Gå til innhold

Led Zeppelin - Din mening om bandet


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Dette faller sikkert ikke i god jord her, men liker ikke Zeppelin. Finnes grenser for hvor lenge riffbasert rock underholder. Hater å si det, men Bonham og Page er overvurderte, samme med platene deres.

 

Gidder ikke å diskutere. Liker dem bare ikke.

8722438[/snapback]

Vel, det er din mening. Nevn en trommis som er bedre enn Bonham, og har betydd mer for andre trommiser?

 

Du er sikkert typen som elsker metal, og mener det er det eneste aksepterte i musikkverden. (hey, han spiller raskt på trommene.... whaaaaaaow)

8756872[/snapback]

Yeah, right. Før du begynner du begynner med den Frp-logikken din må jeg si at jeg faktisk ikke er noe metalhue. Og ja, Bonham har influert mange inkludert meg selv, men jeg føler han får litt i overkant mye oppmerksomhet for det han gjorde. Ingen tvil om at han er en god trommis, men igjen, føler at han får for mye skryt. Og når det kommer til skivene deres er det min SUBJEKTIVE mening som ikke er noe vits i å diskutere engang. Er sikker på at du ikke liker mange av favorittbandene eller favorittskivene mine heller. Vi trenger ikke alltid å være enige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter exorsisten her. :thumbup:

Jeg syns ikke selv at Zeppelin er sånn OMG BESTE BANDET EVER AZZ!

De er greie med noen veldig gode sanger, og skjønner at de er innflytelsesrike for mange, men det er ikke sånn super-rart når noen sier at de er oppskrytt eller ikke så bra.

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar
Dette faller sikkert ikke i god jord her, men liker ikke Zeppelin. Finnes grenser for hvor lenge riffbasert rock underholder. Hater å si det, men Bonham og Page er overvurderte, samme med platene deres.

 

Gidder ikke å diskutere. Liker dem bare ikke.

8722438[/snapback]

Vel, det er din mening. Nevn en trommis som er bedre enn Bonham, og har betydd mer for andre trommiser?

 

Du er sikkert typen som elsker metal, og mener det er det eneste aksepterte i musikkverden. (hey, han spiller raskt på trommene.... whaaaaaaow)

8756872[/snapback]

Går det virkelig ann? Kan han ikke ha egne meninger? "Du er sikkert den typen som.." hva vet du om det? Det er andre aspekter ved metal enn rask tromming :roll:

 

Synes at Bonham var god, men han får kanskje litt for mye skryt..

Lenke til kommentar
Synes at Bonham var god, men han får kanskje litt for mye skryt..

8759750[/snapback]

Det neste blir vel at Jimi Hendrix også er overvurdert og at kisen på langt nær er så goood som Michael Angelo Batio? :ermm:

8759973[/snapback]

 

:hmm::hm: Nei, hva har Hendrix med Zeppelin å gjøre? Duh. :innocent:

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar
Synes at Bonham var god, men han får kanskje litt for mye skryt..

8759750[/snapback]

Det neste blir vel at Jimi Hendrix også er overvurdert og at kisen på langt nær er så goood som Michael Angelo Batio? :ermm:

8759973[/snapback]

 

:hmm::hm: Nei, hva har Hendrix med Zeppelin å gjøre? Duh. :innocent:

8760058[/snapback]

 

Han mente muligens at det å kalle trommisen Bonzo for oppskrytt innenfor trommesjangeren blir som å kalle Hendrix oppsktytt innenfor gitarsjangeren. På tross av at dem muligens har lite med hverandre å gjøre. Det må vell dere skjønne.

 

Til Haakon*:

Hvorfor sier du bare at "han får litt for mye skryt", kan du ikke begrunne litt også. Da blir ting litt mer troverdig, og andre får kanskje et annet syn på ting. Er så lei "hodeløse" utsagn.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Ikke det samme i det hele tatt, dette eksempelet med Hendrix..

 

Det jeg sier med at jeg synes han får litt for mye skryt er at folk rett og slett ser på han som en gud.. Ja, han var god, men ikke så god som mange skal ha det til, synes jeg. Nå skal det sies at han har hatt stor innflytelse på mange, og at fyren var veldig god på trommer :)

 

Har forresten endelig kjøpt meg "Led Zeppelin"-DVD'en.. Etter The Song Remains the Same var jeg rimelig keen på mer Zeppelin live :p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Den er sjuk, ja! Spesielt om du har et DTS-anlegg, enorm lyd til å være så lenge siden. Men selv uten DTS-lyd er det et fantastisk stykke DVD. :D

8760457[/snapback]

 

Ja, det er virkelig lagt ned mye tid og krefter og virkelig fådd både bilde og lyd opp-pusset skikkelig. 5timer med godlyd, det er rett og slett fantastisk. Hvilken dvd liker dere best? Jeg liker første plata, rett og slett for jeg synes det er kulest å se dem så tilig i karriæren, den spinkle page, ta helt av på Les-Paul'n og Robert skrike. Synes den er best siden den er mest helhetlig, alle opptakene er fra samme konsert, og mest liv i dem der :D

Lenke til kommentar
I, III og IV er solide, mens II er ikke fullt så bra.

8760584[/snapback]

 

Ahh sier du det...hvorfor?

8760598[/snapback]

 

Vel jeg mener at låtene på II er mindre fengende og rett og slett litt "dårligere" enn på de 3 andre nevnte albumene.

Lenke til kommentar
Dette faller sikkert ikke i god jord her, men liker ikke Zeppelin. Finnes grenser for hvor lenge riffbasert rock underholder. Hater å si det, men Bonham og Page er overvurderte, samme med platene deres.

 

Gidder ikke å diskutere. Liker dem bare ikke.

8722438[/snapback]

Vel, det er din mening. Nevn en trommis som er bedre enn Bonham, og har betydd mer for andre trommiser?

 

Du er sikkert typen som elsker metal, og mener det er det eneste aksepterte i musikkverden. (hey, han spiller raskt på trommene.... whaaaaaaow)

8756872[/snapback]

 

Bra gjort å kalle han metalhead når han har Joy Division-avatar :)

 

Forøvrig uenig i det han sier, men det er da hans mening. Selv holder jeg Page og Bonham i ypperste klasse av rockegitarister - og trommiser.

Lenke til kommentar

Nå var jo ikke Led Zeppelin et "liste-vennlig" band heller da. De nektet å gi ut singler.

 

Led Zeppelin har utrolig mange forskjellige typer "sound" i musikken sin. De er meget diverse som man sier. Et meget viktig band da og et like viktig band nå vil jeg påstå. Alle har sine meninger om "det beste bandet" ever, personlig synes jeg at Zeppelin er langt på toppen der. Godt band og morsomt å høre på.

Lenke til kommentar

Er veldig glad i Zeppelin, jeg. Kjøpte alle platene deres (alle på cd pluss noen lp'er), men har dessverre mistet alle unntatt Presence og CODA (en samling sære låter som aldri kom på album - plata suger) :(

Uansett, synes de har spennende og variert musikk. Mange høydepunkter, og selvsagt også endel som ikke er så bra. Mange låter trenger gjerne bare litt tid så du venner deg til dem før du begynner å like dem.

Vet ærlig talt ikke hvilken plate jeg liker best. III, Physical Graffiti og Presence (ja faktisk!) er sterke kandidater. Tror jeg.

 

Noen favorittlåter: Babe I'm Gonna Leave You (I), Ramble On (II), Since I've Been Loving You (III), When The Levee Breaks (IV), D'yer Mak'er (Houses of the Holy), Kashmir, In the Light, Ten Years Gone og Boogie With Stu (alle Physical Graffiti), Achilles Last Stand, For Your Life og Tea For One (alle Presence) og In the Evening og Fool in the Rain fra In Through the Out Door. Mange flere selvsagt, tenkte jeg skulle nevne (ca.) en fra hvert album.

 

edit: Btw, det er jo sånn egentlig ikke noen plate som heter IV da. Den fjerde plata heter egentlig bare ... de rare tegnene som står på coveret...

Endret av anners
Lenke til kommentar
Jeg gjentar,

 

Zeppelin-fans burde sjekke ut bandet The Mars Volta.

De er inspirert av Zeppelin.

 

En fet video av dem:

 

8772739[/snapback]

 

 

Wow, finnes det et band som er inspirert av Led Zeppelin? Jeezes, at det ikke har blitt annonsert på TV eller noe, dette er jo noe helt revolusjonerende innenfor musikkverden.

 

Men OT, Zeppelin er synonymt med klasse, og sånn vil det alltid være.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...