Gå til innhold

Tråden om ansiktsbarbering


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Men hvorfor er det så mange som tror dette da?

8162203[/snapback]

Av grunnen jeg fortalte: Man begynner å barbere seg i en periode der skjeggveksten øker og derfor kan det virke som om skjegget er tettere etter hver barbering.

8162391[/snapback]

I gamledager, da jeg gikk på ungdomskolen - så barberte noen av gutta seg på magen, der man har 'veiviseren'. Dette gjorde de selvom de ikke hadde annet enn dun der, og påstod at dette var noe de gjorde for å få frem og markere veiviseren. Og om det var tilfeldig eller ei, så fikk de disse veiviserene de hadde ønsket seg før de gikk ut av ungdomskolen.

Selv så ser jeg ingen logikk i at det å barbere seg skulle øke hårveksten, men det så jo tilsynelatende ut til å fungere :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har egentlig ikke så mye skjeggvekst, barberer meg kanskje 2-3 ganger i uka, og har aldri prøvd å "slippe ut" det skjegget jeg har. Merker at jeg har altfor ujevn vekst og at det er en hel del områder der det ikke er nok skjeggvekst til at det blir noe bra. Bruker 3-hodet barbermaskin, det funker greit, bare å ta seg god tid. Har et lite problem med at jeg blir irritert/rød på undersiden av haken ned mot halsen og adamseplet hver gang jeg barberer meg. Det er noe av grunnen til at jeg ikke tør å ta i bruk høvel, er redd for at det blir langt verre da. Noen som har lignende erfaringer?

8176355[/snapback]

Kjenner meg igjen der. De første årene brukte jeg maskin (Philishave Coolskin, 2-hodet, vanntett). Den har alltid gitt en rimelig tett barbering, men jeg fikk ofte irritert hud på halsen. Eneste gangene det ikke skjedde var stort sett når jeg barberte meg i dusjen og brukte plenty med sånn lotion man "lader" maskinen med. Når lotionen tok slutt (gidder jo ikke kjøpe ny ;)) ble jeg veldig irritert, spesielt på områdene rett til siden for adamseplet.

 

For en måneds tid siden gikk jeg over til Mach3 Turbo med stort hell. Barberingene er, spesielt i starten, myyyye mer behagelig. Ingen irritasjon i det hele tatt. Nå har jeg fått tilbake litt av den irritasjonen rundt adamseplet, men det er langtifra så mye som før, og det går over mye fortere. Før kunne det være et rent helvete i en halvtime, nå er det litt irritasjon i 5 minutter.

 

Bruker som sagt Mach3 Turbo, sammen med en eller annen Gillette shaving gel (som blir om til skum når man putter den i trynet). Bruker også en Gillette Aftershave Balm som skal være moisturizing og calming :thumbup:

 

Anbefaler at du prøver deg på høvel hvis du ikke har gjort det før. Men velg en skikkelig en, ikke noe engangs-piss fra BIC.

Lenke til kommentar

Når begynte dere å barbere?

 

Jeg husker ikke helt når jeg begynte, men vil tro jeg dro den første høvelen over ansiktet mitt i 7. klasse. Var tidlig ute i utviklingen, og nå er jeg 16 år og barberer meg daglig.

 

 

EDIT: Jeg har ikke sånn sykt mye skjegg etter en dag, men jeg barbere meg daglig fordi jeg ikke synes det er så kult med skjegg når man er 16. Kunne sikkert barbert mer sjeldent, men jeg liker å ha glatt ansikt.

 

EDIT2: Glemte å si noe om vanene mine. Men; først dusjer jeg, så peeling og så barbere jeg. Bruker barberskum fra Gillette, men vurdere å kjøpe meg noe annet (kanskje en krem? Tips?), og barberer med skjegget. Så vasker jeg huden med produkter fra Biodroga og krem fra samme. :)

 

Anbefaler Biodroga på det varmeste! :yes:

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Jeg bruker som regel bare å ta litt passe varmt vann i trynet, og så gå på med høvelen, barbere med hårene (nedover), og skylle høvelen relativt ofte (annethvert drag omtrent).

Etterpå er det over med kaldt vann for å få vekk skjeggrester og kjøle ned huden litt. Funker utmerket.

 

En ting jeg forresten skulle hatt var en skikkelig barberkniv. Mest for skøy, men har noen testa å barbere seg med en slik?

 

razor1.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til små, sorte hår på overleppa. Jeg barberer meg tre ganger i uka, så får ikke tid til å undersøke "konsistens" eller farge nærmere. Men hvis jeg trapper opp på barberinga, og høvler over (annen)hver dag, tror dere det er noen mulighet for skjeggvekst (til en viss grad) før jeg går ut av 10. klasse?

 

Selv om jeg er født på den 3. siste dagen i året, vil jeg si jeg er relativt tidlig ute, rent "hårmessig" - med jungel under armene, og noe buskas på magen.

Lenke til kommentar
Koffert: Skjønner ikke helt hva du mener.. Tror du at om du barberer deg oftere så vil skjegge komme raskere? Det skjer ikke.

8201453[/snapback]

Nei da så. Har bare lest det så mange plasser, at jeg tok det for god fisk. Men innser jo at man ikke kan skynde frem noe så naturlig som skjeggvekst ved hyppigere barbering.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å barbere meg i niende, får bare blondt "skjegg" som ikke synes veldig godt, men ser ikke spesielt bra ut om jeg lar det vokse en uke. Jeg bare barberer meg med høvel og skum ca 2 ganger i uken. (går i 10), men er det sant at jeg fortere får ordentlig skjegg hvis jeg begynner å shave hver dag?

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det så mange som tror dette da?

8162203[/snapback]

 

Av grunnen jeg fortalte: Man begynner å barbere seg i en periode der skjeggveksten øker og derfor kan det virke som om skjegget er tettere etter hver barbering.

8162391[/snapback]

 

Hvorfor får jenter skjegg på leggen etter en periode med barbering da? og disse vokser gjerne langt.. ligger det i jenters natur å ha skjegg på beina? har alltid lurt på dette :p

 

EDIT: kutta ut leifen jeg da.....

Endret av Roxrud
Lenke til kommentar
Hvorfor får jenter sjegg på leggen etter en periode med barbering da? og disse vokser gjerne langt.. ligger det i jenters natur å ha sjegg på beina? har alltid lurt på dette :p

8250678[/snapback]

Hår er tykkere jo lenger inn mot roten det kommer. Derfor kjennes helt kort hår stivt ut, mens lengre kjennes mykere ut. Jenter lar sjelden håret på leggene vokse lenger enn til stubber, der hvor håret er på det tykkeste, derfor kjennes det stivt ut.

 

Og det skrives SKJEGG og ikke sjegg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...