Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen med P183 som kan fortelle litt om disse hastighetsregulatorene bak? Er det mulig å koble flere vifter til disse, eller blir farten lavere da? Alltid greit å kunne justere farten, men trenger ikke noe fancy viftestyring heller...

 

Jeg lurer på det samme, men kan man koble den fra og heller bruke en vanlig viftestyring, eller må man ha den som følger med som et mellomledd?

Lenke til kommentar

Virker som det følger med 2 stk ja. Spørst vel egentlig om det er behov for mer, men jeg bestilte nå 3 noctua-vifter i tillegg, enten for å fylle opp, eller erstatte de som er der fra før av. Nå bråker min gamle boks en del, så spørst hvor kresen jeg har blitt. :p

 

Edit: Angående den posen så står det "Middle Fan Wire Bracket" på.

Endret av Bushmann
Lenke til kommentar
Noen med P183 som kan fortelle litt om disse hastighetsregulatorene bak? Er det mulig å koble flere vifter til disse, eller blir farten lavere da? Alltid greit å kunne justere farten, men trenger ikke noe fancy viftestyring heller...

 

Det er de samme viftene som Antec bruker i sine kabinett. Det er bare et ekstra klibs bak som holder den viftestyringen pr vifte. Du kan ikke bruke denne til andre vifter, da selve styringa er hardwiret på antec viftene. Uansett enkelt å fjernet. Selv bruker jeg bare Noctua vifter i kabisset.

Lenke til kommentar

Får vel sette litt liv i tråden igjen da.. Tok en liten oppryddning i dag. Fjernet to harddisker, vifte bracketen mellom harddiskene og PSU og plast skinnene til harddisk buret oppe.

 

Slik så det ut før arbeidet begynte;

 

Inni;

495386.jpeg

 

Bak;

495389.jpeg

 

 

 

Her har vi 8800GT og lydkortet mitt (creative ett eller anna);

495375.jpeg

 

Hk før tilkobling av kabler og kort;

495373.jpeg

 

Baksiden av kabinettet etter kabling;

495376.jpeg

 

Frem siden av kabinettet etter kabling;

495374.jpeg

 

 

 

 

Kunne kanskje blitt litt finere der det øveste HDD buret skal være, men ser ikke at det skal påvirke airflow.

Lenke til kommentar

Fikk Antec Sonata III kabinett i posten i går. Noen som vet hvordan man lettest kan montere vifte i front? Fikk ikke brukt så god tid som jeg ønsket i går, men jeg tror ikke det var mulig å lett plukke av platen bak hovedkortet. Er det i det hele tatt mulig på kabinettet?

 

Ellers var det mange lure løsninger jeg likte godt. Mye skinner og vibrasjonsdemping.. =)

Lenke til kommentar
Fikk Antec Sonata III kabinett i posten i går. Noen som vet hvordan man lettest kan montere vifte i front? Fikk ikke brukt så god tid som jeg ønsket i går, men jeg tror ikke det var mulig å lett plukke av platen bak hovedkortet. Er det i det hele tatt mulig på kabinettet?

 

Ellers var det mange lure løsninger jeg likte godt. Mye skinner og vibrasjonsdemping.. =)

Det er fester for 120mm vifte mellom harddisk-plassene og internt i kabinettet. Det gjør at det å ha et stort skjermkort kan bli et problem. Jeg har et 8800GTX stående som kommer i veien for viftaplassen. Logisk sett burde det vært mulig å sette vifta foran....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...