Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan mottor står det i NSR 125?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Det er en motorsykkelmotor i NSR 125.

 

Bedre lykke med rettskrivningen neste gang ;)

8148276[/snapback]

 

Litt OT, men folk som klager på rettskrivning plager meg grønn og blå!

 

Om du er så utrolig flink med norsken din, vis det på neste norskprøve (om du går på skole), ikke sitt her og klag på folk som ikke er like flinke/tar alt like lett.

Endret av Leaf
Lenke til kommentar
Hm... nå er honda en av verdens største produsent av motorer.

Så at de skulle kjøpe en motor fra yamah, og putte i en av sine egene sykkler virker fjernt.

8148359[/snapback]

De er verdens største motorprodusent nå! ;)

 

Og angående rettskrivning. Det virker mye bedre når det er rett skrevet. Tenk deg at du søker jobb. Hvem vil de ta inn til jobbintervju? Han med masse skriveleifer eller han som har levert en søknad fri for skriveleifer? :)

Lenke til kommentar
Honda produserer vel kun 4-taktere? Både båt og mc motor (kanskje et unntak av nsr?)

8524344[/snapback]

Samt rakett- og jetmotorer! :p

 

CBR har Honda motor, men det er jo dog 4-takter. Honda har vel 2-taktere også? Har de ikke noen 2-taktere båtmotorer?

 

Men hvorfor er dette så viktig? :p Det står vel på sykkelen regner jeg med. ;)

 

EDIT:

Kom til å tenke på at de, i motsetning til de fleste andre, bare har 4-takts gressklippere.. Så godt mulig de bare har 4-taktere, siden det er dette man finner i Jincheng mopeder og andre lignende ukjente merker. Men godt mulig det er et unntak med NSR..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Honda produserer vel kun 4-taktere? Både båt og mc motor (kanskje et unntak av nsr?)

8524344[/snapback]

Samt rakett- og jetmotorer! :p

 

CBR har Honda motor, men det er jo dog 4-takter. Honda har vel 2-taktere også? Har de ikke noen 2-taktere båtmotorer?

 

Men hvorfor er dette så viktig? :p Det står vel på sykkelen regner jeg med. ;)

 

EDIT:

Kom til å tenke på at de, i motsetning til de fleste andre, bare har 4-takts gressklippere.. Så godt mulig de bare har 4-taktere, siden det er dette man finner i Jincheng mopeder og andre lignende ukjente merker. Men godt mulig det er et unntak med NSR..

8524384[/snapback]

 

Er nok eneste nsr som er 2-takt av alle hondas motorer... alle båtmotorer står det jo "four stoke" og gressklipperne er heller ikke annet enn 4 takt... virkelg rart at de skal lage 2-takt til kun en 125ccm og ikke til noe annet..

 

Edit: nsr e vell ute av produksjon nå? cbr har tatt over...

Endret av G-A
Lenke til kommentar
Er nok eneste nsr som er 2-takt av alle hondas motorer... alle båtmotorer står det jo "four stoke" og gressklipperne er heller ikke annet enn 4 takt... virkelg rart at de skal lage 2-takt til kun en 125ccm og ikke til noe annet..

8524554[/snapback]

Ja, men NSR er jo utgått på dato. :p Men mulig de lagde den før, eller hadde et samarbeid med noen.

 

Uansett, spiller det noen stor trille? :p

Lenke til kommentar

nei spiller ingen rolle det.. men CBR er diggere og kjøre pga firetakt og bånndraget generelt :) skikkelig behagelig.. hehe.. behøver ikke jage på turtall..

 

men uansett... motorn er en 125cc totakt i NSR. boring x slag = 54 x 54,5 mm. 28mm gasser fra.. keihin tror jeg.. uplombert har den 26 hk :p

 

Men wtf?= NicaSil Racing? :p Honda har jo en "racing' bil som heter NSX... er det NicaSil X-Race? :p

 

tror ikke NSR står for alu belegget inni sylinderen :p men hva vet jeg... ^^

Lenke til kommentar
nei spiller ingen rolle det.. men CBR er diggere og kjøre pga firetakt og bånndraget generelt :) skikkelig behagelig.. hehe.. behøver ikke jage på turtall..

8525927[/snapback]

Har du kjørt begge? 2-takter er genrelt sprekere enn 4-takter da. Og drar bedre, men bruker dog litt mer bensin..

Lenke til kommentar
nei spiller ingen rolle det.. men CBR er diggere og kjøre pga firetakt og bånndraget generelt :) skikkelig behagelig.. hehe.. behøver ikke jage på turtall..

8525927[/snapback]

Har du kjørt begge? 2-takter er genrelt sprekere enn 4-takter da. Og drar bedre, men bruker dog litt mer bensin..

8527099[/snapback]

 

ja har kjørt begge :) er greit med turtallskick og racing generelt.. men mtp komfort og kjøre så er cbr diggest.

CBR er bedre å kjøre ja. 4takt er generelt mye bedre å kjøre enn 2 takt, grunnet bånndraget iforhold til som du sier, jaginga på 2 takt.

 

NSR står ikke for nicasil eller noe slikt, nicasil er belegget på innsiden av sylinderen, sylinderveggene.

8527326[/snapback]

 

nei nettopp  :tease:

Lenke til kommentar

jo da joda.. seff .. jeg har da en tzr med turtallskick så det holder jegog :) men det blir slitsomt etterhvert på lang tur og ligge hele tiden og måtte jage på turtall over 8000 for å ha noe drag vett :p

 

CBR kunne jeg ligge på 4 5 hele veien :p null risting, grei lyd og chill følelse :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...