Gå til innhold

Innkalt til sesjon(militæret) har noen spørsmål


Mattlakk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har dårlig syn og må bruke linser, hele tiden.

Også sliter jeg veldig med hodepine (har prøvd masse, sove trene, mindre pc) osv osv, og har lest om migrene symptomer og har funnet ut at jeg kanskje har det, har sånne hodepine anfall med kvalme osv osv.

 

Anyways, jeg har ikke noe i mot militæret eller noe sånt, men jeg veit ikke om jeg har så lyst med tanke på hodepine og linser, Så derfor lurte jeg på,

 

Tror du jeg har gode nok grunner til å "slippe" ?

 

mvh

 

og en ting til, hvis jeg går til legen, tror du jeg kan få legemelding på migrene?

Endret av crawford
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk brev i går om at de (forsvaret) ville ha litt mer info om meg.

så jeg begynte å lure på om dette var noe for meg, så jeg gikk å rådspurte meg med min far (han har vært koropral eller lignende)

 

han sa ivertfall at hvis du hadde nedsatt syn (bruker briller, linser osv) så er det mindre sjangs for at du kommer inn

 

men tror det kan være lurt å ha med legearklæring

 

men når det er sakt så får du jo full legesjekk på sesjon

 

håper noe av dette hjalp :D

Lenke til kommentar

Spørs vel helt på om du har lyst eller ikke å avtjene førstegangstjenesten. Siden det er ikke vanskelig å lure seg unna(les:lure) Om du mener at du klarer det så er det vel mulig med de plagene dine?

 

Men om du faktisk har skikkelige plager må du jo såklart tenke på det.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har dårlig syn og må bruke linser, hele tiden.

Også sliter jeg veldig med hodepine (har prøvd masse, sove trene, mindre pc) osv osv, og har lest om migrene symptomer og har funnet ut at jeg kanskje har det, har sånne hodepine anfall med kvalme osv osv.

 

og en ting til, hvis jeg går til legen, tror du jeg kan få legemelding på migrene?

8208012[/snapback]

 

Gå til legen din du, så sender de deg på sykehuset å scanner hodet ditt, du har samme symptomene som bror min hadde, og han har migrene, fikk "lapp fra legen" på sesjon og automatisk fritak

 

Bare si du ikke vil, så går det så fint så :) Kan ikke tvinge deg..

8208394[/snapback]

 

Jo, det kan de

Lenke til kommentar

Var det ikke en dom nå tidligere i sommer hvor det var en som nektet, det ble tatt helt til høyesterett og der ble dommen at de faktisk ikke kan tvinge deg? Jeg mener ihvertfall dette.. hvis ikke har vi diskutert dette i vennegjengen endel ganger uten å ha det ifra et sted.. hehe. Men men, funker som oftest å bare møte opp og si at du ikke vil. Mange jeg vet om som har sluppet på denne måten. Da slipper du også siviltjeneste :)

Lenke til kommentar

En ting jeg mener er positivt er at de som ikke vil sier de ikke vil, og da slipper, så er det større sjangs for oss som virkelig vil inn i militæret og få gratis utdanning, å virkelig komme inn. Selv skal jeg søke om å komme inn i militæret til høsten istedenfor skole og ta førstegangstjeneste og så tenker jeg at jeg tar befalsskole, da det passer veldig bra inn i mine interresser som ledertype og friluftsmann :w00t:

Lenke til kommentar

Riktig det dere sier i de siste to postene. Om man ikke vil, er sjansene liten for at de tar deg inn. Du får noen papirer som du skal svare på før du måter opp på sesjon, helt på slutten spør de om du ønsker å komme inn i førstergangstjenesten, så det sier seg vel egentlig selv at man kan, mer eller mindre, velge. MEN, skulle det være få som ønsker førstegangstjenesten så tror jeg nok du kan tvinges.

 

Selv slapp jeg på grunn av dårlig syn. Klarer ikke å lese øverste bokstav på tavlen engang. :)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Søskenbarnet mitt har dårlig syn og bruker linser, han har også antydning til asma(trur jeg), men han slapp unna hvertfall.

Om jeg skulle få dårlig syn ville jeg tatt en laseroperasjon, fordi jeg har ikke noe i mot i å komme inn i militæret, ser ikke på det som noe galt å bli kalt inn akkurat.

Lenke til kommentar

Har du så mye problemer som du sier så gå til legen uansett hva du har tenkt å gjøre i forhold til militæret. Mens du enda er hos legen så sier du at militæret har tatt kontakt med deg og at du ønsker papirer på hva som feiler deg og evnt. hvilke behandlig du får.

 

Neste du gjør:

Vil du inn i militæret så er det godt mulig de tar i mot deg. Det er ingen problem å få de behov som du trenger dekket i forhold til syn og sånn, om det lar seg gjøre.

 

Vi ldu ikke inn i militæret så sier du bare det, og trenger de mer så har du papirer på at du ikke er i "topp-stand". Ingen problem for deg å slippe da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...