Gå til innhold

Flashe Hercules Radeon 8500LE til 8500?


Gammal Sokk

Anbefalte innlegg

Har ett Hercles Radeon 8500LE 64MB, og

har hørt en del snakk om att det er mulig

å flashe bios på dette så det blir ett

8500 kort(eller hvertfall fungerer som ett)

Lurte på i denne sammenheng om det er noen

som vet hvor jeg kan få tak i en 8500 bios

som fungerer med dette kortet og hvordan

jeg gjør det... har sånn noenlunde peiling

på det, men er alltids greit å få råd av noen

som har prøvd det før.

 

Har også ett problem med att dette kortet i enkelte

situasjoner, som t.eks. 3dmark eller Nascar2003(er de jeg har hatt dette problemet med så langt) att maskinen krasjer og skjermen viser bare en masse

vertikale linjer i masse farger, noen ideer til hva

som forårsaker dette? eventuelt hvordan fixxe dette.

 

--

maskin:

AMD Duron 1,2GHz med TT Volcano7 kjøler

MSI K7T Turbo2

256MB Apacer PC133 CL2 SD-RAM

Hercules FDX8500LE 64MB

WD 60GB IDE Disk

SMC_ett_eller_anna_nettverks_kort_PCI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8500 LE er vel bar et nedklokket 8500 kort med dårligere minne?

 

Du vil vel muligens få problemer med minnet viss du skal kjøre det på full 8500 hastighet.

Det er vel bare å bruke Powerstrip eller noe lignende og overklokke så langt det går.

Bruker dette selv på et Radeon 7200 SDR kort. 160/160->180/180.

 

Lurer på om det ikke er noe som heter Radeon Tweak eller noe i den duren. Søk litt på forum så finner du nok noe fornuftig.

Lenke til kommentar

Her er en link til oppskriften på å bytte bios (Har ikke prøvd dette selv):

http://www.64bits.se/guider/radeonflash/

 

Jeg hadde også problemer med at mitt 8500LE kort hang maskina og ga masse vertikale striper. Problemet i mitt tilfelle var at poweret ga for lite/ugjevn strøm.

 

Edit: Skriveleif

 

[ Denne Melding var redigert av: petergaustad på 2002-12-12 15:10 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 15:08, skrev petergaustad:

Her er en link til oppskriften på å bytte bios (Har ikke prøvd dette selv):



Jeg hadde også problemer med at mitt 8500LE kort hang maskina og ga masse vertikale striper. Problemet i mitt tilfelle var at poweret ga for lite/ugjevn strøm.


Edit: Skriveleif


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: petergaustad på 2002-12-12 15:10 ]</font>


 

Jau, men skal nå tro att 350Watt var nokk, selv om

det er en Q-tec, med tanke på att maskina bare

består av det jeg skrev tidligere, den har ikke

engang cd-rom

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 15:00, skrev andefaen:

Du vil vel muligens få problemer med minnet viss du skal kjøre det på full 8500 hastighet.

Det er vel bare å bruke Powerstrip eller noe lignende og overklokke så langt det går


 

Jeg klokket mitt ATI 8500LELE (230/230) med powerstrip. Kom til 255/250 tror jeg det var, før fargefyrverkeriet begynte.

 

Men så lastet jeg ned en retail ATI Radeon 8500 (275/275) BIOS, og flashet kortet med den. Dette funket glimrende. Har ikke vært noen problemer.

 

Så jeg vil anbefale å flashe... :grin:

 

Men husk å uninstaller driverene i windows før du flasher - hvis ikke får du artifacts når windows starter igjen (og tror du har ødelagt kortet.. :smile: )

 

_________________

www.NokiaMobil.tk - www.NokiaForum.tk

 

[ Denne Melding var redigert av: geezuzz på 2002-12-12 18:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 15:34, skrev petergaustad:

Det var faktisk Q-tec power i maskina jeg har også! Poweret er sendt inn til Norek, og jeg venter på deres konklusjon.


Det virket som problemet var med +3,3V som lå nede ved ca. +3,13V. Med poweret fra mitt gamle Aopen HX08 så fungerte det fint. (Mitt system er med P4 prosessor og Asus P4PE + litt dilldall).


Er ikke problem med +3,3V for den er aldri under +3,33V men svinger opp mot +3.44V på det meste...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-13 08:34, skrev johskar:

hmm... går det ann å bruke en BBA(Built BY Ati) Bios

på min hercules eller må jeg ha en i for Hercules?


 

hercules operer med 4.0 ns minne kontra bba som har 3.6.. derfor vil jeg IKKE anbefale deg å flashe hercules le bulk-kortet ditt (230/230) til retail 8500-hastighet.. men finner du en hercules 8500 BULK derimot (250/250) burde vel dette kunne klaffe)..

 

radEdit og atiflash er to programmer som kan være kjekke.. med radEdit kan du modifisere og mekke dine "egne" bioser, før du "installerer" dem med atiflash.. masse tråder på dette andre steder på forumet!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 08:10, skrev Ludde:

Quote:


Den 2002-12-13 08:34, skrev johskar:

hmm... går det ann å bruke en BBA(Built BY Ati) Bios

på min hercules eller må jeg ha en i for Hercules?


 

hercules operer med 4.0 ns minne kontra bba som har 3.6.. derfor vil jeg IKKE anbefale deg å flashe hercules le bulk-kortet ditt (230/230) til retail 8500-hastighet.. men finner du en hercules 8500 BULK derimot (250/250) burde vel dette kunne klaffe)..

 

radEdit og atiflash er to programmer som kan være kjekke.. med radEdit kan du modifisere og mekke dine "egne" bioser, før du "installerer" dem med atiflash.. masse tråder på dette andre steder på forumet!

 

jau, problemet er att jeg ikke finner noen plass der

jeg kan få tak i Hercules 8500 BULK bios, men kortet

fungerer finfint på 275/275 med BBA bios, eneste problem er att kortet trøbbler på DirectX, men det gjorde det før jeg flasha også, men fungerer 110%

stabilt i OpenGL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...