Gå til innhold

Tråden om ansiktsbarbering


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Er det en myte at å barbere seg mye øker skjeggveksten?

Anyone? :)

Nei. :)

8161606[/snapback]

 

Jo. :)

 

Det at man gjerne begynner med ansiktsbarbering i puberteten, før man har fått ordentlig skjeggvekst, skaper illusjonen om at hår vokser tettere og hyppigere hvis man barberer seg. Det er imidlertid ikke tilfellet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ok, hvem av dere har rett? Kilder?

8161958[/snapback]

 

Jeg har rett. Tenk litt over kroppens egenskaper med en logisk tilnærming, så kan du spør etter kilder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men hvorfor er det så mange som tror dette da?

8162203[/snapback]

 

Av grunnen jeg fortalte: Man begynner å barbere seg i en periode der skjeggveksten øker og derfor kan det virke som om skjegget er tettere etter hver barbering.

Lenke til kommentar

Har stort sett prøvd alt av maskiner som er på markedet. Funker rett å slett ikke. Tror jeg har for hardt skjegg. Blir liksom aldri ferdig når jeg bruker maskin. Har derfor endt opp med Mach 3. Tenkte jeg skulle teste den nye nå snart. På meg er ihvertfall høvell eneste måten å bli glattbarbert på.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke så mye skjeggvekst, barberer meg kanskje 2-3 ganger i uka, og har aldri prøvd å "slippe ut" det skjegget jeg har. Merker at jeg har altfor ujevn vekst og at det er en hel del områder der det ikke er nok skjeggvekst til at det blir noe bra. Bruker 3-hodet barbermaskin, det funker greit, bare å ta seg god tid. Har et lite problem med at jeg blir irritert/rød på undersiden av haken ned mot halsen og adamseplet hver gang jeg barberer meg. Det er noe av grunnen til at jeg ikke tør å ta i bruk høvel, er redd for at det blir langt verre da. Noen som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Er det en myte at å barbere seg mye øker skjeggveksten?

8156278[/snapback]

 

Anyone? :)

8161517[/snapback]

Når du barberer deg kutter du hårene på det tykkeste, når de da vokser ut igjen vil det se tettere ut (siden tuppen har blitt tykkere).

 

 

Jeg skjønner forresten ikke hvordan dere gidder å bruke så mye tid på å barbere dere. Syns det er direkte kjedelig. Raker over i en vill fart annen hver dag, jeg. Ofte uten barberskum. Og huden min er helt fin, så enten er jeg heldig med huden eller så har dere blitt lurt. Kanskje jeg blir en rynkete liten jævel når jeg blir gammel, men det får heller bare være.

Lenke til kommentar
Er det en myte at å barbere seg mye øker skjeggveksten?

8156278[/snapback]

 

Anyone? :)

8161517[/snapback]

Når du barberer deg kutter du hårene på det tykkeste, når de da vokser ut igjen vil det se tettere ut (siden tuppen har blitt tykkere).

 

 

Jeg skjønner forresten ikke hvordan dere gidder å bruke så mye tid på å barbere dere. Syns det er direkte kjedelig. Raker over i en vill fart annen hver dag, jeg. Ofte uten barberskum. Og huden min er helt fin, så enten er jeg heldig med huden eller så har dere blitt lurt. Kanskje jeg blir en rynkete liten jævel når jeg blir gammel, men det får heller bare være.

8180133[/snapback]

 

Jeg tipper du har tilnærmet null skjeggvekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...