Gå til innhold

Verdens mest ubrukelege reklame?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom forresten på ett eksempel på hvordan jeg mener Sony burde gjort det..

 

Se på den nye barberhøvelen til Gillette.

 

Først kjørte de en kampanje der de kun hintet om at noe kom og at dette...

8089287[/snapback]

Eg gjekk og rett på den limpinnen. Det var ein god reklame-kampanje.

Sitt idag med ein altfor dyr høvel, av merket Fusion. Likar designet, og den føles forøvrig litt betre.

 

Hehe, litt ot ;)

Lenke til kommentar

vi kan vel gå litt off topic her. Gillette reklamekampanjen er veldig bra. Det er slik det skal gjøres. Sony har et litt halvdårlig forsøk her. De hadde et bra slikt konsept i statene. Der den første teaseren minnet om noe fra independence day.

 

Men tilbake til gillette. Er det seriøst ingen som ser mønsteret. Snart har vi gillette 10, . Med sine 10 blader gir den NÅ med den TETTESTE barberingen NOENSINNE.

 

men skal kanskje baklage litt til DbD, jeg kom kanskje litt skarpt ut i svingen. Men det var bare overskriften som var litt, unødvendig. :whistle:

Lenke til kommentar
vi kan vel gå litt off topic her. Gillette reklamekampanjen er veldig bra. Det er slik det skal gjøres. Sony har et litt halvdårlig forsøk her. De hadde et bra slikt konsept i statene. Der den første teaseren minnet om noe fra independence day.

 

Men tilbake til gillette. Er det seriøst ingen som ser mønsteret. Snart har vi gillette 10, . Med sine 10 blader gir den NÅ med den TETTESTE barberingen NOENSINNE.

 

men skal kanskje baklage litt til DbD, jeg kom kanskje litt skarpt ut i svingen. Men det var bare overskriften som var litt, unødvendig.  :whistle:

8090750[/snapback]

Hehehehe Gillette får nok snart ett problem med antall blad på høvelen ja.. Kommer vel til å koste 2-300kr om noen år :!:

 

Independence day er for så vidt også ett godt eksempel på meget god markedsføring. De kjørte ett lass med teasers som egentlig ikke ga noen mening eller mye informasjon. Men fytti grisen så interessert jeg ble av den kampanjen. Løp til kinoen :D

Lenke til kommentar

Hadde ikke det stått på toppen at det var reklame for ps3 så hadde jeg ikke skjønt det. Hadde trodd det var en film som heter "this is living" elns.

 

 

Drittreklame synes jeg. Og håper jeg ikke høres ut som fanboy da, men synes 360 reklamen er mye bedre. F.eks. den banna reklamen der de skyter på hverandre med hendene, og den reklamen der de leker "tyv og røver". slike reklamer sitter man med ett smil om munnen etter man har sett.

Lenke til kommentar
@Bromle:

Problemet med reklamen er at den har ingen klår melding og kome med. Det er ein narrator som snakkar om ein masse vas som ikkje har noko med korkje PS3 eller handlinga i reklamen å gjere. Eg meiner dette er heilt ubrukeleg, keisamt og grusomt uintressant. Mange her inne som forsvarar den som om det er eit stykke kunst verdig sjølve Picasso sit namn påtrykt.

8090577[/snapback]

Der sa du det! Har du sett bilder av picasso? Abstrakte akkurat som reklamen. Men allikevel populære som få.

 

 

Til opplysning kjørte sony noen ganske merkelige reklamer for PS2 også i sin tid. Læreren vår i markedsføring tok faktisk frem en av de og viste oss og ingen skjønte hva den hadde med PS2 å gjøre.

Se f.eks.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Sidan me tydlegvis er dumme som brød - har du sikkert grådig lyst å fortelje oss kva reklama fortel oss. La oss no få høyre din djupe analyse.

8090118[/snapback]

 

:roll:

Les hva jeg skriver.

Jeg sier jo nettop at jeg ikke behøver " å forstå" for at nyskjerrigheten skal pirres.

Uansett, hvis du går på www.thisisliving.tv, hvor reklamen faktisk er hentet fra, ser du at

siden ikke er oppe ennå. Hele greia tyder på at de har gitt oss en liten smakebit av noe mer, de vil gjøre deg forvirret, de vil ha deg til å tenke " hva faen har dette med ps3 å gjøre?".

Det har de vel fiksa?

Lenke til kommentar

Til opplysning kjørte sony noen ganske merkelige reklamer for PS2 også i sin tid. Læreren vår i markedsføring tok faktisk frem en av de og viste oss og ingen skjønte hva den hadde med PS2 å gjøre.

 

David Lynch jo! :love:

8091904[/snapback]

 

:dribble:

Den hadde jeg ikke sett, fet som fy!

Thisisliving reklamen oser jo også av David Lynch, mulig det er mesteren selv

som er på ferde igjen?

I så fall er det ikke rart folk er forvirra, mannen er ikke skrudd sammen som oss andre dødelige.

Lenke til kommentar
nå må vi ikke glemme at linja mellom genial og ubrukelig er ganske tynn.

 

forskjellen på gal og eksentrisk er jo størrelsen på bank kontoen.

 

Vi vil kanskje se tilbake på denne ubrukelige reklamen om 3 år og tenke hvor genial den var.  :whistle:

8092092[/snapback]

 

For de som er opptatt av slikt kan man lese litt om Sonys europeiske markedsføringsstrategi her:

klikketi klikk......

Virker som de satser på nybrottsarbeid ja, kan slå begge veier det.

Endret av tezz
Lenke til kommentar
Hm, denne tankerekken bringer meg litt videre i Sony's markedsførings-strategi. Er det bare meg som føler at det er svært liten reklamering generelt for PS3, spesielt siden det bare er få uker til lansering?

 

Greit nok at Elkjøp og Expert har bannere i butikkene sine hvor det står når konsollen lanseres, men hvor er reklameskiltene ellers? Jeg hadde nesten forventet å se store reklameskilt på bussskur, helsides-annonser i aviser og reklamesnutter på TV2. Det virker på meg som man forventer at man allerede skal vite om PS3, på bakgrunn av enkelte avisartikler, eller nyhetsinnlegg på diverse nettaviser. Jeg synes det er litt underlig at Sony ikke vil hause opp stemningen mer enn de har gjort, en konsoll-lansering har tross alt potensialet til å bli en gedigen kjøpefest.

 

En annen ting jeg tenkte på var at denne reklamen som vi diskuterer i denne tråden egentlig ville gjort seg mye bedre som en kinoreklame enn på tv, da det er mer vanlig å følge med på reklamene og kommentere disse på en kino. I tillegg er reklamen laget for å virke som en film-trailer, og ville passet bedre inn i en slik setting, hvertfall føler jeg det slik.

8089190[/snapback]

 

 

sende mail til sony angående det ..de sa at de ikke ville ha store reklame kanpanjer før de har nok ps3'er og oppdrive .. d.v.s de venter til de har masse ps3'er og oppdrive

Lenke til kommentar
@Bromle:

Problemet med reklamen er at den har ingen klår melding og kome med. Det er ein narrator som snakkar om ein masse vas som ikkje har noko med korkje PS3 eller handlinga i reklamen å gjere. Eg meiner dette er heilt ubrukeleg, keisamt og grusomt uintressant. Mange her inne som forsvarar den som om det er eit stykke kunst verdig sjølve Picasso sit namn påtrykt.

8090577[/snapback]

Der sa du det! Har du sett bilder av picasso? Abstrakte akkurat som reklamen. Men allikevel populære som få.

8091814[/snapback]

Eg skal ikkje påberopa meg noko kunst-kunnskap. Men eg kan faktisk, seie med ein gong, at det ikkje er noko kunstverk denne reklama som blir diskutert her.

 

 

Hele greia tyder på at de har gitt oss en liten smakebit av noe mer, de vil gjøre deg forvirret, de vil ha deg til å tenke " hva faen har dette med ps3 å gjøre?".

Det har de vel fiksa?

8091979[/snapback]

Eg er longt ifrå forvirra. Eg er frustrert over at folk kan få betalt for å oppdrive noko slikt søppel. Det er kun det som går igjennom hovudet mitt når eg ser det der. Eg blir ikkje intressert eller nysgjerrig på kva for produkt det gjeld.

 

 

nå må vi ikke glemme at linja mellom genial og ubrukelig er ganske tynn.

 

forskjellen på gal og eksentrisk er jo størrelsen på bank kontoen.

 

Vi vil kanskje se tilbake på denne ubrukelige reklamen om 3 år og tenke hvor genial den var.  :whistle:

8092092[/snapback]

Veldig, veldig sant Bromle!

Eg trur at om 3 år, så er det særdeles få som tenkjer på denne reklama.

Lenke til kommentar
Latterlig rekalme - men minner meg litt om Coca Cola Zero reklamene.. Når den kom. Skjønte ikke noe av de Zero-greiene før jeg gikk inn på nettsiden.

 

8089558[/snapback]

Det gjorde jeg. For en kompis av av mora til en kompis jobber i Coca-Cola fabrikken. Så jeg fikk smake den flere uker før (sant) :cool: Men bare en flaske da :dontgetit:

Lenke til kommentar

Og der kom jammen med Sony med en reklame som jeg mener de burde kommet med i stedet for det mølet som er i denne tråden..

 

http://www.us.playstation.com/Media?id=15928 <-- link fra en ny tråd om denne nye reklamen!

 

Her ble i hvert fall jeg lysten på en PS3. Rett på sak og ingen dill dall.. Rett og slett bare en grisefet reklame i min bok :thumbup:

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...