt støynivå er også viktig.

 

Vi temmelig lik HW og likt mål. Har du fått virftene? Funnet ut av hvilken GPU-kjøler for 8800GT som er best på lyd/ytelse?

 

Når det gjelder CPU-kjøler er vel Ninja best da den kjøles av kabinettviftene?

 

Noen som har data på hvor mye luft stockviftene i P182 flytter av luft og gir fra seg av lyd når de kjøres på low?

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert til Q6600 fra E4500 nå, den ble litt for treig når jeg kjørte to skjermer med mye som gikk samtidig.

Jeg kommer nok til å kjøpe en Thermalright DuOrb fortløpende, kjører enda på stock!

Jeg tror den gir en del bedre lufting enn Zalman VF1000, den kan vise til bedre temperaturer.

Den har to vifter og mindre heatpipes, så det kan godt være den støyer noe mer.. Men når den kjører på noelunde idle tror jeg ikke det gjør så mye.

 

Avbestilte MIST-viftene og kjøpte 2x Noctua 120mm 800rpm vifter, som lager minimalt med lyd men som yter like bra som MISTs vifter som kjører på høyere 1050RPM.

 

Jeg ville ikke ha anbefalt en vifteløs løsning med Quad Core prosessor.. Jeg bruker en Zalman CNPS9700LED, den flytter massevis av luft, har veldig god varmespredningsløsning og er veldig stille.

 

Antec trispeed viftene er jo helt greie da, men ikke noe mer enn det.. Vil vel tro at det er en 20-30% mer lyd fra dem, siden de må kjøre på høyere turtall.

Fikk lyddempingsmatter fra MIST i går, får se hva jeg gjør med dem og hvor de passer inn. Ikke helt sikker på hvor effektivt det blir, resonansdempingen er jo relativt god fra før..

Lenke til kommentar

Jeg ville faktisk styrt unna zalman, heller gått for en Thermalright Ultra120Extreme + en Scythe S-FLEX 1200rpm vifte, dette vil gi bedre kjøling og mindre støy enn zalman 9500/9700.

 

Jeg hadde flere noctua 120mm i maskina mi før, men de røyk fort ut til fordel for Nexus 120mm.

Lenke til kommentar

Jeg fikk den Zalman kjøleren bortimot gratis, koster mye mer flesk enn en Thermalright hvor du i tillegg må ha en vifte. Minuset er mindre dimensjon på viften, men støynivået er lavt, og utformingen sikter seg bra inn på utblåsningsviften.

 

Spcr mener noctuas 800rpm-vifter er stillere enn Nexus-viftene, men jeg har ikke prøvd dem selv.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått mitt P182 i heimen, og så utrolig gøy det var å montere inn all hardware! Var så gøy å planlegge hvor kabler skulle legges, og fordeling av HD-er.

 

Fantastisk fint kabinett å bygge i, litt trangere enn vanlig, men gøy med litt lirking. Nå er tilnærmet alle mine kabler godt gjemt unna. Ikke at det er noe vindu i det, men hjelper på luftflyten. Skal se om jeg tar å skjærer bort alle de små flapsene på fronten, de som det vises til i første post. Tempene ligger langt lavere både på cpu og gpu enn det gjorde i mitt forrige kabinett. Det var en Thermaltake Xaser V1000. Med 8x8cm vifter kjølte det mindre enn P182 med 4x12cm vifter (har en ekstra MIST i fronten foran HD og gpu). Selv med alle viftene på low er temperaturene lave, og ikke minst er det skikkelig stille.

 

Det eneste jeg kan klage på er at sidepanelene virker litt skralle. De er jo plastikk, og hver gang jeg hadde av sidepanelene fryktet jeg for at de små klipsene skulle ryke av. De gjorde ikke det, så det var nok bare innbilt, men ble nervøs.

 

Skal ta et bilde av innsiden når jeg kommer tilbake, bare for å vise det fram litt. :cool:

 

Edit: Ja, som Inc3ption sier under her trengte jeg en forlenger til min P4-kontakt. Har MIST 500w med faste kabler og et Asus M2N-Sli Deluxe HK, som har p4-kontakten oppe på øversiden av cpu-en.

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar

Jeg bygget mitt femte P182/P180-kabinett i går, og jeg begynner å bli rimelig lei av den dårlige plassen å jobbe i.. Men det ser bra ut til slutt da.

Drev å feilsøkte i over en time, fordi den ikke ville starte. Tok ut CPUen og tok den inni igjen, så gikk alt greit.. Veldig merkelig, første gang det har skjedd i alle fall..

 

Byttet nylig fra E4500 til Q6600, og herregud for en kokeplate den er på 3.0GHz i forhold til E4500en på 3.2..

 

Den "knakelyden" som prosessoren lager når den jobber, er den forårsaket av vibreringer?

Og til folk som kjøper strømforsyning, pass på, P4-kontakten til CPUen var for kort i 2 av 5 tilfeller. Skal du route ATX, P6 og IDE-kabelen på baksiden må du har forlengere der også, i de fleste tilfeller.

 

P4-kontakten gikk såvidt i når den lå oppå lydkortet og skjermkortet på forsiden av kortet, med en Mist 500w rev3.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått mitt P182 i heimen, og så utrolig gøy det var å montere inn all hardware! Var så gøy å planlegge hvor kabler skulle legges, og fordeling av HD-er.

 

Fantastisk fint kabinett å bygge i, litt trangere enn vanlig, men gøy med litt lirking. Nå er tilnærmet alle mine kabler godt gjemt unna. Ikke at det er noe vindu i det, men hjelper på luftflyten. Skal se om jeg tar å skjærer bort alle de små flapsene på fronten, de som det vises til i første post. Tempene ligger langt lavere både på cpu og gpu enn det gjorde i mitt forrige kabinett. Det var en Thermaltake Xaser V1000. Med 8x8cm vifter kjølte det mindre enn P182 med 4x12cm vifter (har en ekstra MIST i fronten foran HD og gpu). Selv med alle viftene på low er temperaturene lave, og ikke minst er det skikkelig stille.

 

Det eneste jeg kan klage på er at sidepanelene virker litt skralle. De er jo plastikk, og hver gang jeg hadde av sidepanelene fryktet jeg for at de små klipsene skulle ryke av. De gjorde ikke det, så det var nok bare innbilt, men ble nervøs.

 

Skal ta et bilde av innsiden når jeg kommer tilbake, bare for å vise det fram litt. :cool:

 

Edit: Ja, som Inc3ption sier under her trengte jeg en forlenger til min P4-kontakt. Har MIST 500w med faste kabler og et Asus M2N-Sli Deluxe HK, som har p4-kontakten oppe på øversiden av cpu-en.

 

Først av alt, velkommen i klubben! Og til dere andre, beklager mitt fravær fra denne tråden.

 

Kabinettet er helt fantastisk og de fleste kompisene mine har tatt min anbefaling og kjøpt dette. Har flere som skal bygge senere, og da blir det dette kabinettet som gjelder. Man må være litt gjennomtenkt før man begynner byggingen og som du sier: Det er gøy å legge planløsning for HW og kabler, hvis ikke hadde jeg latt noen andre bygge dette.

 

Man skal ikke bekymre seg for plastfølelsen dette kabinettet kan lure deg til å få. Den er nemlig ganske ubegrunnet. Vet at enkelte har slitt med knekte hengsler, men er man forsiktig og lirker litt, så går dette fint. Når det gjelder kabelstrekk, så kan jeg anbefale å kjøpe modulære PSU'er hvis man skal bygge i dette kabinettet. Da har man mulighet for å velge 60cm kabler fremfor 40cm. Jeg gjorde det og fikk plass til min 12v ledning bak hovedkortet uten noe strekk.

 

Kom gjerne med dine bilder, kanskje du har noen løsninger vi ikke har sett ;)

Lenke til kommentar
Man skal ikke bekymre seg for plastfølelsen dette kabinettet kan lure deg til å få. Den er nemlig ganske ubegrunnet. Vet at enkelte har slitt med knekte hengsler, men er man forsiktig og lirker litt, så går dette fint. Når det gjelder kabelstrekk, så kan jeg anbefale å kjøpe modulære PSU'er hvis man skal bygge i dette kabinettet. Da har man mulighet for å velge 60cm kabler fremfor 40cm. Jeg gjorde det og fikk plass til min 12v ledning bak hovedkortet uten noe strekk.

 

Kom gjerne med dine bilder, kanskje du har noen løsninger vi ikke har sett ;)

 

Min ledning var for kort og PSUen er ikke modulær. Løsningen ble å skjøte ledningen. Manglet sukkerbiter og krympestrømper, så det ble tvinning og elektroteip. Ikke den mest patentlige løsningen, men det funker. Skal nok etterhvert bytte ut PSUen med en modulær.

Lenke til kommentar
Tenker på å klippe der hvor det er rødt, og da kommer hele den mellom de røde strekene av.

Dermed blir det plass til en 120mm vifte.

 

[/img]

 

Noen her som har prøvd seg på å få plass til vifte nederst i fronten? Hadde vært gøy å få på plass en stille vifte der. Men kjipt å klippe, for så å finne ut at det ikke går.

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...