Gå til innhold

Tråden for oss som skal kjøpe PS3 den 23.mars!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nesten le litt óg. Det er og blir mange kjøpegale nordmenn :) Ser folk som har scvhære kjøpelister om hva de skal ha, ikke bare spill, filmer og kontroller, men også TV'er ;) Noe som er FLOTT :p

 

Foreløpig har jeg PS3 60gb, Resistance, THP8, 2x Sixaxis.

Motorstorm dumper vel ned i postkassa på fredag tenker jeg :D

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Jeg får også melde meg på her!

 

Har bestilt ps3 fra lefdal med CoD3. Teller dager og gleder meg sykt til 23mars da er det bare å løpe til postkontoret og låse seg inn for hele helga. Skal også investere i ny tv siden min gamle fra 1985 ikke vil ta seg veldig bra ut med ps3. Kommer nok til å kjøpe Oblivion, en ekstra kontroll og Motorstorm(det virker ganske kult, men må få testet det før jeg kjøper det) når jeg får studielån. En ting er sikkert, jeg må leve i edru tilstand og på luft, venteboller og kjærlighet den kommende tida :thumbup:

 

En annen ting, noen venner av meg sier xbox har kjøpt rettighetene til Fifa serien fra Ea sports. De sier derfor at det ikke vil komme fifa til ps3 på maaaange år, har lett etter noe info om dette på nettet til ingen nytte. Håper og regner med dette bare er sprøyt, men noen andre som har hørt det samme eller motsatte?

Lenke til kommentar

Okey da har alle millionerer i Norge aka alle som har råd til denne konsollen postet og en moderator kan stenge denne tråden.

 

Nei, må prøve å stakke misunelsen. Har dessverre ikke råd til å kjøpe en så dyr konsoll og må nok avstå i all overskuelig fremtid

Endret av ptta
Lenke til kommentar
Jeg får også melde meg på her!

En annen ting, noen venner av meg sier xbox har kjøpt rettighetene til Fifa serien fra Ea sports. De sier derfor at det ikke vil komme fifa til ps3 på maaaange år, har lett etter noe info om dette på nettet til ingen nytte. Håper og regner med dette bare er sprøyt, men noen andre som har hørt det samme eller motsatte?

8079303[/snapback]

 

Det er bare sprøyt..

Microsoft har ikke rettighetene til Fifa-serien, men Microsoft betalte både Konami og EA for at de ikke skulle gi ut FIFA og Pro Evo Soccer til PS3 eller Wii, iløpet av 2006.

 

PS2 versjonen av FIFA var uansett en god del mere komplett enn 360-versjonen, som bare hadde 4-5 land sine spillere, selv om grafikken og slikt var bedre på 360.

 

Men neste års PES og FIFA vil etter all sannsynlighet komme til alle konsoller. :)

Lenke til kommentar
Jeg får også melde meg på her!

En annen ting, noen venner av meg sier xbox har kjøpt rettighetene til Fifa serien fra Ea sports. De sier derfor at det ikke vil komme fifa til ps3 på maaaange år, har lett etter noe info om dette på nettet til ingen nytte. Håper og regner med dette bare er sprøyt, men noen andre som har hørt det samme eller motsatte?

8079303[/snapback]

 

Det er bare sprøyt..

Microsoft har ikke rettighetene til Fifa-serien, men Microsoft betalte både Konami og EA for at de ikke skulle gi ut FIFA og Pro Evo Soccer til PS3 eller Wii, iløpet av 2006.

 

PS2 versjonen av FIFA var uansett en god del mere komplett enn 360-versjonen, som bare hadde 4-5 land sine spillere, selv om grafikken og slikt var bedre på 360.

 

Men årets PES og FIFA vil etter all sannsynlighet komme til alle konsoller. :)

Lenke til kommentar

De av oss som ikke skal ha maskinen før den treddevte (lønningsdag), må vi lage vår egen tråd? :cry:

 

Prøver meg allikevel:

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg gleder meg mer enn først ventet. Spillutvalget har i lang tid virket rimelig uinteressant, men nå som lanseringen faktisk nærmer seg, er det vanskelig å ikke bli nysgjerrig. Min glede er faktist todelt. Selv om det blir spennende nok i seg selv med en splitter ny spillkonsoll, gleder jeg meg nesten like mye til å få meg en Blu-Ray spiller. Jeg har allerede en HD DVD-spiller og koser meg godt med den, og selv om HD DVDene stort sett er overlegne (Vc1-enkodingen, iHD-teknologien, prisene) er det ikke å nekte for at Blu-Ray er omtrent like fristende med sitt større utvalg samt bedre lyd-enkoding.

 

På innkjøpsdagen kommer jeg nok til å plukke med meg to spill. Jeg er ca helt sikker på at disse to vil være Resistance og Ridge Racer 7. Resistance ser ut som et over middels skytespill som virker ypperlig til å demonstrere god grafikk og morsom multiplayer for sjalu venner som enda ikke har fått fingrene på maskinen. Ridge Racer er derimot et glimrende arcade-racing-spill som hører med lanseringen av enhver Playstation-maskin.

 

Deretter skal jeg se til å få plukket med meg en håndfull Blu-Ray-filmer. Filmene som frister mest er Silent Hill, The Prestige og Terminator 2, da disse alle er supre filmer og er ikke å få tak i på HD DVD.

 

Like viktig som selve konsollen (iallefall nesten) er en HDMI-kabel. Å brenne av over seks tusen kronasjer på maskinen vil være temmelig tåpelig om man skal bruke komposittkabelen som følger med. Da kunne man likesågodt spilt på PS2, det ville sett omtrent like pent (/fælt) ut.

 

Om jeg føler meg skikkelig sosial - ikke så veldig sansynlig, da jeg liker å ha den nyinnkjøpte konsollen helt for meg selv i en liten periode i starten - er det mulig jeg plukker med meg en ekstra kontroll. Det virker stilig å sladde rundt svingene med venner i Ridge Racer 7. Førstepersonsspill mister mye av appelen om man spiller i split-screen. Da mister man mye av den hyperviktige sikten. Men Resistance skal ha en glimrende online-del, så det gjør ikke så mye.

 

Det eneste som ser ut til å bli en liten fartsdump i gleden (bortsett fra den sprøstive prisen - selvsagt), kan muligens være kontrollen. Jeg har aldri vært særlig glad i Playstation-kontrollene. Styrespakene er alt for små samt upraktisk plassert til å kunne gi samme grad av presisjon som eksempelvis 360-kontrollen gir. Forhåpentligvis er dette forbedret på sixaxis, selv om det ikke ser slik ut på bilder. Jaja, en enkel utvei kan være å kjøpe en tredjepartskontroll, selv om noe slikt IKKE burde vært nødvendig når man nettopp har brukt seks høvdinger (litt mindre enn hva bilen min kosta) på konsollen.

 

Denne lille bekymringen til tross: Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt min PS3 på lefdal. (Syns det var bedre fraktmuligheter der)

Det er samme pakketilbud som elkjøp har.

 

Bestilte også Motorstorm. Det ser utrolig bra ut. Crash og gjørme. Det blir gøy.

 

Jeg gleder meg også mye til Gran Turismo 5 kommer. Håpet det var et lanseringsspill. men NEI!

 

Jeg håper Playstation 3 er drit god. Da blir det ikke mye trening hos meg. Kommer vel til å spille hele tiden tror jeg. HE HE!!

Lenke til kommentar

bestillt på electroworld for 1000 spenn, og skal ha disse spillene:

Motorstorm

Resistance (PEGI 18+ WTF!?)

 

ønsker at var lanserings og som jeg skal få når de kommer:

Final Fantasy XIII

Final Fantasy Versus XIII

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Eye of Judgement (blir det noe av dette?)

Assassins Creed

Tekken 6

 

Forventinger: trenger jeg å si noen som helst?

Lenke til kommentar

Kan vi som skal kjøpe den litt etter 23. svare her? :)

 

Jeg kommer til å kjøpe konsollen uten noe ekstra HW. Venter med ekstra kontroller til det dukker opp en ny versjon med rumble. Må kanskje ha en HD kable, eller følger det med i den europeiske pakka?

 

Av spill blir det:

Motorstorm

God of War 1 & 2

Okami

Ico

Shadow of the Colossus

Resident Evil 4

 

Ser ut til at jeg kjøper PS3 mer for PS2 spill enn for nye spill, men jeg får vel tro at det dukker opp noen spill som frister i løpet av året. Hvis disse PS2 titlene ikke fungerer på PS3 fra starten av kan det hende jeg drøyer det litt, men dette skulle vel være titler som burde fungere.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Ser ut til at jeg kjøper PS3 mer for PS2 spill enn for nye spill, men jeg får vel tro at det dukker opp noen spill som frister i løpet av året. Hvis disse PS2 titlene ikke fungerer på PS3 fra starten av kan det hende jeg drøyer det litt, men dette skulle vel være titler som burde fungere.

8080473[/snapback]

 

Er ikke dumt det. Skulle ønske jeg hadde PS2. Okami ser fantastisk ut!

Lenke til kommentar

:w00t:

Jeg får også melde meg på her!

En annen ting, noen venner av meg sier xbox har kjøpt rettighetene til Fifa serien fra Ea sports. De sier derfor at det ikke vil komme fifa til ps3 på maaaange år, har lett etter noe info om dette på nettet til ingen nytte. Håper og regner med dette bare er sprøyt, men noen andre som har hørt det samme eller motsatte?

8079303[/snapback]

 

Det er bare sprøyt..

Microsoft har ikke rettighetene til Fifa-serien, men Microsoft betalte både Konami og EA for at de ikke skulle gi ut FIFA og Pro Evo Soccer til PS3 eller Wii, iløpet av 2006.

 

PS2 versjonen av FIFA var uansett en god del mere komplett enn 360-versjonen, som bare hadde 4-5 land sine spillere, selv om grafikken og slikt var bedre på 360.

 

Men neste års PES og FIFA vil etter all sannsynlighet komme til alle konsoller. :)

8079480[/snapback]

 

Det var det jeg regnet med.....da kan jeg glede meg til både PES og FIFA til ps3, håper de får til et skikkelig online tilbudet, blir litt kjedelig å knuse konsolene og de samme vennene hele tiden

Lenke til kommentar

Jippi! Jeg skal (forhåpentligvis) få PS3 på utgivelsesdatoen. Jeg har bestilt PS3 pakke 1 fra Elkjøp, dvs. PS3 + Call of Duty 3 og Talladega Nights. Jeg har også inne en bestilling hos absoluttspill.no med HDMI-kabel og Motorstorm. :D Resistance: Fall of Man blir nok å få kjøpt litt senere, tenker jeg.

 

Etter hvert skal jeg nok ha meg ekstra kontroller (sixaxis), men foreløpig ser jeg ann om det kommer en ny versjon med rumble, eller evt. en fra Logitech (hvis den som følger med er grusom). Blu-ray-kontrollen skal jeg ha etter hvert. Memory card adapter blir det nok etter hvert også.

 

Tror nok jeg skal kjøpe meg noen PS2-spill den nærmeste tiden også, tenker mest på Gran Turismo 4, Shadow of the Colossus, Metal Gear Solid 3: Subsistence og Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Muligens God of War.

 

Sier seg selv at jeg har store forventninger, mest pga prisen. Jaja, moro blir det uansett! :thumbup:

Endret av Kevinw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...