Gå til innhold

Led Zeppelin - Din mening om bandet


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hører på mye rart.. Men det er noe helt spesielt når det er Zeppeling som står på lista.. får helt frysninger av soloen i stairways to heaven  :love:  Kanskje ikke spesielt vanskelig på noen vis, men INGEN gjør den like bra som Jimmy page (ja, så er det jo tråssalt han som har lagd den så det går ikke uansett, men du kan jo høre på Zack Wylde sin versjon, helt forferdelig, etter min mening)

 

Også hvordan "hey lady er oppbygd, helt fantastisk.. Starter med rolig og fengende gitar uten trommer i 1 min og 26 sek åsså tar det av. 

 

kanskje litt off topic men..

Når vi i det hele tatt snakker Led Zeppeling, kanskje noen kan svare meg på dette..

En veldig god kompis sier dette om Zeppelin;

"Zeppelin lager kjedelig musikk, de er dårlige musikere".  Veldig enkel musikk".

 

Så lurer jeg på, blir det da feil si: "Jamen, de har solgt over 300 millioner album, hvordan kan de da være dårlige musikere, er det en tilfeldighet da eller"? ??

(Dette er  da selvfølgelig en diskusjon mellom meg og min kompis, men vil bare ha deres mening :) )

 

Altså her handler det om hva folk syner og mener om musikk, greit nok.. Å vis noen synes at Led Zeppelin er dårlige musikere så respekterer jeg deres synspunk, på en måte.. ;) 

Men å si det at Led Zeppelin er dårligere musikere og de kan ikke måle seg med andre, lager enkel musikk osv uten å ha noe grunnlag for å si det engang.. er litt VEL å ta i?

8179204[/snapback]

det han kameraten din sier er helt feil. prøver du å spille en av sangene deres, vil du merke at det på gitar og trommer er noe av det vanskeligste man kan prøve å spille, og de er musikere beyond me å forstå. bare se på noen av de tidligerre konsertene. en helt vanvittig improvisasjonsevne. men at de har solgt mange album er ikke et kvalitetstegn. Be kameraten din om å skjerpe seg....kan du si meg hva han synes er gode musikere? og hvilke band som er gode i følge ham?

Lenke til kommentar
Jeg drømmer fremdeles om at de skal få med seg Jason Bonham slik de gjorde på 80-tallet og turnere igjen.

9110869[/snapback]

ja håper de skal turnere igjen bare ikke med jason bonham, han arva sitt talent av moren. men det kommer snart en turne med plant, page og jones og kanskje terri bozzio.

Lenke til kommentar

Terry Bozzio er ikke rett trommeslager for Zeppelin. Han har en helt annen stil enn det Bonham hadde. Men god er han.

 

Personlog har jeg ikke lyst til å se dem live igjen. Plants stemme er rusten, det samme er Pages gitarspill. Og Jones ville ikke spille mer med Zep, var det ikke slik? Og viktigst: De vil aldri finne en trommeslager som groover på samme måte som Bonham.

 

Hadde det ikke vært for at Jason Bonham heter nettopp Bonham, hadde alle bedt ham ta seg en bolle. Mannen er ingenting mer enn navnet sitt.

Lenke til kommentar

Folkens, TSRTS slippes i "upgraded" versjon i November!! :dribble::dribble:

 

LED ZEPPELIN: Double-CD Collection, Reissue Of 'The Song Remains The Same' Due In November

 

 

On November 13, Atlantic Records/Rhino Entertainment will honor LED ZEPPELIN with the release of "Mothership", a 24-track, two-CD comprehensive collection that spans their illustrious career. All eight of the band's classic studio albums are represented here, with the tracks being personally selected by Jimmy Page, Robert Plant, and John Paul Jones. "Mothership" includes landmark songs such as "Whole Lotta Love", "Immigrant Song", "Kashmir", "Rock And Roll", "Dazed And Confused", "Stairway to Heaven". The set will also include new liner notes. Available at all physical retail outlets and www.ledzeppelin.com, "Mothership" collectible packages will be available in multiple configurations:

 

* Standard Package – 2-CD set

* Deluxe Edition – 2-CD/ 1-DVD featuring the 90-minute, premiere-version of the "Led Zeppelin" DVD (£12.20 SRP)

* Collector's Edition – 2-CD/1-DVD ultra-deluxe, collectible limited edition

* Vinyl Edition – 4 LPs, high-end, audiophile quality vinyl with collectible memorabilia

 

"Mothership" Track Listing:

 

Disc One:

 

01. Good Times Bad Times

02. Communication Breakdown

03. Dazed And Confused

04. Babe I'm Gonna Leave You

05. Whole Lotta Love

06. Ramble On

07. Heartbreaker

08. Immigrant Song

09. Since I've Been Loving You

10. Rock And Roll

11. Black Dog

12. When The Levee Breaks

13. Stairway To Heaven

 

Disc Two:

 

01. Song Remains The Same

02. Over The Hills And Far Away

03. D'Yer Maker

04. No Quarter

05. Trampled Under Foot

06. Houses Of The Holy

07. Kashmir

08. Nobody's Fault But Mine

09. Achilles Last Stand

10. In The Evening

11. All My Love

 

Slated for a simultaneous release, Warner Home Video debuts brand-new DVD editions of "The Song Remains The Same", now for the first time with all 14 songs from the original concert. The DVD features newly remixed and remastered sound, 5.1 Dolby Digital surround sound, and boasts more than 40 minutes of added bonus material, including never-before-released performance footage of "Over The Hills And Far Away" and "Celebration Day"; plus performances of "Misty Mountain Hop" and "The Ocean"; a rare 1976 BBC interview with Robert Plant and Jimmy Page; vintage TV footage from the Drake Hotel robbery during the New York concert stand; and a Cameron Crowe radio show.

The discs will be available as follows:

 

* Deluxe Edition DVD

* Deluxe Edition HD DVD and Blu-ray

* Limited Collector's Edition – 2-disc set includes collectible vintage T-shirt with original album artwork design, soundtrack CD, lobby cards, reproductions of original premiere invites, tour schedule, and more

 

"We have revisited 'The Song Remains The Same'," says Jimmy Page, "and can now offer the complete set as played at Madison Square Garden. This differs substantially from the original soundtrack released in 1976, and highlights the technical prowess of Kevin Shirley, who worked with us on 'How The West Was Won'. When it comes to 'The Song Remains The Same', the expansion of the DVD and soundtrack are as good as it gets on the LED ZEPPELIN wish list."

 

"The Song Remains The Same" track listing:

 

Disc One:

 

01. Rock And Roll

02. Celebration Day

03. Black Dog (including Bring It On Home)*

04. Over The Hills*

05. Misty Mountain Hop*

06. Since I've Been Loving You*

07. No Quarter

08. The Song Remains The Same

09. Rain Song

10. The Ocean*

 

Disc Two:

 

01. Dazed And Confused

02. Stairway To Heaven

03. Moby Dick

04. Heartbreaker*

05. Whole Lotta Love

 

* Not on original soundtrack release

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Det aller meste av det jeg har hørt med dem har jeg avskydd. Jeg likte ikke musikken, og jeg likte såvisst ikke vokalen til Plant.

8991542[/snapback]

Flott. En av få. Bai bai ;)

8991765[/snapback]

 

Jeg begynner å bli vant til å være en del av minoriteten som ser på LZ og The Beatles som kjedelige og overvurderte ;)

8991804[/snapback]

Nok en tullebukk som har sprengt hørselen sin av metalplater?... jeje...

9078255[/snapback]

 

Nånei, jeg hører ikke på metal lenger, utover et og annet industrimetalband ;) Jeg foretrekker gothrock, noe deathrock og diverse elektronisk musikk (EBM, TBM, aggrotech, synthpop, futurepop etc.), så det er nok mer sannsynlig at jeg har sprengt hørselen med Combichrist og Grendel enn med metalplater ;)

Endret av Lodvgs1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...