Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Racing vs vanlig moped


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på en ting. Holder racingmopeder lengere enn vanlige mopeder som f.eks Derbi senda, peugeot xps, tsx osv osv...

 

Jeg ser at racingmopedene har gått lengere , men de er fortsatt dyrere. Er dette logisk eller? Bedre motor? :hmm:

Endret av hansenx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste mopeder som er ute i dag bruker Yamahas AM6 motor, både racing og cross moped. Derbi derimot bruker en annen motor. Denne motoren har en veiv som tåler 2k omdreininger mer og skal visst ha bedre girkasse ifølge det jeg har hørt om den. Så det er ingen forskjell på motorene. Men racing mopeder har betydelig finere utseende ;)

Lenke til kommentar
De aller fleste mopeder som er ute i dag bruker Yamahas AM6 motor, både racing og cross moped. Derbi derimot bruker en annen motor. Denne motoren har en veiv som tåler 2k omdreininger mer og skal visst ha bedre girkasse ifølge det jeg har hørt om den. Så det er ingen forskjell på motorene. Men racing mopeder har betydelig finere utseende ;)

8164636[/snapback]

 

 

Hmm... ja, men synes det er rart at folk sier at racing kan gå lenger! Er dette til felle da? De har jo samme motor :hmm:

Lenke til kommentar
De aller fleste mopeder som er ute i dag bruker Yamahas AM6 motor, både racing og cross moped. Derbi derimot bruker en annen motor. Denne motoren har en veiv som tåler 2k omdreininger mer og skal visst ha bedre girkasse ifølge det jeg har hørt om den. Så det er ingen forskjell på motorene. Men racing mopeder har betydelig finere utseende ;)

8164636[/snapback]

 

 

Hmm... ja, men synes det er rart at folk sier at racing kan gå lenger! Er dette til felle da? De har jo samme motor :hmm:

8164678[/snapback]

 

ser du inlegett mitt over hans står det jo der

Lenke til kommentar

Tja, vil påstå at racingmopeder ikke har vært herjet så mye med osv, men så kjedeli de er :dontgetit:

 

Nå bor jo jeg da i nordnorge med mye skog og slikt, og er jo nesten en skam med racingmoped her.. men jeg hadde aldri ville ha hatt en racing istede for vanlig "moped" \ Crosser..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hmm... så det er utseende som avgjør altså... Hmm.. jaja, ser racing mopeder som har gått 20 000 km til 16-17 000 kr og vanlige(de som ser skikkelige ut med tanke på uteende) som har gått 10 000 km.. til 12-13... Jeg bare lurer... synes at det er en rar fordeling :hmm:

Lenke til kommentar
Folk vil jo helst ikke tape så altfor mye penger på den sykkelen de selger :p

Hvor mye de selv betalte for den er vanligvis tatt i betraktning når folk skal selge en sykkel.

8164819[/snapback]

 

 

Ja, det er også sant. Men jeg synes egentlig at visst en racing har gått over 20 000 km, så er det litt mye med nesten 20 tilbake! Uansett hva de betalte for den....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...