Gå til innhold

Kan dataen stå på hele tiden?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-12 16:22, skrev HoVeSkOt:

24 t 265 dager i året.


Så lenge du ikke har en nyere IBM harrdisk da. Dem skal visst ikke utifra IBM stå på lengre enn 8 timer daglig. Og hvis du ikke hører etter, vil disken din plutselig en dag finne ut at den ikke har lyst å funke noe lengre, slik at du mister alt du har av film, spill og annen viktig informasjon du måtte ha spart opp gjennom livet.


(ja jeg snakker utifra erfaring.)



 

Nokia sier jo at man ikke skal bruke mobilen ute da. Så IBM sine uttaleser tar jeg med ei klype salt... gi den god nok kjøling og behandle den pent kan jeg aldri tenke meg at de ikke tåler å stå på mye.. Jeg hadde pc'n på MYE før og kjørte da og kjører fortsatt med bare IBM disker (GXP75 og GXP60 og noen litt eldre)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-12 14:26, skrev non_nihil:

Hvor mange dager i et år?


Likte det lange forklarende innlegget om skuddår godt, for jeg husker vi diskuterte heftig og slo opp i diverse leksikon 31.01.99 for å finne ut om hvorvidt det var skuddår i 2000...


 

Hvorfor finne ut om det var skuddår 11 måneder før det skjedde?

 

31.01.99 = 31. januar 1999

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-12-12 21:00, skrev tv-freak:

Hvorfor finne ut om det var skuddår 11 måneder før det skjedde?


31.01.99 = 31. januar 1999


11 mnd? Det er jo 13 mnd før skuddårsdagen. 31. desember er jo som alle andre 31. desember'er. (At det er 12 mnd i et år husker dere vel fra skolen selv om det var en del som bommet stort på antall dager i året her)
Lenke til kommentar

Ikke farligere enn at din brebåndslevandør har fått beskjed av EUs organer til å kontrollere dine datamengder som downloader. Snart kan det samme skje med deg, som det har skjedd med flere tusen danske bredbåndskunder; en skyhøy julegave i posten, som musikk- og filmbransjen forlanger at du skal betale innen kort tid.

 

Ang. det å la en datamaskin stå ubegrenset. Det viktigste er å se til at stikkontakter er jordet, at kjøleribbe- og vifte er kraftige nok. Og, unngå å bruk operativsystemer som win98, winxp eller win2000, dersom du skal ha 99,9 % oppetid. Dersom du ønsker sistnevnte oppetid, må du bruke operativsystemet linux.

God tull og snart et godt dritt år!

 

 

Quote:


Den 2002-12-12 09:27, skrev gaaal:

Jeg har nettopp får meg en ny pc. Har seff lyst å la den stå på når jeg går om morningen på jobb,siden jeg har bredbånd å vil laste ned mest muligt,men for farlig er dette ? Hva sier om en data maskin man har bygget selv , vil man få det dekket på forskringen om uhellet skulle være ute?




Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 21:08, skrev Simen1:

Quote:

Den 2002-12-12 21:00, skrev tv-freak:

Hvorfor finne ut om det var skuddår 11 måneder før det skjedde?


31.01.99 = 31. januar 1999


11 mnd? Det er jo 13 mnd før skuddårsdagen. 31. desember er jo som alle andre 31. desember'er. (At det er 12 mnd i et år husker dere vel fra skolen selv om det var en del som bommet stort på antall dager i året her)

 

Sorry skrev feil ikke 11 men 12 måneder, hvertfall ikke 13, se på kalenderen din gutt!

 

Slutten av januar

Slutten av februar

Slutten av mars

Slutten av april

Slutten av mai

Slutten av juni

Slutten av juli

Slutten av august

Slutten av september

Slutten av oktober

Slutten av november

Slutten av desember

 

= 12 måneder

 

[ Denne Melding var redigert av: tv-freak på 2002-12-13 15:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-13 15:53, skrev tv-freak:

Quote:


Den 2002-12-12 21:08, skrev Simen1:

Quote:

Den 2002-12-12 21:00, skrev tv-freak:

Hvorfor finne ut om det var skuddår 11 måneder før det skjedde?


31.01.99 = 31. januar 1999


11 mnd? Det er jo 13 mnd før skuddårsdagen. 31. desember er jo som alle andre 31. desember'er. (At det er 12 mnd i et år husker dere vel fra skolen selv om det var en del som bommet stort på antall dager i året her)

 

Sorry skrev feil ikke 11 men 12 måneder, hvertfall ikke 13, se på kalenderen din gutt!

 

Slutten av januar

Slutten av februar

Slutten av mars

Slutten av april

Slutten av mai

Slutten av juni

Slutten av juli

Slutten av august

Slutten av september

Slutten av oktober

Slutten av november

Slutten av desember

 

= 12 måneder

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tv-freak på 2002-12-13 15:54 ]</font>

Hallo.. Hvor mange måneder er det fra 31. januar 99 til 31 januar 2000? (Svar: Nøyaktig 1 år, altså 12 mnd.)

 

Hvor mange måneder er det da fra 31. januar 99 til en måned ETTER 31. januar 2000? 13... jepp!

 

Lær deg å telle gutt!

 

PS. Sist skuddårsdag var 29. februar 2000 om det var noen som lurte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...