Gå til innhold

Verdens mest ubrukelege reklame?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den vekker oppmerksomhet, om reklamen er god eller ei spelar for så vidt ingen rolle så lenge den blir mykje omtalt.

8088896[/snapback]

Nå finnes det allerede en tråd for PS3-reklamer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=715586&hl=

 

Ellers har de vel egentlig truffet ganske bra med denne reklamen, formålet er jo å få folk til å huske den, noe du hvertfall må gjøre siden du starter en egen tråd om den.  :D

8088907[/snapback]

At nerder(ja det er vi alle sammen) på spillforum diskuterer disse reklamene tror jeg har tilnærmet null verdi i den store sammenheng.

 

Vis den reklamen til en normal person og spør om de får lyst til å kjøpe PS3 etterpå.. Hvis de i det hele tatt skjønner at det er reklame for PS3 da.

 

Som jeg har skrevet i en annen tråd om denne reklamen så hadde jeg garrantert skiftet kanal før slutten av reklamen. Jeg venter egentlig bare på at det skal komme en Axe-logo på slutten der jeg.

 

Jeg tror Sony regelrett bæsjer på leggen med disse reklamene som ikke viser noe som helst av selve maskinen, men bare masse vissvass.

 

Men selvsagt synes de fleste i PS3-gjengen at dette er veldig bra reklamer da :tease:

Lenke til kommentar
Den vekker oppmerksomhet, om reklamen er god eller ei spelar for så vidt ingen rolle så lenge den blir mykje omtalt.

8088896[/snapback]

Nå finnes det allerede en tråd for PS3-reklamer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=715586&hl=

 

Ellers har de vel egentlig truffet ganske bra med denne reklamen, formålet er jo å få folk til å huske den, noe du hvertfall må gjøre siden du starter en egen tråd om den.  :D

8088907[/snapback]

At nerder(ja det er vi alle sammen) på spillforum diskuterer disse reklamene tror jeg har tilnærmet null verdi i den store sammenheng.

 

Vis den reklamen til en normal person og spør om de får lyst til å kjøpe PS3 etterpå.. Hvis de i det hele tatt skjønner at det er reklame for PS3 da.

 

Som jeg har skrevet i en annen tråd om denne reklamen så hadde jeg garrantert skiftet kanal før slutten av reklamen. Jeg venter egentlig bare på at det skal komme en Axe-logo på slutten der jeg.

 

Jeg tror Sony regelrett bæsjer på leggen med disse reklamene som ikke viser noe som helst av selve maskinen, men bare masse vissvass.

 

Men selvsagt synes de fleste i PS3-gjengen at dette er veldig bra reklamer da :tease:

8088932[/snapback]

 

 

Søppel. Hverken mer eller mindre.

8088950[/snapback]

Takk til dykk begge.

 

Hadde dette skvipet komt på tv, hadde eg skifta. Tingen er det at, som toffy nemner, har det ein uhorveleg lite å seie om me her inne diskuterar det. Me gjere stort sett ikkje anna enn å krangle om slikt.

 

Den vanlege mann i gata hadde aldri forstått kva for noko "this is living" betyr. Høyres meir ut som ei reklame for kjøkken-torsdag på Maxbo. Eg og trur at Sony skyt seg selv i foten ved å lage slike absurde, idiotiske, keisame, reklamar.

Lenke til kommentar

Hva i svarteste finmark var det der for noe? Greit med urtodokse reklamer, men den der virket mer som reklame for psykotiske mennesker om at de bør ta livet av andre med håndgranat.

 

Jeg trodde PLAYstation 3 var en spille maskin, men så langt har jeg sett psykotisk oppførsel, baby dokker som gråter og noen som leker seg med plastikk beger. Åja, og en liten, men veldig kul snutt av Motorstorm. Og kun de 11 sekundene av alle disse minuttene med reklame viste noe som helst av den underholdningen PS3 kan/skal/vil kunne tilby.

 

Og nei, sier ikke alle xbox reklamene er gode heller, er faktisk mulig å misslike begge deler.

Lenke til kommentar

Det er jo AKKURAT mannen i gata de når! Når de i 360-reklamene viser gameplay så appellerer det veldig lite til en som ikke er gamer.

Sony hadde mange geniale reklamer for PS2 og jeg regner med de vet hva de gjør nå også. Jeg skjønner ikke hvordan dere kan sitte og tro at sony har gjort noe heelt feil nå når det sitter markedsførere i et milliardselskap flere dager og timer for å lage bra reklamer og markedsføre PS3 på en bra måte. De markedsførerne har tross alt minst en bachelorgrad innenfor området de holder på med.

 

Men, det kan godt være at de ikke appellerer til dere hardcoregamere fullt så mye siden de ikke viser noe gameplay eller noe av maskinen.

 

(For å være ærlig syntes jeg den var litt rar selv, men regner med den skal være godt for noe.)

Lenke til kommentar
Det er jo AKKURAT mannen i gata de når! Når de i 360-reklamene viser gameplay så appellerer det veldig lite til en som ikke er gamer.

Sony hadde mange geniale reklamer for PS2 og jeg regner med de vet hva de gjør nå også. Jeg skjønner ikke hvordan dere kan sitte og tro at sony har gjort noe heelt feil nå når det sitter markedsførere i et milliardselskap flere dager og timer for å lage bra reklamer og markedsføre PS3 på en bra måte. De markedsførerne har tross alt minst en bachelorgrad innenfor området de holder på med.

 

Men, det kan godt være at de ikke appellerer til dere hardcoregamere fullt så mye siden de ikke viser noe gameplay eller noe av maskinen.

 

(For å være ærlig syntes jeg den var litt rar selv, men regner med den skal være godt for noe.)

8089043[/snapback]

Nå er vel ikke all verdens penger og vel-utdannede markedsførere en garanti for at en reklame-kampanje slår ann..

 

Jeg kan heller ikke skjønne at game-play ikke skal interessere vanlige folk, men en gjeng med gale mennesker og en rullende granat skal interessere de samme personene? Forstå det de som vil.

 

Jeg vil i hvert fall ikke sette penger på at vanlig mennesker blir overhodet interessert i PS3 utifra denne reklamen her.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett så mange gameplay filmer av xbox 360 heller, GeoW reklamen var vel kun cut-scenes etc og ville appelere til action junkies. Problemet er vel heller at folkene i noen av 360 reklamene ser ut til å ha det morsomt hvor de "leker" med hverandre. Elsket den hvor folk løpte rundt og "skøyt" hverandre med hendene, minnet meg om lekene jeg lekte når jeg var yngre.

Lenke til kommentar

Vel, poenget med denne og andre PS3-reklamer er vel at man ikke skal glemme den med en gang. I mange tilfeller vil folk diskutere disse reklamene med venner (eller på forum, slik som her), og da har Sony nådd ut til ganske mange mennesker. Selvsagt er reklamen elendig i den forstand at den ikke viser noe som helst som har med PS3 å gjøre, men det er da heller ikke poenget. Reklamen er laget bevisst for å være anderledes, slik at folk skal huske den.

 

larshaugli18 sier det ganske fint, han skjønner ikke meningen med reklamen, og synes den er underlig. Sjansen for at han nevner dette for en kamerat er stor, og denne kameraten ønsker selv å se denne "underlige" reklamen. Så nevner han det kanskje til en annen venn, og slik går det. Fellesnevneren blir "har du sett den nye reklamen for PS3?", altså PS3-navnet. Dette er altså hele poenget med disse reklamene, og få folk til å snakke om PS3-navnet, jo mer dette blir nevnt, jo bedre er det for Sony.

Lenke til kommentar
Kan noen her, som ikke fra før av er PS3 interessert, med hånden på hjertet si at de har snakket om noen av disse reklamene i det daglige liv? Selv har jeg ikke hørt eller snakken om noen av reklamene, eneste var vel den første med den svende banan kontrollen.

8089089[/snapback]

 

Har disse reklamene blitt sendt på tv enda? Jeg har kun sett dem på internett, etter å blitt linket til dem via tråder som dette...

Lenke til kommentar
larshaugli18 sier det ganske fint, han skjønner ikke meningen med reklamen, og synes den er underlig. Sjansen for at han nevner dette for en kamerat er stor, og denne kameraten ønsker selv å se denne "underlige" reklamen. Så nevner han det kanskje til en annen venn, og slik går det. Fellesnevneren blir "har du sett den nye reklamen for PS3?", altså PS3-navnet. Dette er altså hele poenget med disse reklamene, og få folk til å snakke om PS3-navnet, jo mer dette blir nevnt, jo bedre er det for Sony.

8089080[/snapback]

For så vidt ett godt poeng det.. Hvis folk faktisk gidder se hele reklamen da.. PS3-navnet dukker jo ikke opp før helt på slutten. For at branding skal fungere så må man jo få vite hvilket brand det faktisk er snakk om :D

 

Men personlig kjenner jeg ikke mange som faktisk diskuterer reklamer så spesiellt mye akkurat. Hvis man ser bortifra kampanjer som Grandiosa-folka har laget og lotto-reklamer. Og de diskuteres vanligvis fordi de er morsomme eller ekstremt irriterende.

 

Edit: F.eks coca-cola er jo mestere i branding.. Man forstår vanligvis fra 1.sekund i filmene deres at det er snakk om ett eller annet coca-cola produkt. Jeg synes det er merkelig at Sony ikke tvinger Playstation-merke i trynet på oss fra første stund i disse reklamene. For det merkenavnet er jo ekstremt sterkt.

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Aner ikke, har ikke hatt TV i kjeller stuen siden...november? Går mest på prosjektor og spilling her når det først er noe. Men ta en test da? Vis noen ikke konsoll intereserte venner reklamen via youtube eller noe og se hvordan de reagerer? Og, for å være rettferdig, vis xbox360 hanekamp og india reklamen...

Lenke til kommentar
For så vidt ett godt poeng det.. Hvis folk faktisk gidder se hele reklamen da.. PS3-navnet dukker jo ikke opp før helt på slutten. For at branding skal fungere så må man jo få vite hvilket brand det faktisk er snakk om :D

 

Edit: F.eks coca-cola er jo mestere i branding.. Man forstår vanligvis fra 1.sekund i filmene deres at det er snakk om ett eller annet coca-cola produkt. Jeg synes det er merkelig at Sony ikke tvinger Playstation-merke i trynet på oss fra første stund i disse reklamene. For det merkenavnet er jo ekstremt sterkt.

8089101[/snapback]

 

Her er jeg helt enig med deg, det eneste jeg kan tenke meg er at markedsføringsgutta i Sony mener at det er riktig å bygge opp "spenningen" til slutten, hvor det blir avslørt hva det reklameres for. Dette er jo mildt sagt et sjansespill, jeg vet ikke hvor vanlig det er å zappe over til en annen kanal under reklamepausen, da jeg er så heldig å ha hele 2 kanaler å fråtse i. Zappingen er svært begrenset kan man si. Uansett er det svært få som kan toppe coca-cola når det gjelder markedsføring, og både Sony og microsoft kunne lært endel av disse reklamene. :)

Lenke til kommentar

Hm, denne tankerekken bringer meg litt videre i Sony's markedsførings-strategi. Er det bare meg som føler at det er svært liten reklamering generelt for PS3, spesielt siden det bare er få uker til lansering?

 

Greit nok at Elkjøp og Expert har bannere i butikkene sine hvor det står når konsollen lanseres, men hvor er reklameskiltene ellers? Jeg hadde nesten forventet å se store reklameskilt på bussskur, helsides-annonser i aviser og reklamesnutter på TV2. Det virker på meg som man forventer at man allerede skal vite om PS3, på bakgrunn av enkelte avisartikler, eller nyhetsinnlegg på diverse nettaviser. Jeg synes det er litt underlig at Sony ikke vil hause opp stemningen mer enn de har gjort, en konsoll-lansering har tross alt potensialet til å bli en gedigen kjøpefest.

 

En annen ting jeg tenkte på var at denne reklamen som vi diskuterer i denne tråden egentlig ville gjort seg mye bedre som en kinoreklame enn på tv, da det er mer vanlig å følge med på reklamene og kommentere disse på en kino. I tillegg er reklamen laget for å virke som en film-trailer, og ville passet bedre inn i en slik setting, hvertfall føler jeg det slik.

Lenke til kommentar
Hm, denne tankerekken bringer meg litt videre i Sony's markedsførings-strategi. Er det bare meg som føler at det er svært liten reklamering generelt for PS3, spesielt siden det bare er få uker til lansering?

8089190[/snapback]

Dette jeg også synes er merkelig.. Kan ikke fatte hvorfor ikke Sony utnytter varemerket Playstation for alt det er verdt. Og det er myyyye verdt i Norge.

 

Jeg har nemlig også til gode å se en eneste form for reklame for PS3 annet enn på internett. Og det er veldig rart siden det bare er 2uker til lansering i Norge.

 

Reklamer for Bravia-tv'er ser jeg derimot rett som det er....

 

Edit: Denne reklamen hadde nok gjort seg mye bedre på kino ja.. Der blir man i hvert fall "tvunget" til å se hele reklamen hvis man først har benket seg i setet.. Ikke så lett å zappe på kino akkurat :thumbup:

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...