Gå til innhold

Tråden om ansiktsbarbering


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Det å barbere seg i ansiktet er en kunst, i hvertfall å få det til korrekt. Jeg tror de fleste av oss vil dra nytte av en tråd som omhandler dette relativt kompliserte emnet. Her kan vi diskutere høvler, skum, kremer, teknikker og utveksle tips.

 

Min fremgangsmåte:

 

1. Dusj - jeg dusjer alltid før jeg barberer meg. Dessuten barberer jeg meg alltid på kvelden.

2. Barberskum - Så masserer jeg inn barberskum, foretrekker Nivea.

3. Barberer:

  • Først tar jeg sidene, slik at jeg har en donut med skum rundt munnen.
  • Deretter tar jeg sidene motsatt vei, for tettere barbering.
  • Så skrur jeg på vibreringen på høvelen og tar rundt munnen.
  • Deretter vasker jeg med varmt vann, før jeg vasker meg med kaldt vann for å lukke porene.

4. Ansiktskrem - Bruker alltid ansiktskrem etter barbering, fortrinnsvis en tykk og oljete. Av og til bruker jeg maske, men det er sjeldnere.

 

Kjør bidrag!

 

shavePA_350x250.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å barbere meg rett etter dusjen, men ofte så blir det kun etter å ha skylt ansiktet i varmt vann.

 

Barberskum masseres inn, bruker Gillette til vanlig, kjøper bra barberskum når jeg er ute og reiser.

 

Begynner ytterst på halsen og jobber meg innover, området rundt adamseplet spares til slutt.

Samme prosdedyre i ansiktet, begynner ytterst og jobber meg innover, tar barten og haka til slutt.

 

Bruker for tiden Mach3, men har kjøpt meg Fusion-høvelen som tas i bruk når høvelen jeg bruker nå er moden for utskifting.

 

Ellers så vil jeg anbefale alle Aderma Treatmentcream som after shave, hadde tidenes største problem med utslett da jeg var i militæret (måtte barbere meg daglig), og denne kremen gjorde rett og slett underverker. Fås kjøpt på Apotek1.

 

Edit: Må også sies at jeg har en relativt hissig skjeggvekst. Barberer jeg meg på morgenen så klager kjerringa om at det stikker på kvelden.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar

Det viktigste er vel allerede sagt. Videre synes jeg at en barberbørste er et veldig godt verktøy for å få på skummet - mindre skum på hendene. Føles også som skjegget er lettere å rake av etter bruk av børste, men det kan være innbilning.

Endret av trøls
Lenke til kommentar
Kjør bidrag!

Aight!

 

Gjør stort sett det samme som deg. Men, det er ikke en obligatorisk ting for meg å dusje, før jeg barberer meg. En viktig ting å påpeke, samt presisere, er å barbere med skjegget. Mange tror at man får en glattere ansikt, vel, drar man fingeren oppover så er det glatt den vegen også, men man blir fort rød av å barbere mot. Kanskje kan man få en ondartet skjeggvegst etter hver? Hvem vet.

 

Uansett. Som dere sikkert vet, fra filmen American Psycho, så bruker Patrick Bateman aldri aftershave som inneholder alkohol. Hvorfor? Fordi alkohol eldrer ansiktet fortere. Derfor bruker jeg bare en helt vanlig ansiktskrem etter barberingen, eller smoothing aftershave balm.

 

Vil anbefale settet til Lumene. Veldig bra produkter, samt at det lukter så godt! :)

Lenke til kommentar
Det viktigste er vel allerede sagt. Videre synes jeg at en barberbørste er et veldig godt verktøy for å få på skummet - mindre skum på hendene.

8156416[/snapback]

 

Hmm, selges hvor?

8156470[/snapback]

Gud vet. Har prøvd å finne det i Oslo, men det var lite utvalg og svært dyrt. Ebay? Google?

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Jeg pleier å bruke maskin, fordi jeg ikke liker å være helt glatt i ansiktet - vil ha litt "tredagers". Jeg pleier å begynne rundt halsen ved adamseplet og tar langs kjevebeinet og opp langs kinnene. Så tar jeg maskinen på skrå (opp-ned om du vil) og stusser opp mot kinnskjegget (har litt omtrent ned til kanten på øret).

 

Deretter driver jeg å leker med skjegget fremme: lager bart osv. før jeg barberer meg.

 

Så smører jeg meg med fuktighetskrem/after-shave fra Nivea.

 

Noen som har en link med "skjeggfrisyrer"? Er litt keen på å spare til bukkskjegg, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det symmetrisk osv. :p

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

- Smøre skum utover kinnene

- Skylle av hendene og fylle vasken med vann

- Barbere i alle himmelrettninger

- Skylle av

- Tørke med håndduk

Har gått til innkjøp av den nye 5-blads greia, den river godt.

 

Evt. tar jeg en enkel en:

- Skrur på barbermaskina og trykker den mot trynet. Tar av hodene og tømmer den for hår etter hver gang.

 

Bruker ikke noe spesiel teknikk egentlig, litt mot hårene og litt med hårene, så blir det så fint så. Er det partay har jeg på litt aftershave, best foretrukket er Jean Paul Gaultier.

 

Barberer meg egentlig ikke så ofte, et par ganger i uka. Jeg liker å ha litt kosepels. :) Jeg sparer til trønderbart nå, men vi får se hvor langt det går.

 

Bildet er tatt nå i kveld, er vel kansje påtide å barbere seg igjen gitt. Må vel få dama til å trimme sjegget litt også ser det ut til.

 

Oppfordrer flere til å legge inn bilde av sjegget sitt!

post-23984-1173908398_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ellers så vil jeg anbefale alle Aderma Treatmentcream som after shave, hadde tidenes største problem med utslett da jeg var i militæret (måtte barbere meg daglig), og denne kremen gjorde rett og slett underverker. Fås kjøpt på Apotek1.

8156355[/snapback]

 

Så denne er å anbefale? Jeg har også en tendens til å slite med sår hals og rødt utslett etter barbering, så jeg er helt klart åpen for forslag som gjør barberingen til en bedre opplevelse!

Lenke til kommentar
Ellers så vil jeg anbefale alle Aderma Treatmentcream som after shave, hadde tidenes største problem med utslett da jeg var i militæret (måtte barbere meg daglig), og denne kremen gjorde rett og slett underverker. Fås kjøpt på Apotek1.

8156355[/snapback]

 

Så denne er å anbefale? Jeg har også en tendens til å slite med sår hals og rødt utslett etter barbering, så jeg er helt klart åpen for forslag som gjør barberingen til en bedre opplevelse!

8159651[/snapback]

 

Den fungerer utmerket her, uparfymert er den også - så jeg føler jeg kan bruke den uten å føle meg altfor homofil :p

Lenke til kommentar
Så denne er å anbefale? Jeg har også en tendens til å slite med sår hals og rødt utslett etter barbering, så jeg er helt klart åpen for forslag som gjør barberingen til en bedre opplevelse!

8159651[/snapback]

Den fungerer utmerket her, uparfymert er den også - så jeg føler jeg kan bruke den uten å føle meg altfor homofil :p

8160056[/snapback]

 

Hmm, det høres lovende ut! Tror kanskje jeg skal gi den et forsøk da :) Husker du prisen?

Endret av Gabi Heinze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...